Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf beginnen kweken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelf beginnen kweken.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben een Belg die omwille van de afstand en de zo bejubbelde wietpas (sic) nu ook zelf mijne eigen materiaal wil kweken.
    Ik ben een volledige leek op gebied van electronica en dergelijke , maar na veel lezen en zaken afwegen heb ik besloten een tentje aan te schaffen (merk wordt later nog bepaald).
    Ik zou voor een 150x150x200 gaan. Er wordt gezegd dat er maximaal 36 potten inkunnen, maar dit lijkt me echt wel veel. Iemand ervaring hoeveel er het makkelijkst in geplaatst kunnen?

    De meeste sets maken ze met een 600w. Is dit voldoende, daar ik gelezen heb 1x600w voor maximaal 1.44m2.
    Zou ik kiezen voor een vsa of evsa. Moet er bij een evsa ook een schakelkast? En wat is het voordeel van de dimfunctie op die evsa?

    Filter en afzuig geen probleem, alhoewel ik mij afvraag of die afzuigers met fan control wel goed werken. Iemand ervaring mee?

    Ik zou voor het gemak passieve inlaat nemen.

    Ben bereid iets meer te betalen als het effectief beter en/of veiliger is, dus tips altijd welkom.

    Tot daar het technisch gedeelte, nu nog een paar vraagjes om te beginnen.
    Zaadjes in kleine potjes zaadgrond (formaat potjes?), en dan overplanten in grotere potten (formaat?) zou wellicht geen probleem zijn. Kunnen die kleine potjes ook meteen in de tent onder de lamp of liever uit de tent onder een gewone lamp?

    Ik zou opteren voor hesi aarde startersset, is dit ok?
    Eerste kweek zou ik gaan voor white widow, of is dit een slechte keuze als eerste kweek?


    Ik weet dat dit een heleboel vragen zijn en hoop dat jullie me kunnen helpen, ik wil niet onvoorbereid aan de kweek beginnen.

    thx!

    #2
    Re: Zelf beginnen kweken.

    Hey, leuk dat je wil gaan kweken, die wietpas is echt reinste nonsens verzonnen door idioten die met mijn belastinggeld betaald worden. Ik schaam me voor die mensen.

    36 potten moeten erin kunnen, maar als je dat teveel vindt kan je ook gaan beginnen met 9, 16 of 25, je hoeft je hok niet helemaal vol te zetten.

    Een 600w is wel oke, ik heb mensen wel eens gehoord over 1000w in zo'n tent maar voor je eerste paar kweekjes zou ik 600w aanraden. Een evsa heeft als voordeel dat deze efficienter zijn meer en stabieler licht geven en niet zo warm worden als een vsa. En het allerbelangrijkste ze zijn veiliger! Een voordeel van de dimfunctie is dat je bij hete zomerdagen de lamp wat zachter kan zetten als de temp te ver oploopt. Daar zal je met jou maat tent niet zo heel veel last van krijgen denk ik. Een ander voordeel is dat naast de dimfunctie vaak lumenboost erop zit waardoor je lamp 10% meer licht geeft. Dit werkt het beste met een kwaliteitsbulb bv van philips.

    Schakelkast davin dv12 of ander model met relais, GEEN tijdklok met contactpuntjes nemen voor je lamp
    Fan control + thermostaat nemen! Ideaal je regelt de fan af en als het dan toch warmer wordt gaat hij naar max vermogen om bij lagere temperaturen weer naar de ingestelde stand terug te keren.

    Zaadjes ontkiemen onder spaarlampje, ik ben een stekkenkweker dus meer info zal ik je er niet over geven. WW is een prima keus, sterke soort.

    Succes ermee, weet dat het allemaal heel wat lijkt als je eraan gaat beginnen. Maar het valt best mee hoor. Het is een leuke hobby!

    Comment


      #3
      Re: Zelf beginnen kweken.

      36x is erg veel voor eigen gebruik. als je wel eens een rookt in t weekend of avond uuren kun je al uitstekende oogst behalen met een buiten kweekje. 3-5 planten zijn goed te verbergen en ook aan overlast minimaal.
      als dat geen oplossing is en je echt besluit om binnen te gaan kweken er zijn ook kleinere tentjes ( of je kunt zelf wat maken als je handig bent )

      ikzelf heb onlangs een tent aangeschaft van 90x90x160 ( lxbxh ) daar kan met gemak 4 planten ingezet worden.

      Comment


        #4
        Re: Zelf beginnen kweken.

        Zelfde verhaal hier :s Belg, afstand, wietpas...
        Ben sinds kort terug begonnen met kweken na 3 jaar stil gelegen te hebben en
        ben volledig met nieuw materiaal begonnen.
        Is natuurlijk uitsluitend voor eigen gebruik dat ik kweek en heb secret jardin darkroom 2 120 x120 x200
        met een 600 watter in en 9 planten .
        Dus daar kun je als dagelijkse blower wel wat met doen, of het moest zijn dat je 200 gram per maand rookt
        Heb er ook nog bevochtiger bij staan met hygrostaat , relais , schakelkastje en ec en ph meters en een voedingslijn van plagron.
        Heeft mij zo +- een 800 euro gekost tot hier toe en alles draait vlot en veilig dus vind ik dit een kleine investering voor een hopelijk mooi eindresultaat.

        succes er mee en hopelijk zien we een kweekverslagje verschijnen op den duur he

        grtz
        sjakka

        Comment


          #5
          Re: Zelf beginnen kweken.

          Zou maar eens flink wat topics gaan lezen, dan wordt 90% van je vragen beantwoord.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Zelf beginnen kweken.

            Netzoals niemand nog nooit dood is gegaan van werken, zo is ook nog nooit iemand stuk gegaan van lezen
            Kennis is macht....................lukraak vragen zien wij als een klacht.
            Veel succes, lezen is immers ook een vak zeg ik altijd!

            PS: je hebt wat over het hoofd gezien, > http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ement.php?f=17
            Daar staat :

            'Als je een topic aanmaakt, kijk dan eerst:
            - of je vraag / topic nog niet bestaat (Search Functie)
            - of je de juiste plek ervoor hebt gekozen (Vragen stel je in het daarvoor bestemde board!)
            - of je topic niet tegen de regels is.'
            Last edited by WeedoHolic; 3 June 2012, 14:01.
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

            Comment

            Bezig...
            X