Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de G-kit kweektent(kast)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Iemand ervaring met de G-kit kweektent(kast)

Die 250 kit is inderdaad duur, met het allergoedkoopste materiaal erbij.
    Best veel geld voor een kweekruimte van krap 60x60x160
    Zou er geen grotere lamp in hangen, want dan zul je alles moeten gaan aanpassen.

Als je geen tijd/zin hebt om een kast te bouwen wel de makkelijkste oplossing.
    Kastje neerzetten, planten erin en over 4 maanden je eigen wiet roken.

Je hoeft niet heel het forum te lezen, alleen een paar100 topics hier.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Als je niet leest dan moet je het wel van veel geluk hebben
        En als je toch denkt dat je het van veel geluk moet hebben, waarom dan ruim 500 euro uitgeven aan een hip afgewerkt hokje?
        Last edited by WeedoHolic; 23 May 2012, 22:11.
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Waarom geen kast uit de kringloop of op marktplaats, koop je voor weinig
          geld!
          Die kast inrichten met degelijk materiaal en je spaart een hoop uit, als je tenminste
          een beetje handig bent of iemand kent die je bij de inrichting wil helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
            Waarom geen kast uit de kringloop of op marktplaats, koop je voor weinig
            geld!
            Die kast inrichten met degelijk materiaal en je spaart een hoop uit, als je tenminste
            een beetje handig bent of iemand kent die je bij de inrichting wil helpen.
            Klopt, maar ik ken jammer genoeg zo niemand ... Ik ben een lonely Belgische smoker !! ... die toch een eigen kweekruimte wil installeren ...

Comment

Ik heb ervaring met een omgebouwde Gkit 250. Ik heb de G Kit 250 kast, 25 cm laten verhogen, een plateau erin laten bouwen voor de stekken. Deze worden verlicht door 4x36W T Neon. De ruimte eronder is voor 4 moederplanten. Deze wordt verlicht door een 150W HPS groeilamp. De temperatuur is onder controle te houden wanneer alle lampen branden. Ik heb wel alles zelf samen gesteld.

Spint is dankzij deze kast verleden tijd.

De standaard G Kit 250 werkt prima.

Afbeelding 016.jpgAfbeelding 013.jpgAfbeelding 014.jpgAfbeelding 015.jpg

Comment

@ TheDice:
                En ben je zelf niet een beetje handig?
                Veel werk is het niet ze, wit verven, lampje ophangen, wat luchtgaten maken
                voor je aan- en afzuig, filter enz ophangen en nog wat prullerij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quattro View Post
                  Ik heb ervaring met een omgebouwde Gkit 250. Ik heb de G Kit 250 kast, 25 cm laten verhogen, een plateau erin laten bouwen voor de stekken. Deze worden verlicht door 4x36W T Neon. De ruimte eronder is voor 4 moederplanten. Deze wordt verlicht door een 150W HPS groeilamp. De temperatuur is onder controle te houden wanneer alle lampen branden. Ik heb wel alles zelf samen gesteld.

Spint is dankzij deze kast verleden tijd.

De standaard G Kit 250 werkt prima.

[ATTACH=CONFIG]124157[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]124158[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]124159[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]124160[/ATTACH]
                  @quattro: Hoeveel plantjes zet jij in je 250 kit? En is de standaard ventilator en filter voldoende? 250watt lijkt me aan de lage kant?

De meeste mensen hier op't forum verklaren me voor gek dat ik zoveel wil betalen voor de Gkit 250, maar ik vind de kast lekker mooi afgewerkt en staat netjes in de woning!
                  Ik heb het bedrag ervoor over, maar wil dan wel absolute zekerheid dat het deftig en kwaliteitsvol materiaal is dat werkt. Kan ik ook makkelijk stekken in de kast of heb ik daar andere materiaal voor nodig?

En heb jij een irrigatiesysteem in je kast? Bij G-tools spreekt men over een mini-irrigatiesysteem van Blumat.

