Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tent vol zetten of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tent vol zetten of niet?

    Korting op 420shop
    Ik zie hier op het forum altijd volle tenten waarvan je denkt die ritst er zo een top af als hij zen tent dichtdoet...
    Heeft dit buiten buurtplantendetectie nog een nut? (en natuurlijk de extra opbrengst)

    Ik denk dan eerder 2 planten minder en kans op rot pak verminderen door niets tegen een tentbasj te laten hangen?

    ik heb nu 3wwxbb in de grond gestopt, 1 haze en dr komen nog 3 thai-en bij ook...
    tentje is iets van een 120 op 70 denk ik

    De ww zou ik graag in een scrog steken (die werden deze run met gelijk 12/12 maar 30 cm dus daar moet meer mee te doen zijn met beetje groei erbij eh) maar moet ik ze dan allemaal in een scrog duwen?

    PS pal in het midden komt mss ook een miniscrog met 1 ww op DWC, duw ik die bij in de scrog met de andere?

    PS: ni om chagrijnig te doen ofzo maar het antwoord 'probeer het gewoon is uit' kan ik zelf ook opkomen , maar ik wil er in week 4 vd bloei ni achter komen dak het beter anders had gedaan....
    Last edited by smokeykev; 5 January 2012, 21:19.

    #2
    Re: tent vol zetten of niet?

    Je wil teveel in 1 keer. Doe als eerst een 3 of 4 neerzetten en kijk wat het beste voor je werkt. En je heb gelijk met; dat je liever 2 planten minder kan zetten je minder kans op problemen krijgt. En extra opbrengst zal het niet geven omdat je tent overvol staat en dus ook alleen maar de koppen goed licht pakken, onderop zal je fluf wiet krijgen.

    Rustig aan.....neem je tijd ervoor.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: tent vol zetten of niet?

      Ik zou zeggen, beslis zelf een keer wat je gaat doen, en doe het gewoon. Maar dat antwoord wil je niet.
      Dan misschien eens wat kweekverslagen gaan lezen, want het is vast al een keer gedaan.

      600W erboven neem ik aan (120x70) dus dat krijg je met 1 plant ook wel vol als het moet, maar ook met 2, 9, 20 of wat je maar wil.
      Qua opbrengst zal het weinig uitmaken. Oppervlak en lamp zijn de beperkende factoren.

      Het doel van een scrog is om alle toppen op dezelfde hoogte te krijgen, zodat je ze allemaal optimaal kunt belichten.
      Met 1 plant in scrog en de rest niet kun je dus niet optimaal belichten omdat alles op verschillende afstand van de lamp zit.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: tent vol zetten of niet?

        tis met de verslagen te lezen dat de vraag opkomt...
        en THC dude je heb mss wel gelijk maar moet qua opbrengst ermee rondkomen ook... besef ook wel dat met 1 plant het makkelijker is om alles op tijd te zien en te anticiperen op problemen maarja... (trouwens heb nu een 2 planten testkweek lopen, lukt goed voorlopig)
        en 400 standaard lamp en nog een 250 voor afbloei erbij denk ik...

        en die scrog zou ik boven men 3 ww's zetten dewelke recht onder de lamp komen (die zaden hebben dienst bewezen, de haze en de thai zijn er allebei ingebleven, weliswaar door de muizen maar toch) eigelijk niet zozeer om nu te scroggen maar om het eens te doen voor ik het buiten ga gebruiken...
        en begrijp me niet verkeerd QnQ jullie raad wordt op prijs gesteld maar aan een post met enkel de zin "gewoon doen" heb ek toch weinig tuurlijk ga ik het gewoon doen

        Comment


          #5
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: tent vol zetten of niet?

            Yupz maar mijn probleem is dat ik vergeet als een oud mezeke van 88
            dan denk ik de juiste info aan te spreken in men stoffige archiefkast in me hoofd maar twijfel dan wel of die niet verandert is door mijn verdraait geestje.. vrij kut bijv bladproblemen ed moet ik telkens weer gaan opzoeken pfff soms wel vermoeiende boel
            maar een liedje blijft dan vaak wel van de eerste keer hangen...
            En dan 3 mislukte oogsten achter elkaar... (rot buiten, alle kiemen opgefret en nu nog 2 plantjes over die nooit iets lows kunnen hebben van genetica maar toch vrij kort blijven)
            krijg er soms een punthoofd van terwijl ek liever heb da mijn plantjes een schoon punthoofdje krijgen
            PS ben al blij dat jullie wel merken dak iets nuttigs wil doen met jullie comment's

            Comment

            Bezig...
            X