Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GRATIS ENERGIE gemaakt uit niets. GRATiS VOOR IEDEREEN. En overige zelfbouwprojectielen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

GRATIS ENERGIE gemaakt uit niets. GRATiS VOOR IEDEREEN. En overige zelfbouwprojectielen.

Korting op 420shop
    Laat ik beginnen met dat het me zeer spijt om een nieuw topic te openen maar het is gewoon te interresant om voor mezelf te houden..

Er zijn zelfs mensen die zeggen dat ik natuurwetten kan omzeilen en er miljoenairs klaar staan om me met schatten te komen overladen.. Ik zou zeggen hou je vast, dan zal je later zien dat het allemaal geen reet voorstelt...
    Ergens spookt op dit fotum een wijs man rond met de spreuk;

Een theorie is een hypothese tot het moment dat deze aan de praktijk getoetst wordt..

Daar wou ik het wat theorie betreft in dit topic graag bij houden, theoretische bullshit kietelt niet, zeker wanneer niet ondersteund door de praktijk...

Ik zou dan ook graag WEL zien dat iedereen dit topic aan gaat vullen met alles wat zelf in elkaar geprutst is wat energie bespaard en/of gewoon beter werkt.

Mijn probleem was het volgende;
    Heb een relatief klein hok in een ongeisoleerde geventileerde ruimte van ong
    60m3..
    In de winter heb ik dus 2 keuzes; of de gehele ruimte verwarmen a 2000watt. ( werkplaatskachel met thermostaat) of alleen m'n hokkie met thermostaat kacheltje van minimaal 500 watt IN m'n hok..

In het eerste geval kan ik net zo goed een tweede hok bouwen en hem dan contra laten draaien, aangezien ik daar geen zin in heb valt die dus af.

De tweede vind ik ook bullshit voor een hokkie van 75x75x150 en levert bovendoien een zeer onplezierige straal warme lucht waar je naar mijn mening niet zoveel kanten mee op kan in dergelijke afmetingen..
    Zoals eerder opgemerkt; Die 2000 of 500 watt dienen enkel en alleen om een geforceerde straal hete lucht uit zo een klein kastje te pompen, voor onze hobby gewoon overbodig en eigenlijk onzin volgens mij..

Mijn systeempje is gewoon gebaseerd op het huis tuin en keuken systeem en is gewoon een soort WARMTEWISSELAAR ofwel RADIATOR.. Eigenlijk radiateur daar hij uit een automobiel komt.. Er stroomt warm water doorheen wat warmte afgeeft aan de lamelletjes die de warmte weer overdragen aan de aangezogen lucht..
    Als je de lucht ter hoogte van de radiateur weet te vertragen dan zal de combinatie met het grote oppervlak van de warme lamelletjes een hoog warmte rendement behalen op de aangezogen lucht..
    Paar fotos voor de duidelijkheid;P1000123.jpgP1000122.jpgP1000368.jpgP1000369.jpgP1000378.jpgP1000380.jpg

Wat je ziet is dus dat al mn aangezogen lucht met minimale onderdruk door de radiateur gezogen wordt om vervolgens door de kleinere gaten verspreidt te worden. Het warmtesysteem bestaat uit een aquariumpompje en een verwarmingsthermostaat die 32graden max wordt geplaatst in twee in gekoppelde pvc 125 vaten.. Tezamen is dit 175 watt en zo uit m'n duimpje is er een temp mogenlijk van tussen 18 tot 22 graden verschil met de buitentemp..
    Waarschijnlijk omdat ik afblaas en afzuig in dezelfde ruimte verhoogt dit het rendement..
    Met behulp van fancontrol zou je je eigen helemaal de ballen uit je broek lachen maar ik ben genoodzaakt de gulden middenweg te nemen daar ik dat (nog) niet heb..

Voor vragen of specifiekere uitleg kan ik je topic warmtewisselaar aanbevelen daar daar een leuk begin gemaakt is en anders hoor ik het.

Je moet niet lulle, je moet prulle!
    Last edited by fl13r3flu1t3r; 17 January 2012, 20:02.

