Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

60x60x140 met 150 watt hps voor 4 plantjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

60x60x140 met 150 watt hps voor 4 plantjes?

Korting op 420shop
    Ik zou mij graag een growtent aanschaffen van 60x60x140 want ik heb mij eigenlijk een mini kweekruimte kunnen maken maar ik ben bang dat het in brand schiet want alles is in hout gemaakt. Dus ben ik meer en meer aan het kijken naar een tentje. Als ik niet mis ben is het bij alien growshop iets in de 130euro (momenteel is hun site niet beschikbaar anders zou het link erbij zitten) en nu zie ik hier http://www.onlinekweken.nl/product/1..._DS60_II_.aspx eentje aan 70 euro dit is bijna dubbel zo weinig hoe is dit mogelijk?

Ik zou mijn plantjes onder Tl lampen laten groeien (momenteel bezig) maar ik weet niet goed als ik ze moet toppen of niet. Het opp. van mijn toekomstige aanschaffing is niet zo groot dus als ik ze top zullen ze vooral breder worden wat moeilijk ga zijn (60x60). Ik denk dat het mss. beter is om ze gwn. na 3 a 4 weken timer op 12/12 te zetten. Iemand enig idee als mijn theorie logisch is?

Weet iemand als er in de marktplaats van dit forum betere prijzen verkrijgbaar zijn voor zo een tentje?

Re: 60x60x140 met 150 watt hps voor 4 plantjes?

Wat dat tentje betreft, denk ik dat kwaliteit het verschil is
    Maar een tentje is toch net zo brandbaar?
    Een hokje is vele malen beter, tot die conclusie kom je wel als je zo'n 6 maanden tot 1 jaar vele kweekverslagen en andere info leest
    Als dat gelezen hebt, weet je ook dat je ze gelijk op 12/12 kunt zetten(worden ze ook niet zo breed) Ik zou zeggen ga maar eerst nog wat meer lezen, dan kom je misschien tot andere inzichten

Comment

Ik heb al heel heel veel gelezen hoor. Maar men zelf gebouwde kot zou als grondopp. 35x45x52 (hoogte in principe geen probleem). Ik heb men HPS lamp al gekocht en ze kan er juist in maar het is al limiet. Ik zal deze een beetje moeten verkorten (dien metalen kap verkorten) een beetje afsnijden.

Het reden wrm. ik twijfel tussen kast of tent is gwn. om mij beter te voelen :p Zo denk ik mijn eigen dat ik al de nuttige maatregelen heb genomen om het brand risico te vermijden. Maar ik geef u gelijk op het feit dat het brand risico even groot is=> ik zal waarschijnlijk op men eerste idee blijven en wat centjes sparen

Comment

Grondoppervlak 35x45x52?

Comment

ja het kon niet anders

Tis daarom dat ik voor een 150 Watt heb gekozen. De 250 W geven blijkbaar licht voor een opp.van 50x50 net te veel voor bij mij (of juist genoeg). Maar met een 250 zou het waarschijnlijk veel te warm worden in het kast. Ik wil ook zo weinig mogelijk de elektriciteitskosten naar omhoog trekken (het moet bijna niet merkbaar zijn dat we meer verbruiken). Dit was dus de enigste mogelijkheid die overbleef. Ik denk wel dat het iets deftig zal geven.
          Last edited by sponge bob; 5 January 2012, 20:12.

Comment

@Spongebob: Ik begrijp alleen niet waarom een oppervlak bij jou 3 getallen heeft in plaats van twee.

Comment

hahahaha omdat mijn muren niet recht zijn. Ik ga eigenlijk proberen om een ruimte die ik niet gebruik om te vormen in kastje. Ik gebruik dus als achter wand en linker wand de muren. De rechter wand is een kast die er staaten de 'deur' is een gwn plank. Ik zal binnen paar dagen keer foto's posten.

Comment

Sommige goedkopere tenten zijn niet helemaal geur en lichtdicht of hebben maar 1 rits of whatever, daarom goedkoper.
                Kwaliteit kost geld.

Als je bang bent voor brand, is het misschien een idee om te letten op de brandbaarheid van het materiaal, in plaats van op de prijs.
                Sommige tentjes zijn echt niet brandvertragend en kunnen een ware fakkel vormen als het mis gaat.

Je kunt ook een hokje van gipsplaat bouwen. MABO er boven en je kunt rustig slapen.
                Veiligheid kost wel wat pingping.

Een 150W lamp die 12 of 18 uur per dag brandt ga je echt wel merken in de energierekening.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

watt. x uren x dagen x weken : 1000 is kwh x prijs.
                    oftewel: watt x aantal uren van je kweek :1000 x prijs.

Reken uit voor je lamp.
                    12 uur per dag= 150x12= 1800 per dag
                    1800 per dag x 7 (per week)= 12600 watt per week.
                    kwh = wattage : 1000.
                    12600: 1000= 12.6kwh. x prijs (0,22)= 2,77 euro per week.
                    2,77 x 9 weken = 24,95 euro

(hierbij zit dus niet het verbruik van je VSA!)

Afzuigen doe je 24 uur per dag!!
                    Last edited by monty; 6 January 2012, 19:09.

Comment

Danku voor deze mooie berekening. Vraagske heb je 250 ipv. 150 getypt voor een reden of gwn. omdat het een foutje is? Ik vraag mij echt af hoeveel dak van zo een kastje kan halen. Iemand een schatting rekening houdend dat ik zo een 5 tal producten zal gebruiken van root versneller tot top booster? Ik hoop toch op zo'n 20 a 25 gr (maar dan wel coffee shop QUALITY). is dit mogelijk?

ALs ik tijd genoeg heb zal ik wel een verslagje maken terwijl ik ermee bezig ben nu zijn ze gwn. aant groeien en niets is afgewerkt dus is het nog niet interessant.

Comment

Ik had me idd verlezen. Ik heb de som aangepast voor een 150 wat lamp.

in theorie is het mogelijk om rond de gram per wattage van je lamp te halen in de praktijk, en zeker in een microopstelling zal je dit echter bijlange na niet halen. Maar een leuke 30tot 50 gram is zeker haalbaar.

Reken echter op 0 gram er kan vanalles mis gaan. Elke gram die je oogst is meegenomen. De lat gewoon niet te hoog leggen.

Comment

Owkee merci voor de berekening en voor het advies

Comment

Bezig...
                          X