Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 hokjes om/om

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2 hokjes om/om

Korting op 420shop
    Hello iedereen,

Door een onverwachte zwangerschap (ik niets mee te maken) ben ik mijn hokje kwijt.
    Nu heb ik op een andere plek de kans om te herbeginnen, maar zit met een paar andere beperkingen.
    1 daarvan is dat ik geen onbeperkte toegang heb tot stroom.
    Met dit koude weer zat ik zo te denken om een nieuw hok te maken in 2 delen en deze om en om te laten draaien om stookkosten toch al te beperken. hoor soms mensen praten over deze manier maar vind niet direct voorbeelden over hoe dit precies aan te pakken.

vraag 1: heeft er iemand ervaring met deze manier en heeft er soms iemand tips/voorbeelden over het hoe? (1 afzuiging voor 2 kamers of alles appart en hoe zorg ik dat de warmte van de "dagkamer" naar de "nachtkamer" gaat?)

vraag 2: is dit een te doen idee of gaat dit mij enkel zwaar beperken? (heb ergens gelezen van iemand die zijn temp niet hoog genoeg kreeg op deze manier, maar hij had ook niets van isolatie)

heb proberen zoeken maar vind niet direct info.
    Bedankt op voorhand,
    Pottytrainer

edit: zou in elk hok een 600watt hangen
    Last edited by pottytrainer; 4 February 2012, 09:50.

Re: 2 hokjes om/om

Moggel,

Je kan bijv door aan te zuigen via een cooltube het ander hok verwarmen.
    Elk hok heeft dan een cooltube die verse lucht aanzuigt en die verwarmt dan de lucht voor het nachthok.

smookse

Comment

hey,
      bedankt om mee te denken.
      met 2 afzuigingen en dan uitblazen in het 2de hok zou kunnen lukken. dan moet ik alles dubbel kopen denk ik. (2x afzuiging en 2 x iets om climaat in alle 2 te controllen.
      zou dit genoeg warmte behouden om de 2 hokjes op een redelijke temp te houden?

Comment

dono..
        Nooit geprobeert maar met 600 watt moet er wel genoeg warmte zijn denk ik..
        Fancontroll is denk wel verstandig..

suc6 en smookse

Comment

om en om draaien is moeilijk,je zal alles dubbel moeten kopen.maar een goede growshop houder kan je wel helpen.maar goedkoop zal het niet zijn.nu is het er goed weer voor,maar s,omers een ramp.

Comment

hey tumble,
            blij dat je ook eens komt kijken
            denk je dat de kosten van alles 2x te kopen niet echt gaan opwegen tegen de mindere verwarmings kosten?
            heb redelijk wat hoogte te beschikking dus had gehoopt dat t tijdens de zomer wel ging meevallen. is wel een feit dat het een plek is waar het tijdens de zomer redelijk warm is.

moet wel alles van nul beginnen dus dacht dat het een goed moment was om alles eens op een rijtje te zetten. ben van plan om het zelf te bouwen dus in alles kan (zolang het een beetje doenbaar en betaalbaar is)
            Last edited by pottytrainer; 4 February 2012, 13:14. Reden: lukt blijkbaar nooit in 1 keer

Comment

als je er de ruimte voor heb,maak je een groot hok,alle kanten isoleren,en het hok verdeel je in 2 ruimtes met een wand,dan kan je om en om draaien.dan als de zomer begint breek je de wand af en kan je weer gewoon draaien.maar om en om draaien blijft lastig,omdat de ene kant een hoge lv en de andere kant een lage<komt door de hitte van de lamp>heeft.in het begin niet erg maar wel op het eind als je dikke toppen heb.

Comment

dat wist ik niet. toch iets om over na te denken blijkbaar. vorige oogst last gehad met rot.
                maar dat met die wand vind ik wel een super idee. maar blijkbaar is om en om toch niet de beste oplossing. heb de indruk dat de nadelen groter gaan zijn dan de voordelen.

Comment

Maar als je met cooltubes werkt heb je met die lv niks te maken toch??
                  Je kan de cooltubes toch buiten de ruimte af laten zuigen, dan heb je met lv verschillen niks te maken..

Comment

nadelen groter gaan zijn dan de voordelentuurlijk niet elke watt die je bijverwarmt had je kunnen gebruiken om een plant onder af te bloeien.maak gewoon goede foto,s van je ruimte en meet de afmetingen goed op,maak een tekening en ga naar een goede growshop,en je krijgt advies op maatwij hebben hier toch geen idee wat je afblaas en inlaat mogelijkheden zijn?speculeren doen we wel op de beursgesloten cooltubes systeem is het beste onder controle te houden,maar geeft verlies door het glas en dat keer 2 dan.

Comment

Dinsdag eens naar alien gaan om wat bij te kletsen. eens kijken wat zijn mening hierover is.

is een slaapkamer op het 2de met een raam. geen verwarming. ruimte genoeg voor wat ik van plan ben.

Comment

Bezig...
                      X