Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat raden jullie aan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wat raden jullie aan?

in je schakelkast zit een relai,deze zorgt ervoor dat je tijdklok niet doorbrand.je krijgt er anders geen brand van,maar je lamp gaat dan niet meer uit,is knap lastig als je planten al ver in de bloei zij,want daar krijgen ze flink stress van.bij 123tuintechniek hebben ze mooie kastje voor weinig.zou er een met kachelcontact nemen,die zet direct je kachel aan,als je lamp uitgaat.

Comment

Oke bedankt,
      En als ik plagron Bat-mix voeding neem, hoef ik dan voor de rest niet meer te voeden?
      Want zoiets staat op de site van eugrowshop;p

Comment

er zit aardig wat voeding in die batmix,dus als je dan groote potten neemt ,een liter of 18,dan zal je heel weinig hoeven bij voeden,denk pas in week 4 van de bloei,en dan nog minimaal bij voeden ook.neem je kleinere potten kan moet je eerder bijvoeden.

Comment

Ik ben bezig met de aanleg van de muurdoorvoer,
          En als deze klaar is ga ik beginnen met het hokje.
          Ik wil deze maken van fermacell.
          Maar zijn deze platen sterk genoeg voor de deur?

Comment

Dat wil ik ook wel weten; of je van Fermacell een deur kan maken. Zoja, dan zou het ideaal zijn voor de complete brandvaste kweekruimte.

Misschien komt Flierefluiter langs met een antwoord; dat is onze forum-timmerman.

Comment

Wat betreft het niet-isoleren heeft dit als voordeel dat je minder hoeft af te zuigen als de lamp aan is, dit omdat hij via de wanden warmte verliest. Dit scheelt weer in de hoeveelheid warme lucht die uitgeblazen wordt. Het nadeel is dat in de nacht er meer warmte verloren gaat via de wanden.

Kortom het is een afweging welk voordeel voor jou het zwaarst weegt.

Gr. JFF
              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Ah zo ja, ik denk dat ik dan maar fermacell moet gebruiken.
                De deur wacht ik nog.even een antwoord van af..

Comment

Je kunt van fermacell een deur maken, mits je daar een houten frame achter zet. Kan altijd!

Gr. JFF
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Deur fermacel gaat perfect alleen moet je achterhout gebruiken.. Ivm met brandveiligheid kan je dan beter rond de 15 mm multiplex aan de buitenzijde fermacellplaat monteren hierop kan je dan direct een scharnier draaien zonder dat het gaat lubberen.. Aan de buitenkant sponning ook plaatje van dezelfde dikte zodat het scharnier gelijk mooi uitgelijnd zit tov de deur..
                    Suc6

---------- Post added at 12:52 ---------- Previous post was at 12:46 ----------

Sowiezo met fermacell op bevestigingspunten goed achterhout gebruiken,mogen best rest stukjes zijn..
                    Fermacell is vrij bros maar toch sterker dan gips..
                    Mits goed gebruikt zeer duurzaam..
                    Gebruik het ook als brandvaste plaat om op te lassen.. Dat zegt genoeg over brandveiligheid geloof ik..
                    Isoleren zou ik alleen doen ivm geluid.. Voor warmte isolatie voldoet een luchtspauw..
                    Zou sowiezo fermacellkast bouwen met een uitwendig skelet. Ben je van binnen helemaal wit en je hebt van buiten al een spouw gecreerd waar je vanalles mee kan doen..
                    Vergeet niet fermacellschroeven te gebruiken.. belangrijk!!
                    nogmaals suc6
                    Last edited by fl13r3flu1t3r; 9 January 2012, 11:58.

Comment

Oke, en hoe maak je simpel een luchtspouw dan?
                      Ben niet zo geleerd in timmeren..

Comment

Lees post nog een keer, heb m aangepast..

Comment

Ah zo ja, bedankt!
                          En dan de luchtspouw maken met.. wat voor hout?

Comment

Zou standaart ribbetjes 28/70 of 45/70 vuren pakken voor het geraamte en plaatje 15 of 18 mm voor op en rond de deur..
                            Probeer het hout wel aan elkaar te verbinden dus niet enkel dmv fermacell bij elkaar houden..
                            Ga weer verder dus gaat ff stil worden vanaf hier ..
                            Smookse

Comment

Een deur van 15mm multiplex en dan nog een laag fermacell? Dat is geen deur van fermacell, maar een houten deur met een plaat fermacell ertegenaan geschroefd.

Da's natuurlijk leuk en brandveilig, maar zonder die fermacell heb je nog steeds een prima deur, alleen niet brandveilig.

Comment

Maar is dan niet wit en niet gelijk met binnenzijde fermacell om sponningkje voor licht/lucht dicht te maken..
                                Plaat is stijver en dunner dan lattenconstructie. beter als deur dus. Al zal een dwarslat ter
                                hoogte van de scharnieren ook z'n werk wel doen..
                                Altijd hufterproof voor mij..

Smookse
                                Last edited by fl13r3flu1t3r; 9 January 2012, 20:43.

Comment

Bezig...
                                X