Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

    Korting op 420shop


    hokbouw.jpg

    2x 600w advies was icm met lumatek dimbare evsa een ander advies was om gefaseerd te gaan kweken volgens 1 van de bovenste opties.

    Materiaal wat ik nog heb liggen maar niet perse hoef te gebruiken.
    -400w philips vsa
    -500kuub softbox + fan controller met thermostaat
    -ds90
    -imitatie a-wing

    Materialen die ik wil gaan gebruiken.
    -EVSA's dimbaar: Lumatek, Gavita digistar of mss Dimlux
    -600w green power met 250w HPI/HPS ernaast of 2x 600w greenpower
    -davin dv12 / gtools timerbox / dimlux maxi controller
    -1 of 2 geschikte softboxen met fancontroller overcapaciteit graag omdat ze zo lekker stil zijn gedimd
    -proper filter
    -adjust a wing medium of lucilu
    -1 of 2 x mabo blusgranaat

    Vanwege de hitteproblemen met mijn huidige hokje en een kleine passie voor gadgets vind ik een dimlux setje erg interessant. Omdat deze automatisch de lampen dimt bij te hoge temperaturen. Ook vanwege de veiligheid heeft dimlux mijn aandacht. http://www.dimlux.nl/MaxiController.html http://www.dimlux.nl/How_Extreme.html

    #2
    Re: Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

    Je bent lekker bezig en ik hoop dat je een goed budget hebt. Een dimmable EVSA is meer dan genoeg! Een 600watt gedimd(75%) kan ook gewoon een 400watt bulb verdragen en een 400watt EVSA op 75% een 250watt bulb. Dimlux komt het beste tot zijn recht i.s.m. een opticlimate, ook een leuke gadget.

    Ik zou voor de 1ste optie gaan zo heb je een ontkiem/stekruimte, voorgroei/moederruimte en een afbloeiruimte...Voorgroei en afbloeiruimte met elkaar verbinden en om en om laten draaien. Zo kan je de warmte v/d lamp gebruiken voor de nachtelijke uurtjes in de andere ruimte. Het principe van warme droge lucht stijgt en koude, vochtige lucht daalt zal zijn werk doen. Een raampje opzetten zal dan ook genoeg zijn.

    Ben ff snel bezig geweest met google sketchup. Mss heb je een @ voor mij, versturen kan via PB....Dan kan je mijn ontwerp goed bekijken en evt. aanpassen.
    Kast.jpg
    Ben nog niet klaar!! Vind het leuk zo ontwerpen te maken!!

    Ontkiem/stekruimte voorzien van:
    - 4x 36watt Tneon incl. 9500k(stek) lampen, 4x 6500K(groei) lampen los bijbestellen
    - 1 van deze ventilatoren en 2 ventilatieroosters voor het oog en de veiligheid
    - Stekkenbak evt. verwarmd

    Voorgroei/moederruimte:
    - 150watt MH lamp of 250Watt dimmable lumatek met je imitatie wing
    - Je 500m3 softbox gedimd door je controller (lekker stil)
    - Filter kan, maar niet noodzakelijk als de ruimtes verbonden worden(ik zou het wel doen voor het oog en de veiligheid)
    - 9x 11ltr pot voorzien van propagators

    Bloeiruimte:
    - 600watt dimmable Lumatek incl Lumatek reflector of Adjust a wing
    - 750m3 torin voorzien van een zelfbouw box (beide flensen ∅200)
    - Qua controllers weet ik dat de MMC digitaal en S-VENT controller geheel geluidloos(zonder brom) je torin dimmen, omdat ik ze zlf gebruik. Ongetwijfeld ander, goedkopere, zoals Davin zullen ook werken. Dit is een mooie voor beide ruimtes, maar ik zit met de vaste thermostaat... Jij idee??
    - can filter
    - Aardebak van 120x90x35 of 110x85x35 gevuld met special mix, wormenmest, bacto, schimmels en een tensiometer

    Prijs set-up zonder kast...+/- 1300 schat ik, maar dan ben je er nog niet...

    Alles ophangen aan victorketting en al je elektra mooi wegwerken. Gebruik voor je lampen geaarde stopcontacten(beter voor alle elektra) en gebruik 3x2,5mm snoeren als het kan!!
    Mooi project doe je ding!! Ik kijk mee!!!

