Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kast op papier (computer)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kast op papier (computer)

Korting op 420shop
    kast 1..jpg
    het is niet helemaal op schaal , waren me eerste 2 uurtjes met google sketch.

graag advies over bv die 9 planten op vierkante meter met 400 hps is dat een beetje in verhouding ? enz

Re: Kast op papier (computer)

Ziet er goed uit zou ik zeggen... enkel zorgen dat je genoeg inlaat hebt zodat je je kastje niet vacuum trekt.
    Mijn kast ziet er bijna hetzelfde uit
    Het aantal planten die je kweekt hangt een beetje af wat je zelf je wil, met 4 planten haal je volgens mij evenveel gram af als van 9.
    Maar je kan wel bv 9 verschillende soorten zetten.
    Ik hou het liever bij 4 maar dat is ieder zijn keuze.

Comment

Op een vierkante meter kan je een 600-watter hangen. Die zijn een stuk efficienter dan 400-watters, dus je hebt kans op bijna de dubbele oogst. 't Is maar een overweging...

Verder zie ik geen koolstoffilter op je tekening, en die dingen zijn toch best fors. Als je dan toch precies wilt tekenen, dan hoort dat ding erbij.

Die waterdichte bak zou ik niet doen, als je op grond kweekt tenminste. Je kunt veel netter water geven met een gieter van bovenaf. Zet je ze in water, dan worden ze snel te nat en daar kunnen ze niet tegen. Wordt je grond een keertje te droog, dan neemt het heel moeilijk water op van onderaf.
      Een waterdichte bak is alleen zinnig als je kweekt op cocos of hydro, eventueel met automatische watergift.

Met vier planten kan je ongeveer net zoveel oogsten als met 9, maar dan moeten ze wel langer voorgroeien. Heb je een aparte voorgroei-kast, dan zou ik voor 4 planten gaan. Doe je alles in dezelfde kast, dan zou ik voor 9 gaan.

Comment

en zo is hetmaar je moet ook rekening houden met de soort plant,bv bubbels groeit niet zo snel,wil je dan toch snel klaar zijn zal je er 16 per m2 moeten zetten,en gelijk op 12 als je ziet dat ze aan het wortelen zijn.zet je 16 haze planten op 1m2 dan groeien ze met maar 3 dagen voorgroei al je kast uit.alle gewone wit soorten zoals pp nlx ww doen het met 9 per m2 en een week voor groei onder goede omstandigheden erg goed.kweek zelf met maar 5 en soms 6 op 2m2 ivm vervolging,anders zou ik er ook 9 per m2 zetten in 18 liter potten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
          Op een vierkante meter kan je een 600-watter hangen. Die zijn een stuk efficienter dan 400-watters, dus je hebt kans op bijna de dubbele oogst. 't Is maar een overweging...

Verder zie ik geen koolstoffilter op je tekening, en die dingen zijn toch best fors. Als je dan toch precies wilt tekenen, dan hoort dat ding erbij.

Die waterdichte bak zou ik niet doen, als je op grond kweekt tenminste. Je kunt veel netter water geven met een gieter van bovenaf. Zet je ze in water, dan worden ze snel te nat en daar kunnen ze niet tegen. Wordt je grond een keertje te droog, dan neemt het heel moeilijk water op van onderaf.
          Een waterdichte bak is alleen zinnig als je kweekt op cocos of hydro, eventueel met automatische watergift.

Met vier planten kan je ongeveer net zoveel oogsten als met 9, maar dan moeten ze wel langer voorgroeien. Heb je een aparte voorgroei-kast, dan zou ik voor 4 planten gaan. Doe je alles in dezelfde kast, dan zou ik voor 9 gaan.

Even inhaken mbt de aparte voorgroeikast Wat is bij 4 planten de gemiddelde groeiperiode of gewenste lengte? Welke soort gebruikt je dan hierbij en wat is dan de gemiddelde lengte (na ca. 3 weken bloei)?

Comment

daar ben ik ook benieuwt naar, heb wel ruimte voor een groei kastje.
            en heb ook nog wel 3 tls
            ben de tekening al wat aan het aanpassen. vier planten met een voor groei kastje lijkt me wel wat.
            En aan die 400 watt zit ik vast die heb ik nu 1 maal, zie hier http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...en-voorstellen hoe ik aan de spullen kom.
            het mag wel wat kosten maar het moet wel leuk blijven.
            Het zelfde geld voor de weed, tuurlijk wil ik dat het goed is, en veel.
            maar boven al moet het goed te doen wezen, dus niet te moeilijk een beetje de basis en elke ronde leer ik wel weer.
            zo dat het lekkerder en meer word.
            Lekker en kalm aan kweken,
            (droomt weg hmmm eindelijk weer een eigen kweekje roken naar al die jaren)

Comment

Ik groei zes of zeven weken voor. Hoe ik dat precies doe kun je vinden in een kweekverslag:

Comment

Ga ik checken! Nog geen idee hoe ik topics volg of als favo's kan toevoegen

---------- Post added at 01:08 ---------- Previous post was at 01:04 ----------

6 of 7 weken voorgroeien klinkt trouwens erg lang. Komt dat door de TL's?

Comment

Dat kweekverslag is klaar, dus dat hoef je niet te volgen.

Ik groei inderdaad heel lang voor - maar heel normaal om met 4 planten met een SCROG een kast te vullen. Misschien kan het sneller onder HPS - maar ik heb geen haast. Zelfs als ik continue wilde doorgrowen, dan nog zou de groeikast iedere 2 maanden maar 6 weken in gebruik zijn.

Comment

Dat mensje links, ben jij dat, of je zusje ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ze lijkt op me ex, kijkt sacherijnig er kan geen goed woord van af en heeft geen tieten. ( zit in google sketch up als een ijk punt denk ik )
                      kast 3.jpg

zo heb het een beetje aangepast, de rest doe ik in de praktijk wel.
                      Begin met pasief inlaat en als de boel niet goed te regelen is dan maak ik het wel aktief.
                      dat is dan ook zo geregeld.

Comment

Hihi..
                        Ik zie je bodem ook een stukje van de grond, je zou dan eventueel een dubbele bodem kunnen maken met gaten over het hele oppervlak, zodat je gelijkmatig van onder lucht aanzuigt. (tis maar een ideetje)
                        Je lamp moet omhoog en naar beneden kunnen he..maar dat wist je denk ik wel.
                        Ben benieuwd hoe het er in praktijk uit gaat zien.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                        X