Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coco in potten zonder kweekruimte.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Coco in potten zonder kweekruimte.

    Korting op 420shop
    Hallo mensen!

    Ik ben sinds afgelopen zaterdag beginnen te kweken op coco in potten.
    Voor de eerste weken heb ik rizo bijgevoegd op aanraden van een kameraad.
    De potten heb ik omringd door reflecterend folie en heb er een 60 wat lamp boven.
    De gemiddelde kamertemperatuur is 25 graden, vochtigheid geen idee.
    Ik geef ze 16 lichturen in de groei fase, in de bloei word dit minder en heb ik coco A&B klaar staan.

    Ik weet dat dit niet pro is en dus niet lekker klinkt maar beste mensen ik vind het leuk om te doen en wil er geen tent omheen zetten, ze staan zo mooi in de kamer
    Nu worden de uiteinden van de bladeren een beetje bruin, ook krullen ze een beetje omhoog. Kortom ziet het er niet echt veelbelovend uit, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
    Ik geef ze kraan water en de ph en sheize heb ik niet gecontroleerd, heb hier geen apparatuur voor.

    Ik wil voorop stellen dat ik het leuk vind om te doen en het dus niet pro gaan aanpakken.
    Maaarrrrrrrr, hoe haal ik alsnog het beste resultaat met deze opstelling?

    #2
    Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

    Veel info ontbreekt nog, planten uit zaad of heb je stekjes gekocht, hoeveel zijn het er, hoe groot je potten, welke oppervlakte bestraal je met die lamp van 60watt? Wat is het voor lamp? Wat is merk kokos? Er is inferieure kwaliteit kokos op de markt waar veel zout in zit. Restanten van zeewater waar het mee gespoeld wordt in bijv. Sri Lanka.

    PH en EC meter kan geen kwaad in deze situatie.

    gr
    B.

    Comment


      #3
      Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

      Hallo!

      Ik heb ze in 33 liter potten staan, het zijn 4 stekjes sneeuwwitje. Ik heb deze lamp precies in het midden van de 4 potten hangen 60 cm erboven. Zo komt het licht verdeeld over de planten precies uit. Ook de folie om de potten heen weerkaatst het licht weer.

      Het merk cocos is van de praxis, voor kamperplanten. Ook staat er op de zak vermeld dat er voeding in zit voor 6 maanden.

      Comment


        #4
        Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

        Dat is zwaar bemeste grond. Ik heb die kokos van de praxis eens gebruikt, volgens mij bemest met osmocote. Die geeft de voeding geleidelijk af maar ik had denk ik een ouwe zak (zoiets als bepaalde forumleden!) want de plantjes werden niet groter dan 30 cm. Kort gehouden door de hoge EC, die ging ik toch maar eens meten en die was ver boven de 2.

        Je geeft erg weinig licht en hebt waarschijnlijk veel voeding in je medium. Wat is het nou voor lamp? Spaarlamp? Welke kleur? Of gloeilamp?

        En je bent dus een kamper? Die weten meestal wel hoe ze moeten kweken...

        Potten zijn enorm groot voor je setup, beter hang je er wat meer watt boven.

        Gr
        B.

        Comment


          #5
          Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

          Hahaha van de oude zak is bij mij ( naar mijn weten ) nog geen sprake!
          Ik heb er een 60wat gloeilamp boven hangen, hij hangt in een kap met melkglas eronder zodat het licht gelijk verdeeld word.

          Kortom samengevat ik moet andere grond halen en de lichturen verlengen?
          Ook moet er meer watt boven, in vorm van meerdere lampen of sterker?
          Wat raad je aan?

          de planten mogen van mij best een meter tot anderhalf hoog worden, vind ik wel mooi staan.
          Vandaar ook de grote potten, dacht dat meer wortel grotere planten betekende hehe.

          Greet!

          Comment


            #6
            Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

            3 spaarlampen alla philips tornado 23 watt verbruikt evenveel en is al pakken beter dan een gloeilampje.

            Comment


              #7
              Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

              Inderdaad spaarlampen, TL HPS of T Neon erboven. Gloeilampen is echt zonde....

              Weet niet hoe het zit met je grond.

              Comment


                #8
                Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

                gloeilamp in het plafon draaien en dames buiten zetten

                Comment


                  #9
                  Last edited by Growing; 13 April 2012, 09:38.

                  Comment


                    #10
                    Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

                    2 TL bakken erboven gehangen, nu afwachten wat ze doen aankomende week.
                    Veranderd er niks dan maar eens de grond aanpakken.
                    Lichturen staan nu op 18.

                    Comment


                      #11
                      Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

                      Als je andere (lege) kokos gaat gebruiken, kun je het beste hydro voeding gaan geven. Maar er zijn ook mensen die de goede kokos zakken van Praxis hadden en er prima resultaten mee behaalden.

                      Gisteren heb ik een paar kokosbriketten op de kop getikt, ik ga daar mee xperimenteren.

                      Let wel dat je in de bloei een andere kleurcode van TL moet gebruiken. Gebruik zoekfunctie hier en je vindt het wel.

                      Comment


                        #12
                        Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

                        Tnx voor de tips!

                        Ik gebruik nu alleen Rizotonic voor de groei.
                        Ik wil de planten wel zo hoog mogelijk laten worden voor ze de bloei ingaan, wat kan ik hiervoor gebruiken als voeding?

                        Comment


                          #13
                          Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

                          Als je op lege kokos kweekt kun je bijv Canna kokos A+B gebruiken. Rizotonic hoef je niet te BLIJVEN geven hoor... zelf gebruik ik het nooit. Alhoewel ik heb er in die jaren 1 potje doorheen gedraaid, dat wel.
                          Alleen rhizo is niet genoeg voeding.

                          Onder TL hoef je niet zulke grote/hoge planten te kweken, aangezien er geen diepte straling is. Onderin de plant krijg je dan echt superfluffy wiet. Plantjes kort houden, gelijk op 12/12 of eerst ff toppen dan afbloeien.

                          Comment


                            #14
                            Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

                            Okok, ik kan de A+B dus ook in de groiefase gebruiken?
                            Mij is verteld dat ik die alleen in de bloei moest toedienen, vandaar dat ik ze nu alleen Rizo geef 1 maal daags.

                            Comment


                              #15
                              Re: Coco in potten zonder kweekruimte.

                              Als je canna cocos A+B gebruikt geef je dat de hele cyclus. Enkel dosering aanpassen. Bij mij geeft 1ml van elk (a+B) op een liter een krappe EC1.0, dat is prima voor jonge plantjes. En zo verhoog je dat gaandeweg het proces naar gelang je planten of je kweekmethode. Ik probeer altijd onder EC2.0 te blijven (ongeveer 2,5-3Ml van elk) maar dat hangt ook van de soortjes af. Alleen rizho kan wel de eerste week maar geven moment hebben je plantjes toch wat te eten nodig.

                              Echter in jouw praxis grond zit al eten, dus ja....

                              Comment

                              Bezig...
                              X