Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cooltube in 60x60x120 proppen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

cooltube in 60x60x120 proppen.

Korting op 420shop
    heeft er iemand wel eens geprobeerd om een cooltube in n klein tentje van 60x60 te plaatsen zonder nieuwe gaten te maken?
    of heeft er iemand een goed idee?

ik wil zowieso niet vertikaal en liever geen gaten knippen in de tent. (tenzij dit laatste de enige oplossing is)

bij horizontaal ophangen heb ik dan nog max 10cm over om aan te zuigen en andere kant slang te bevestigen (met n gigantische knik in de slang)

enige idee is diagonaal hangen ...maar dan krijg ik ook een s bocht in me slang wat de afzuigcapaciteit weer niet ten goede komt,en ook misschien
    te weinig ruimte om goed af te zuigen.

iemand ervaring hiermee misschien?
    sigpic

Re: cooltube in 60x60x120 proppen.

Voor zover ik weet zijn cooltubes eigenlijk alleen nodig voor CO2-kwekers. Dus weet je zeker dat je zo'n ding nodig hebt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
      Voor zover ik weet zijn cooltubes eigenlijk alleen nodig voor CO2-kwekers. Dus weet je zeker dat je zo'n ding nodig hebt?
      k heb er al een!

leek me handig om in de eerste weken de temp beter te controleren.
      sigpic

Comment

In dit jaargetijde heb je meer last van te weinig warmte dan teveel in je tent. Ik wel tenminste...

Comment

sigpic

Comment

Voor zover ik weet zijn cooltubes eigenlijk alleen nodig voor CO2-kwekers.
            Wat rook jij ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

CO2-kwekers zijn kwekers die CO2 gebruiken in plaats van aarde. Net zoiets als cocos-kwekers. Domme vraag, QnQ.

@Merientje: Okee, die cooltube kan handig zijn. Helaas heb ik nooit zo'n ding aangesloten en dus geen advies. Sorry voor mijn gezeur.

Comment

CO2-kwekers zijn kwekers die CO2 gebruiken in plaats van aarde. Net zoiets als cocos-kwekers. Domme vraag, QnQ.

@Merientje: Okee, die cooltube kan handig zijn. Helaas heb ik nooit zo'n ding aangesloten en dus geen advies. Sorry voor mijn gezeur.
                sigpic

Comment

Neuh, tube is zo'n 50cm lang dus hij zal diagonaal moeten, dan hou je genoeg ruimte over voor de slang incl. bocht.
                  Kwestie van ophangen, stroom erop, en kijken hoe de temperatuur na een paar uur is, dan weet je alles.

Cooltube is idd om je temperatuur beter in bedwang te houden.
                  Door het glas heb je iets verlies, maar dat compenseer je weer doordat de lamp wat dichter op de planten kan.

Comment

Waarom niet gewoon een 150-250 watter in het tentje? Deze kun je 20cm boven je plantje hangen en met een groede reflector kun je goed uit de voeten in zo'n tentje. Je kunt ook een Dimbare EVSA kopen en gebruik maken van verschillende wattages. Bijv. 400 watt in het begin en als je plantje te hoog wordt ga je over op een 250 watter. Belangrijkste is je afzuiging, deze moet voldoende zijn.

Met Cooltubes verlies je ook 10-25% van je lumen door het glas. Daarnaast ben je weinig flexibel met een slang er nog eens aan om deze hoger en lager te hangen in zo'n mini tentje.

Comment

Cooltubes werken het best als ze aangesloten worden tussen stukjes flexibele slang, die beide een "doorvoer" in de tent/muur moeten hebben, met aan een kant een afzuigertje. Het is gewoon een afzonderlijk luchtcirculatiesysteem, koude lucht van buiten de tent stroomt rechtsteeks via de lamp weer naar buiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jopey View Post
                        Waarom niet gewoon een 150-250 watter in het tentje? Deze kun je 20cm boven je plantje hangen en met een groede reflector kun je goed uit de voeten in zo'n tentje. Je kunt ook een Dimbare EVSA kopen en gebruik maken van verschillende wattages. Bijv. 400 watt in het begin en als je plantje te hoog wordt ga je over op een 250 watter. Belangrijkste is je afzuiging, deze moet voldoende zijn.

Met Cooltubes verlies je ook 10-25% van je lumen door het glas. Daarnaast ben je weinig flexibel met een slang er nog eens aan om deze hoger en lager te hangen in zo'n mini tentje.
                        ik gebruik momenteel een 250watt son-t pia. ik krijg m mooi op 25graden als hij 40 tot 50 cm boven de kruintjes hangt.....beetje verweg

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                        Cooltubes werken het best als ze aangesloten worden tussen stukjes flexibele slang, die beide een "doorvoer" in de tent/muur moeten hebben, met aan een kant een afzuigertje. Het is gewoon een afzonderlijk luchtcirculatiesysteem, koude lucht van buiten de tent stroomt rechtsteeks via de lamp weer naar buiten.
                        juist dat wil ik ook ongeveer......k heb nog n 125 insteekventilator liggen...

EDIT:zit er in gewurmd!
                        dat tekeningetje gaat niks worden.....heeft weinig nut denk ik
                        IMAG0858.jpgIMAG0859.jpgIMAG0860.jpg
                        helaas nu wel afzuiger en filter buiten de tent moeten hangen.
                        Attached Files
                        Last edited by merientje; 13 January 2012, 16:51. Reden: hopeloze ideen verwijderd.
                        sigpic

Comment

Ik denk dat je het te ingewikkeld maakt.
                          Zoals Xtreme al zei, kun je er best een apart (extra) systeem van maken.
                          Dus een slang aan beide kanten van de cooltube, en beide de tent uit, zodat je lucht van buiten de tent aanzuigt, en ook buiten de tent afblaast.
                          Of dat in dezelfde ruimte kan, ligt eraan hoe groot de ruimte is.

Dan kun je voor je geur een filtertje in je tent hangen met een afzuiger eraan op de normale manier.

cooltube.jpgI can do paint too

Comment

Bezig...
                          X