Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitrusting voor een Secret Jardin DR60 (60 x 60 x 160cm)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Uitrusting voor een Secret Jardin DR60 (60 x 60 x 160cm)

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

ik heb dan toch besloten om me een kweekruimte aan te schaffen, met name de secret jardin DR60 van 60 op 60 op 160 cm hoog.

Welke verlichting zou ik voor deze ruimte gebruiken? Je moet weten dat ze in een niet geisoleerde houten schuur komt te staan waar de temperatuur zomers vanzelf redelijk klan oplopen. Daarom, en mede door de beperkte hoogte, dacht ik aan duo fluor lampen van 55W.

Hoofdbedoeling is om AF te gaan kweken.

Welke afziging en koolstoffilter zou ik nodig hebben? En is ook een extra inlaatblazer nodig voor de temperatuurscontrole zomers?

thx in advance mede growers!

Re: Uitrusting voor een Secret Jardin DR60 (60 x 60 x 160cm)

Voor de warmte maakt het nauwelijks iets uit of je HPS of TL gebruikt. Zowel 100 watt tl als 100 watt HPS onttrekken het zelfde vermogen aan het elektriciteitsnet. Dit onttrokken vermogen wordt bij beide omgezet in licht/lumen en warmte. Een HPS is efficienter in zijn lumenrendement, dus wat niet omgezet wordt in lumen wordt warmte. Dat geldt eveneens voor tl en spaarlampen, die minder rendabel zijn en dus meer van het onttrokken vermogen omzetten in warmte.
    Met een 100 watt HPS, die alleen 's-nachts brandt, en een 100 kuub afzuiger zou je de warmte binnen de perken moeten kunnen houden. Mechanische inlaat is niet nodig, wel een zwenkventilator. Met een 100 kuub filter kom je ook wel uit. Omdat een HPS van 100 watt een veel lagere opstartpiek heeft dan bijvoorbeeld een 600 watt HPS, zou ik die over een timer van een betrouwbaar merk (Omnirex) schakelen in plaats van een relais/magneetschakeling.

Comment

Thx!

en 100W zou moeten volstaan voor een 60 op 60 cm oppervlakte denk je? Dacht eerder 250W te gaan aangezien ik die hier al heb liggen. Alleen is mijn VGA en ballast voor 400W bedoeld...zou dat kwaad kunnen als ik daar een 250 W lamp op aansluit denk je?

Is er een goeie 100W bulb die zowel groei- als bloeifase covert? Of best met 2 verschillende lampen werken naargelang de fase?

Comment

Comment

Naar ik aanneem bedoel je met VGA eigenlijk VSA (voorschakelapparaat) en dat is weer het zelfde als ballast. Een magneet ballast moet het zelfde (opgenomen) vermogen hebben als de lamp. Bij een schakelpaneel/relais maakt het niet uit mits de ballast en de lamp een gelijk of lager vermogen hebben dan het relais. Een hoger vermogen is gevaarlijk, omdat de lamp en vsa meer vermogen trekken dan het relais aankan.
          Met een bloeilamp kun je zowel de groei- als de bloeifase belichten.
          Misschien zou het kunnen lukken met 250 watt, mits je een diepstraalkap gebruikt, die hoog boven de toppen hangt. Echt veel speelruimte heb je echter niet. Afzuiger en filter uiteraard aanpassen aan de zwaardere lamp en niet overdag maar in de nacht belichten.

Comment

thx man, ideaal om iemand met een gelijkaardige uitrusting tegen te komen -)

Heb je er al plantjes instaan? Zo ja, welke en in welke fase?

Comment

hey beze,
              ben van men eerste kweekje een verslag aan het bijhouden,kan je altijd eens op kijken.
              veel succes met je setup.

Comment

done!

check topic -)

ik zal pogen eenzelfde kweekverslagje bij te houden, wordt leuk om eens te zien hoe we het ervan af brengen met beiden een gelijkaardige opstelling en blijkbaar ook planten -)
                Last edited by ceBep; 20 April 2012, 17:28. Reden: quote

Comment

Bezig...
                X