Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GRATIS ENERGIE gemaakt uit niets. GRATiS VOOR IEDEREEN. En overige zelfbouwprojectielen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: GRATIS ENERGIE gemaakt uit niets. GRATiS VOOR IEDEREEN. En overige zelfbouwprojectiele

P1000125.jpgKnikjes pvc leidingwerk is omdat er geen 90 graden waren.. Geduld van n sprinkhaan dus ..

Heb gewoon 190m3 afzuigertje bovenin hangen. Wat je ziet zijn 2 comp ventilatoren om m'n lamp te koelen...
    Attached Files

Comment

Re: GRATIS ENERGIE gemaakt uit niets. GRATiS VOOR IEDEREEN. En overige zelfbouwprojectiele

lol

en dan uitblazen op een filter ? mooi kastje hoor, ik zou er denk ik hooguit nog 'n isolatielaagje tussen frotten, ook voor evt geluid..of valt dat mee ?
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Zoek maar op; alkreflex..
        Een van de betere, en duurdere...
        Voordeel van eigen zaak, de restjes...

Wat geluid betreft muisstil... Door de rubbers en veel betere ventilator dan doorgaans gebruikt...

Comment

Heel intressant. Ik heb het nu een paar keer door gelezen en zou het ook wel in mijn tent willen inbouwen. ik snap alleen echt niet hoe het werkt.Ik snap dat je de warme lucht hergebruikt die je afzuigt maar waar laat je die? En waar komt de ''verse'' lucht vandaan voor je planten.

Grtz biertje

Comment

Wij hebben zo'n warmtewisselaar onder de douche gebouwd, scheelt 10-20% stookkosten en aanschaf van de materialen lag rond de €50. Heb je er zo uit dus!
            Voor de mensen die het niet snappen: het water dat door het putje verdwijnt, warmt het water wat naar de boiler toe loopt op door de warmtewisselaar. Hierdoor hoeft het water minder (lang) verwarmd te worden in je boiler en bespaar je gas.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ja is idd zelfde idee alleen moet ik wat energie toevoegen ipv eruit halen maar idee warmtewisseling blijft t zelfde.. Energie die je toevoegt is nihil in vergelijking met andere opties..
              -
              In geval van een tent zou ik de radiator in n box stoppen om daarna via slang je hok te verwarmen, hierin zorgt de box voor vertraging..

Suc 6 en smookse..

Comment

is het niet beter dat je die radiator voor je warme uitlaat lucht zet, die warmt het water dan op.
                dat maakt je bodem van de kast weer warm.
                en dan kan er via de bodem lekker co2 lucht in.
                Mischien heb ik het wel mis hoor, Maar heel netjes gemaakt.

Comment

Bedoeling is dat water de aangezogen lucht opwarmt, kan enkel warmte tergugwinnen door radiateur bovenin te plaatsen..
                  -
                  Volgende bouwproject staat dit zeker op de planning..

suc6

Comment

oh oke je moet gewoon nog een radiator hebben.

Comment

Radiateur! Veel hoger rendement dan radiator wegens lamelletjes..

suc 6

Comment

je hebt gelijk die bedoel ik ook.

Comment

Dat hele apparaat van Flier, dat heet een radiatorkachel voor ieder normaal mens. Het ding heeft een rendement van 100%, net als iedere andere radiatorkachel. Zijn bewering dat het ding energie bespaart is onzinnig en misleidend.

Er zijn manieren om energie te besparen - zoals met wat een normaal mens een "warmtewisselaar" noemt. Flier gebruikt die term ten onrechte voor zijn kachel, en maakt zichzelf daarmee onbegrijpelijk. Over echte warmtewisselaars, van het soort dat warmte terugwint, is een topic geweest:
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...selaar-gebouwd.

Als je energie wilt besparen, lees dan dat topic. Bouw niet het apparaat van Flier na, want het enige wat het je oplevert is een teleurstelling.

Comment

alkreflex, mooi spul.
                            Waar koop je dat?

Comment

Ok, duidelijk hormonale kwestie dus.. Succes.

Het hele verhaaltje begon met dat we hetzelfde probleem hadden wat de temperatuur betreft en dan vooral s'nachts..
                              Uiteraard win jij energie terug en voeg ik minimaal energie toe.
                              Jij hebt daar jouw oplossing voor bedacht, wat ik een uiterst vet ding vindt en zeker nog veel meer potentie in zich heeft.
                              Ik het mijne, waar je van meet af aan al de meest schitterende namen en titels voor bedacht hebt. Dank daarvoor, ik gebruik ze graag en draag ze vol trots maar zoals eerder
                              opgemerkt is het volgens mij allemaal vrij simpel verklaarbaar..
                              Uiteraard kan er geen energie uit niks ontstaan maar daar kwam je zelf mee, nogmaals dank.

Als jij voor mij een beter te reguleren systeem kan bedenken dat mn hok in deze omstandigheden lekker gelijkmatig op temp houdt met ongeveer 175 watt hoor ik t nog steeds graag van je.. Mijn prutseltje is tot die tijd allerzins het vermelden waard in mijn ogen en als het niet had gewerkt had ik het ook zeker niet geplaatst.

Nog geen tijd gehad om langs metertjesboer te wippen, maar heb al wel leuke toevoeging bedacht.
                              Ik zal dus meten; Buitentemp.
                              Temp geventileerde ruimte.
                              Temp hok.
                              Watertemp aanvoer.
                              Watertemp retour.

Kost me weer flinke duit maar dat doe ik met liefde voor de wetenschap.
                              Als je een beetje gelezen had , had je gezien dat ik je topic al aanbevolen had..
                              Het is geen wedstrijd, enkel hobbyen naar een hoger doel...

Suc6 en smookse

---------- Post added at 18:54 ---------- Previous post was at 18:52 ----------

Alkreflex gewoon te koop bij prof bouwmarkt..
                              Wel alleen grootverpakking dacht ik.. 50x1.5 meter als ik goed heb..
                              Noppisol is t zelfde idee, minder sterk maar ook beduidend goedkoper

smookse
                              Last edited by fl13r3flu1t3r; 22 January 2012, 18:08.

Comment

Last edited by fl13r3flu1t3r; 4 February 2012, 08:11.

Comment

Bezig...
                                X