    Greetz Kitefreak
    Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
    Blow it and you'll know it!!

    Comment


      #3
      Re: Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

      Ik leer een hoop van je..

      Sketchup binnengehaald, kende ik niet, binnenkort eens mee spelen.
      Dimlux is mss idd beetje overkill, mijn opp is te klein. Opticlimate veels te groot, leuk spoelgoed dat wel.

      Het budget... het is niet dat ik rijk ben maar ik moet het doen met de smalle ruimte die ik heb en mijn leuke beginnerstentje, werkt maar niet super. Ik moet soms naar de shop, nu wil ik een goede ruimte maken zodat ik niet elk half jaar aan het upgraden ben.

      Door meningsverschil met vrouw moet ik nu inschikken naar max 2m x 90cm. Terwijl ze zelf de oorspronkelijke plannen heeft bedacht. Onbegrijpelijk die wispelturigheid.
      Voordeel is wel dat het enorm scheelt in de kosten. Zelfbouw G tools achtig idee kwam alleen profielen en plaatwerk al op €1000,- Ik geef vrouw een nieuwe kast en dan pak ik 2 superstealth uitziende kledingkasten van 1m x 0,6m schop er de achterwand uit en verleng hem naar 90cm met balkenframe en goedkope lelijk plaat. Behangen doe ik met zwart/wit folie of iets dergelijk reflecterend spul. Oppervlakte bloei is dan maar 1m x 0,9 dus ik twijfel even over die 600 watter, Een 400w op superlumen geeft praktisch hetzelfde als 600w op 75%.

      Waar ik ook nog niet aan gedacht had is het gebruiken van de warmte om de andere ruimte te verwarmen, goed idee! Op welke manier en positie moet ik de ruimtes dan met elkaar verbinden (route van de luchtstroom)?

      De stekmaterialen laat ik nog even zitten ik ben eerst van plan om eens met zaad te gaan kweken. Hoef die spintstekken van mijn stekboer niet meer... Je ventilator linkje van de ontkiemruimte verwijst bij mij naar een lege pagina, welke bedoelde je precies? Ik zit te denken aan een hoogte van 50cm voor ontkiemruimte. Blijft er kleine 180cm voor groeiruimte over

      Voorgroei hokje wordt lumatek 250w denk ik. Kunnen beide lampensoorten in. Filter denk ik nog over na. Wilma propagators alweer een goed idee kende alleen die bakken voor stekken. Of mss een bevochtiger

      Bloei: Adjust a wing medium, lumatek 400w / 600w afhankelijk mogelijkheden van afzuiging en gekozen systeem enkele of dubbele filter? Ik neig naar de MMC controller maar misschien voldoet de S VENT ook wel. Die 3e controller Davin snap ik ook niet, volgens mij heb je daar alleen wat aan bij dubbele afzuiging in 1 ruimte.

      Snoeren heb ik al, die zwarte 3x2,5mm en ook een echte deutsche tang met dopje voor de uiteindes.

      Dat organic vind ik ook cool ga ik proberen, maar eerst bouwen, dan 1 kweekje met me aarde en voeding die ik hier heb erin... materiaal vergelijken tov vorige x en dan kan ik wat later al in ander hok met ontkiemen beginnen.
      Van het weekend de kast voor vrouw halen en bed opbouwen kan ik daarna mijn project van start laten gaan. Lijstje voor growshop maken.

      Als me sketchup wat wordt post ik hem snel.

      Bedankt voor je advies!

      Comment


        #4
        Re: Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

        schetskast1.jpgschetskast2.jpgschetskast3.jpg

        Deurtjes enzo maar niet getekend, ventilatie ga ik nog erin tekenen. Let op de mooie loze ruimte achter het kledinggedeelte..... mooi werk al zeg ik het zelf

        Comment


          #5
          Re: Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

          kast op schaal detail.jpgkast op schaal detail 2.jpg slaapkamer.jpgHeb tutorial video's gekeken. Voor het gemak reflectiemateriaal niet ingetekend. HAHAHA er was gewoon al een 3d model van de wing online. De rest van kast wel zelf gedaan.

          edit: Excuus ik had mijne vorige bericht moeten bewerken ipv mijn uitgewerkte plaatjes hier te spammen.
          Last edited by BlowNooitNie; 6 June 2012, 21:04. Reden: dubbelpost

          Comment


            #6
            Re: Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

            Leuk kastje zo!!! Ook luchtbevochtigers zijn makkelijk zelf te maken.... meer informatie is beschikbaar,lol

            Greetz kitefreak
            Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
            Blow it and you'll know it!!

