Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer, plan van aanpak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer, plan van aanpak

Korting op 420shop
    Hallo beste kwekers,

Ik ben van plan om een kweek te starten van maximaal 5 planten.
    Hiervoor ben ik druk bezig om een "Box" te bouwen om alles in te laten groeien.

Ik heb gekozen om een box te maken van 80x80x160, van houten balken maak ik het frame
    Vervolgens bevestig ik aan de binnenkant van het frame karton. dit karton zet ik vast met nietjes en over dit karton komt een laagje aluminiumfolie. als dat allemaal klaar is begin ik met de buiten kant. hier ben ik van plan om zwart plastic over heen te doen. zoals ik al eerder vermeld heb maak ik het frame van balken deze balken zijn 6x8. het 8 cm deel zit tussen het karton en het zwarte plastic. dit 8 cm deel wil ik op vullen met glaswol.

Dan heb ik het frame en de box zo goed als klaar. er zijn alleen nog een paar gaatjes nodig. Ik ben van plan om 3 computer fan's te gebruiken. 1 voor inlaat aan de rechter boven kant. en 2 voor uitlaat van lucht aan de linker onderkant. ik heb LED verlichting om de 18 uurs periode mee te belichten ( groei) en ik heb een 400 W HPS lamp voor de bloei.

Zo ver is de box klaar.

Ik heb op internet gezien hoe ik een eigen tijdgeschakelt bewateringsysteem kan maken. dit is allemaal geen punt.

Nu zijn er een paar dingen waar ik onbekend mee ben.

Wat voor soort aarde raden jullie mij aan?
    Wat voor Voeding raden jullie mij aan ( groei en bloei)
    stekje of zaden?
    wat voor zaden?
    Wat voor water gebruik ik?

Mvg MP

Re: Eerste keer, plan van aanpak

Ik zou zeggen lees dit forum eens goed door!!! Alles is te vinden.
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

eerst lezen dan bouwen,want dit gaat helemaal fout,kijk eens op internet naar de maaten van tenten en kweekkasten en de apperatuur die ze daarbij verkopen.

Comment

Karton is niet geschikt om in te kweken, je ventilatie is onvoldoende en die HPS moet met een relais geschakeld worden.
        Dat wilde ik gister al meteen opmerken, maar wilde niet meteen als 1e post gaan zitten zeuren
        Luister naar de rest, leg de schaar en het plakband neer, en ga snel wat bouwverslagen lezen om kennis op te doen.
        Succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Karton is geen goede ventilatie. Maar karton is gewoon om het aluminiumfolie op te bevestigen. En ik heb Ventilatoren voor de lucht doorvoering. Ik hoef geen rekening te houden met geur. Of detectie. want ik hou het kleinschalig en ik kweek in een oud hok bij mij op het erf

Comment

als je een eigen erf heb,spaar dan effe door,want bij brand keert de verzekering niet uit.maak gewoon een mooi hok met een stevig houtenframe,en gips de binnenkant af prop er isolatie tegen en gips de buitenkant af,nu is je hok bijna niet in brand te krijgen.maak je hok 120cm bij 120 cm bij 2 meter hoog,dan kan je in de winter ook met 600 watt kweken.een softbox van 500 cub met dimmer kan je s,omers en s,winters gebruiken,500 cub filter voor de geur,ivm postbodes en milieu amtenaren,en klein schakelkastje voor 2 lampen zou mooi zijn,hier kan je ook je zwenkfan op aansluiten,is lekker makkelijk,ook kan je er voor de eerste weken een luchtbevochtiger op aansluiten.kost wel een beetje centen,maar je gaat meer oogsten,en het is veiliger,want bij lekkage bv zal je kartonen hok in mekaar pleurennog vragen vraag

Comment

@Tumble trimmert

Bedankt voor alle tips. ik zou eens kijken naar miss een groter hok. die anti geur detectie is echt niet nodig. Het huis staat echt in het puntje van het dorp met allemaal omliggende weilanden. en de postbak is hemelsbreed 40 meter van de plek waar ik wil gaan kweken. De kweek bevind zich plaats in een schuur dus van lekkage is ook geen sprake.

Mvg MP.

Comment

oke geen filter daneen softbox van 500 cub,trekt ook de warmte uit je hok,hierdoor onstaat onderdruk,hierdoor krijg je luchtvervessing.de uitblaas maak je boven in je hok,de passieve inlaat beneden.een buisafzuiger kan ook,die zijn goedkoper.vanaf 300 cub kan je de warmte van 400 watt verwerken.heb een keer een verhaal gehoort van iemand,die de boerderij van ze ouders heeft laten afbranden,door een kweek in de schuur.heel veel ellende met de verzekering,en uiteindelijk keerde ze geen cent uit,dus pas op.als je een mooie veilige plek heb,moet je niet op materiaal bezuinigen.kost je iets van 600 pleuro,maar dan heb je ook alles.

Comment

Ik zou nog even wachten met een automatische bewateringssysteem. Je zult eerst moeten leren water geven, klinkt makkelijker dan het is
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

@tumble hee je hebt het over 300m3 voor het warmte agzuigen van een 400 watter. ik gebruik een 185m3 afzuiger op een opervlak van 85x60x180 en mijn tempratuur word alsnog 22 graden in de kweekkast. hoe kan dat dan?

Comment

Bezig...
                    X