Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kelder luchvochtigheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kelder luchvochtigheid

Korting op 420shop
    Beste ik had eens een vraagje ivm te hoge lv in de kelder. Als de ruimte een lv heeft van tussen 70 en 80% LV en temp 12 tot 16 graden

Mijn toekomstige setup zal een dr90 met 400 watt en een torin box 1000m3 , koolstof filter 1300 gecontroleerd door een fan controller.....zou ik met gemak via mijn afzuiger de lv kunnen controleren tijdens de bloei of zal er grote kans zijn dat de lv niet zal dalen

Want ik dacht om via een kachel tijdens de bloei de lv te laten dalen door de temp te laten stijgen

Heeft iemand al eens in ee vochtige plaatst gekweekt en door hulp van goeie materialen een succesfull kweek gehad?

grtz de Faraon

Re: Kelder luchvochtigheid

Hey Faraon,

als je goed ventileert en zorgt voor voldoende luchtbeweging in je tentje moet het allemaal wel gaan lukken, ik heb in ieder geval prima resultaten gezien vanuit kelders. Groot voordeel is de onmogelijkheid tot opsporen en de stabiliteit van temp in zo'n ruimte. Of je moet bijverwarmen ivm luchtvochtigheid zou je moeten checken met proefdraaien, de kweekjes die ik in kelders heb gezien hadden er in elk geval geen last van.
    Wel opletten : je koolstoffilter zal minder lang meegaan dan in een "drogere" setting, en da's nou geen ding om op te bezuinigen...
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

.....ik wil zeker niet bezuinigen aan mijn setup....ik vind het ook dat kelder 1 van de beste plaatsen zijn om er in te kweken maar ik had mijn twijfels tijdens de bloei.....als de luchtvochtigheid in de ruimte vrij laag is dat kan opgelost worden en vrij simpel...emmer water en handdoek in het tent te zetten of luchtbevochtigers ect maar een ruimte dat wat vochtig is is wat moeillijker om de klimaat binnen je tent onder controle te houden.............dus daarom had ik mijn twijfels nu dat ik momenteel aan het bestuderen ben in wat zou ik beter wat geld aan besteden en in wat niet......torin softbox min 1000m3 is an must.....anyway.

moreweed thanks voor je reply
      Last edited by Faraon; 13 March 2012, 15:56.

Comment

Je plantjes kunnen het wel hebben hoor, als de lucht maar in beweging blijft. Schimmeltjes krijgen dan minder kans...

misschien is het wel een idee om de soort plant die je zet erop uit te kiezen, dus bv geen extreem lange bloeiers maar het wat rappere spul.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

In mijn kelder heb ik momenteel een gemiddelde van 10,6 graden en RV 48%.
          mijn kast is in productie, isolatie is wel nodig denk ik zo.

Comment

Hangt ook af waar je woont....als buiten een LV van 70% is dan zal het binnen ook niet veel verschillen......ik heb mijn kelder vorige maand geisoleerd, dacht van het zal veel helpen maar toch niet....gisteren nog gecontroleerd en het was 12 graden en lv 68%.....de laatste dagen is het ook vrij droog buiten dus binnen daalt de lv oook.

Comment

Een torin softbox van 1000m3 heeft geen zin hoor in een dr90. Ja zal dan minimaal een actieve inlaat moeten hebben van 500m3 en dan de overige gaten open zetten. Wanneer je softbox op 100% staat trekt die de tent zo erg vacuum dat deze dat niet fijn vind op zijn naden. Wil je de softbox niet op 100% laten draaien dan is een softbox van 500m3 meer dan voldoende. Met een gemiddelde LV van 68% zal je filter sneller verzadigd zijn. Houd daar ook rekening mee.

Ik zou eerder voor een softbox van 500m3 gaan. Dan heb je geen actieve inlaat nodig. Een luchtontvochtiger in de kelder om je LV omlaag te brengen.

Ik ben benieuwd naar je setup.
              Succes
              Gr Q

Comment

Ik dacht aan een torin 1000m3 omdat je het gemakkelijk kunt dimmen en daarom minder herrie maakt dan een kleine slak bv 500m3 ( die maar 2 polige motor heeft ) mijn bedoeling was zeker niet om die op 100% van zijn kracht in te stellen mssh 30% maar meer om het gemakkelijk te dimmen zonder het te veel herrie maakt. Een te grote capaciteit is nooit slecht

De hoge lv tijdens de bloei zal ik proberen te laten zakken door een kachel te gebruiken ,als tem stijgt dan zou de LV moeten dalen....en zoals moreweed al vermeld heeft zolang er genoeg luchtcirculatie is in het tent zou het normaal goed moet komen........als ik me ergens vergis mogen jullie mij zeker verbeteren

Comment

een te grote is niet slecht nee maar dim je deze tot 30 % gaat hij brommen. neem dan een 700m3 softbox. meer dan genoeg. en bij mij gaat nog altijd de lv omhoog wanneer de temp omhoog gaat. dit doordat de planten meer verdampen en meer warmte opnemen. hierdoor zal je box dus minder afzuigen dan in de groei en loopt je lv dus meer op.

Comment

maar bij een te hoge temp tussen 20 en 26 zal je lv toch niet tot 70% geraken of wel?

Comment

Bezig...
                    X