Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat raden jullie aan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wat raden jullie aan?

Ik geloof ook niet echt in dat brandveilige idee. Namelijk zal bij brand de vuurlast zo hoog zijn dat het wel door de kieren heen gaat. Het achterhout verbrand zo en dan staat alles nog in de brand.

Ik ben van mening (en verbeter me maar als ik er naast zit) dat:
    1. als je alle electra aanbrengt zoals het hoort
    2. Je alle electra buiten de kast houdt
    3. Niet meer dan 1000 Watt continue gebruikt
    4. Je een schone groep gebruikt
    5. Zorgt dat de lamp volledig vrij is van alles (dus geen reden hebt om iets te laten vlam vatten)
    6. Gebruik alleen goede apparatuur (niet bezuinigen op kwaliteit in deze) en vervang het tijdig als het niet meer veilig is
    7. Nooit zelf aan apparaten knutselen

Je geen brand krijgt. Als je voor de zekerheid boven je electra een automatische poederblusser hangt en een goede aardlekschakelaar hebt, je ook bij een eventuele kortsluiting direct alles onder controle hebt.
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Helemaal mee eens alleen durf ik m'n lamp toch echt dichter tegen fermacell aan te hangen dan bijv een tent of hout..
      Brandveiligheid is altijd relatief natuurlijk.. Fermacell is gewoon een goedkoop materiaal om een goedkoop maar duurzaam hok te bouwen..
      Altijd beter en waarschijnlijk nog goedkoper dan een tent.
      Smookse

Comment

Mijn hok is van hout, grotendeels 8mm MDF. Mijn electra is in orde en mijn lamp hangt aan stevige kettingen, dus er kan niets mis gaan. Die kast is minstens zo veilig als mijn computer, mijn TV-op-standby en mijn electrische deken.
        Ik zal geen bergen geld extra uitgeven aan brandveiligheid, maar als je nou toch een hok aan het bouwen bent en je hebt keus tussen hout en fermacell, dan kan het geen kwaad om zoveel mogelijk in fermacell te doen. Alles wat niet kan branden is meegenomen.

Er is ook een andere reden om door te schieten naar brandvrij. Er is een heksenjacht gaande naar binnenkwekers, en als ze je pakken, dan pakken ze je op alles wat ze kunnen bedenken. Het is dan prettig als je ze kunt uitlachen als ze beginnen over veiligheid.

@Flierefluiter: Zo'n deur van fermacell, verstevigd met wat latten, dat zie ik helemaal zitten. Mocht ik ooit een nieuwe kast willen bouwen, dan ga ik dat misschien proberen.

Toevoeging: Ik moet in ieder geval eens wat fermacell ritselen als ondergrond voor al mijn stopcontacten en de VSA. Eens kijken wat de lokale vuilcontainers in de aanbieding hebben.

Comment

Een laatste vraagje; hoe zit het met de isolatie van ee ntent?
          Is dit een beetje warm te houden?

Comment

isoilatie is slecht natuurlijk,maar een fancontroler die de afzuiger langzamer laat draaien met de lamp uit,en een kachel voor de lucht inlaat scheelt een hoopkoop een stroom bordje met een kachel telai,en de kachel springt vanzelf aan als de lamp uit gaat.

Comment

Bezig...
            X