Comment

Ik zet er 5 in, dit in een waterfarm. Van die 5 snijd ik stekken die in het bovenste gedeelte kunnen. 250 W is meer dan voldoende voor 0,36m2. Meer W is overkill. Met de temperatuur gaat het bij mij goed.

Ik vind blumats klote, maar dat is mijn mening.

En trek het je niet aan dat ze je voor gek verklaren. Ieder zijn ding. Ik geef ook liever wat meer uit voor kwaliteit, het ook wil immers ook wat.

Comment

Hoeveel kan je dan gemiddeld oogsten Quattro?

Comment

Dag TheDice,
                        Ik heb veel ervaring met de G-tools kasten. Jaren geleden toen het bedrijf net een opstart maakte heb ik ooit ook een G-kit(600) gekocht. Natuurlijk veels te duur en met de kennis die ik nu heb zou ik hem nooit hebben aangekocht. Ik heb verslag materiaal, maar niet op dit forum.
                        Hij draait nu ergens anders met een 400watt en dat is nog bijna niet te doen. De kasten zien er zeker mooi uit dat wel, maar zijn zeer zeker niet plug and play! Vaak hebben ze een klein temp. probleem en er zal hier en daar toch aanpassingen verricht moeten worden.
                        Te denken aan:
                        -Waterdichtheid bodem(vijverfolie, lekbak)
                        -Circulatieventilator
                        -Ophangingen voor meters
                        -Inlaat voor evt. bewateringssysteem
                        -Evt. steunnet(stokken werken zeer lastig in zo'n kast)
                        Voor alles zullen er gaten in je kast geboord moeten worden of je moet met ducktape aan de gang.

Zelf zou ik voor een tent kiezen, mede omdat deze bij evt. problemen snel opgeruimd kan worden. Een G-kast bestaat uit delen en kan maar gedeeltelijk uit elkaar... Tentjes hebben inlaten voor kabels, slangen en andere attributen en kosten veel goedkoper. Dit geld kan je gebruiken voor een goede inrichten van een tent.

Wil het oog ook wat, ben je handig, no budget en wil je per se een G-kast, dan moet je met Handytube aan de slag. Kasten zijn daar ook van gemaakt...Origineel plaatmateriaal is 8mm schuim PVC, oftewel Isparex, leverancier is ISPA plastics. Uiteraard kan je ook ander plaatmateriaal gebruiken, zoals Vekaplan.
                        Profielen zijn blank, maar geanodiseerd is beter, koppelstukken zijn nylon zwart3__18__ms1.rvf_2.jpg
                        ''Wilt u alles op maat aangeleverd hebben stuurt u dan een lijst met de profielen en afmetingen toe. Na calculatie ontvangt u vrijblijvend per mail een prijsofferte''

Ik denk dat je dan nog minder dan de helft kwijt bent.....

Greetz Kitefreak

Ps: Bij zelfbouw ff laten weten.
                        Last edited by kitefreak; 29 May 2012, 16:11. Reden: foto vergeten
                        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                        Blow it and you'll know it!!

Comment

Last edited by BlowNooitNie; 30 May 2012, 00:24.

Comment

@Kitefreak, thanks for the info !!

@Blownooitnie, geen probleem, info is kennis vergaren! Hoe meer hoe beter

Comment

BNN ik heb je ff een PB gestuurd met verdere info.
                              Om het verhaal mooi af te maken over zelfbouw kasten met Handytube kan je evt. een kopie v/d PB hier plaatsen als TheDice het goed vind.

Greetz Kitefreak
                              Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                              Blow it and you'll know it!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kitefreak View Post
                                BNN ik heb je ff een PB gestuurd met verdere info.
                                Om het verhaal mooi af te maken over zelfbouw kasten met Handytube kan je evt. een kopie v/d PB hier plaatsen als TheDice het goed vind.

Greetz Kitefreak
                                Geen enkel probleem. doen !

Comment

Bezig...
                                X