Re: GRATIS ENERGIE gemaakt uit niets. GRATiS VOOR IEDEREEN. En overige zelfbouwprojectiele

Wil ik wel vermelden dat flamen e.d. niet getolereerd gaat worden.
    Dit ff ter informatie daar in een ander topic nagenoeg de grens werd opgezocht qua beschaafd en respectvol reageren!

Succes met het topic.

Comment

Re: GRATIS ENERGIE gemaakt uit niets. GRATiS VOOR IEDEREEN. En overige zelfbouwprojectiele

OK!

Comment

yessss! goed dat je een eigen topic gestart bent, ik was al effe bang dat jij er ook klaar mee was, en dat zou toch jammer zijn.

Ik zie namelijk helemaal niks onverklaarbaars gebeuren hierboven, maar wel een leuke manier om je temp beter te controleren -alsof je een zonnebril nodig hebt voor constante temp.. hmmmm even grabbelen in de smileys .. neeheee ook niet ja! want warmte krijg je een rood hoofd van

zou je er een staatje bij willen zetten met de tempjes die je zoal meet ? dat verhoogt de feestvreugde

-----edit--
        heej, er is dus geen andere afzuiging dan dit systeem ofwel ? Gezien het formaat zal het wel voorgroeien zijn hier ? evt co2 erbij voor grotere plannen dus... -scratchscratch -> es even snuffelen in de buurt wie er een kangoo heeft staan
        Last edited by moreweed; 16 January 2012, 23:03.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ga dat monitoren! Eerst nog 2 metertjes bijhalen..
          Wat hok betreft trek ik daar toch ruim 2 ons per ronde met 250 watt.
          Deze ronde voor t eerst met lumatek 400 dus ga dat maar s proberen..
          Hok kan in deze niet groter maar geloof me dat t uberstealth is.. Tenminste, als ik na ga waar het staat en hoeveel mensen er al naast hebben gestaan zonder enig idee wat er achter ze gebeurde..
          Goed dat je m'n hart zo nu en dan niet kan horen kloppen...

Smookse

Comment

ja man, met een goed hokje en blijvend opletten is er prima stiekem te kweken, en zo'n formaatje zou ik geweldig vinden voor m'n experimenteersels
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

komen zeker geen foto,s

Comment

P1000347.jpgP1000349.jpgP1000363.jpg

@more, dat opletten met de groei vind ik WEL een nadeel van klein hok..
                Eerste weken moet je echt scherp blijven..

Voor jou wel tumble..
                Zal eerst m'n broedah checken of ie pics van m'n phone kan halen..
                Ben niet zo'n licht met m'n samsungding.. En deze pics stonden er al..

Smookse.

Comment

lekkere knoepers

Comment

Wat bedoel je eigenlijk met;geen andere afzuiging dan dit systeem??

Wil na alle sores niet het idee van info achterhouden opwekken..

Comment

Gratis energie is nie helemaal waar want je gebruikt een pompje en verwarmingsthermostaat zeg je zelf al tenzamen 175watt
                      dus je gebruike energie en de energie die daar weer vanaf kom hergebruik je voor niks komt de zon op en zelf dat is nie helemaal waar

wel goe uit gedacht en zeker koste besparend
                      Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                      laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Beter lees je topic warmtewisselaar... Dan weet je waar t vandaan komt..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                          Wat bedoel je eigenlijk met;geen andere afzuiging dan dit systeem??
                          Ik zat verkeerd te kijken, mijn fout. Dacht dat het een soort van gesloten circulatiesysteem was, maar nu er net een lekker vicky-wietje inzit en ik de zaak wat rustiger doorlees snap ik dat dit als het ware voorverwarming is van lucht die je met de fan(s) bovenin je hok afzuigt Leuk hoor..waarom die extra knikjes in het pvc-werk ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                            Beter lees je topic warmtewisselaar... Dan weet je waar t vandaan komt..
                            beter wijzig je dan de naam van je topic
                            Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                            laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Kon t niet laten om de draak te steken met het vorige topic wat wegens het "onmogelijke" gesloten werd....

Comment

Bezig...
                              X