            Comment


              #7
              Re: Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

              Ken alleen die zelfmaak bevochtiger met die handdoek en teiltje

              Snap het afzuigsysteem niet, moet ik beide ruimtes hoog en laag met elkaar verbinden zodat er een convectiestroom optreed of moet ik de ene ruimte afzuigen via de andere of leid ik de uitblaas in de andere tent?

              Omdat mijn hoofd een beetje aan het tollen is van alle nieuwe mogelijkheden (blijf toch nog beetje beginner). Heb ik besloten de tl nog even uit te stellen en enkel te drogen in dat kleine hokje.
              Kan ik de eerste 3 weken na overgang op 12/12 onder 250w mh, daarna 250w hps houden of gelijk na 12/12 250w mh eruit, 400w hps erin?

              Kan niet wachten tot ik kan gaan bouwen....

              Comment


                #8
                Re: Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

                Koop een 1weg of beter nog een 3weg mistmaker met drijfring. Gooi deze in een curverbak en sluit hem aan op een hygrostaat. Evt. draadloos kan, maar dan heb je ook een draadloos schakelstopcontact nodig. De curverbak voorzien van een kleine pc ventilator en verbinden aan je ruimte met een stuk slang.
                De mistmaker zal aan/uit springen op de door jouw ingestelde %. De mist trekt de ruimte in door de slang d.m.v. je afzuiging. De kleine ventilator zal dit proces versnellen.
                DSCF4173.jpgDSCF4051.jpgDSCF4895.jpg

                Makkelijkste manier is idd hoog en laag met elkaar verbinden.
                Naamloos.jpg
                Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                Blow it and you'll know it!!

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

                  Hoog/laag verbinden, check. Thx
                  MH vs HPS in voorbloei check. Thx

                  Kreeg nog een ideetje voor het combineren voor de afzuiging . Hieronder opties uitgetekend. In paint want me videokaart krijgt overheat als ik cirkels doe in sketchup. Ook maar softbox op aansluiten
                  zuigopties.jpgIk wilde eerst voor de 2e gaan maar denk nu de 1e, misschien werkt die 3e ook wel prima, lekker simpel. Welke zou jij kiezen en heb ik de capaciteit goed?

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

                    1: Is de mooiste optie, maar dan met 1 filter en afzuiger. Afzuiger aansluiten op een 5 standen travo en een beetje zoeken naar een gemiddelde stand/temp. Ruimtes met elkaar verbinden en genoeg inlaten rondom. wss de goedkoopste oplossing.
                    Naamloos1.jpgNaamloos2.jpg

                    2: Duurdere optie, maar ook goed. Wel zou ik dan met 1 filter werken. 2x 500m3 aansluiten op een 750m3 lijkt me goed als je om en om draait. Wel zal je dan ook 2 controllers nodig hebben, maar 2 Eurotech of SMSCOM fan controllers voldoen al.
                    Naamloos3.jpg

                    3:Kan maar dan zou ik wel alle lampen tegelijk laten branden. Ook hier zou ik dan voor en 750m3 kiezen met bijbehorende filter.

                    Greetz Kitefreak
                    Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                    Blow it and you'll know it!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Nieuw te bouwen stealthy kweekkast wat is wijsheid?

                      Hey kitefreak, bedankt voor je reactie.

                      Ik heb hier nog een 500m3 softbox staan met zo'n goedkope controller. Dus denk dat ik een 2e softbox erbij neem en dan door 1 filter afblaas. Stealth is belangrijk dus dan ga ik voor die s-vent omdat die niet bromt, mss ook een 2e s-vent voor mijn controller van nu, maar dat staat niet bovenaan op mijn lijstje.
                      Heb inmiddels de onderhandelingen met vrouw heropend, zag dat secret jardin tegenwoordig een 150cm x 80cm tentje heeft. Dat lijkt me wel geschikter dan de huidige bloeiruimte van 100cm x 90cm kan ik misschien toch een 600watter kwijt. Ik wil die halve meter extra

                      Comment

                      Bezig...
                      X