Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DR150 met 1x1000 watt klimaat beheersen, Hoeveel m3 afzuiging?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

DR150 met 1x1000 watt klimaat beheersen, Hoeveel m3 afzuiging?

Korting op 420shop
    Ik heb een tent DR150, heb nu 2 keer 425m3 G-tools afzuiging met 2x canna lite 420m3 afzugiing hangen gaat prima op 600 watt heb zelfs nog wel over. staan beiden op 20% en blaast af boven naar zolder.
    Inblaas 300m3 vanuit een ander kamer net achter het raam, raam staat altijd op een kier en de licht cylus loop van 21:00 tot 9:00.
    Is deze afzuiging en inblaas genoeg van voor een 1x 1000W lamp ?
    Zouden jullie van de Gavita pro 400v 1000W lamp+EVSA gaan of een A-juist-a-wing meduim + spreader 1000W en digistar / lumatek?

Re: DR150 met 1x1000 watt klimaat beheersen, Hoeveel m3 afzuiging?

Ik heb geprobeert 2x 600w te laten draaien op 2x g-tools420m3 met 1 inblaas 400m3. verse lucht word gehaald bij een raam van andere kamer, afzuiger blaast af naar zolder.
    Dit werd te warm tot 33graden. een lamp gedimt tot 400w dus totaal 1000w i.v.p. 1200w. Nog werd het te warm vooral op warmere dagen.Dus extra afzuiging geregeld 1000m3 +
    filter opgehangen samen met 420 g-tools dus samen 1400m3 afzuiging inblaas ook g-tools 420m3.
    Tot mijn grote verbazing zakte de temp bijna niet daardoor wat doe ik fout? te klein inblaas... daacht ik maar er staan 2 flappen open om extra lucht te kunnen aanzuigen. lijk me genoeg.
    Is beter om 1 1000w ophangen omdat dat minder warm word dan 2 lampen eentje 400 en 600w?

of me inblaas vergroten naar 800m3?

Comment

Comment

hmm, ik denk zelf dat de zolder misschien het probleem daar kan de warmte namelijk niet meer weg, het is een vlieringzolder zonder ramen of lucht gat.
        de afzuiging en inblaas zouden groot genoeg moeten zijn toch?

Met een ajuist wing met 600w kan deze op 25cm, dan zal dit met 1000w toch ook op 50 a 60cm moeten werken of gaat dit niet?
        iemand al geprobeert?
        Last edited by exmember16357; 8 July 2012, 11:39.

Comment

Ik zal de 800m3 is proberen als inblaas i.p.v. 420m3.
          Veder voel ik echt als de tent een paar uur draait dat de vlieringzolder zo warm is dat de warmte naar benenden terug komt zetten. De kamer deur waar de tent staat staat daar recht onder dus na een paar uur komt de warmte terug bij de tent, je voeld ook dat de wartme die kant op gaat en niet andere kant richt de slaapkamer helaas.
          Misschen is het een idee de bedoel om te draaien, warme lucht naar andere kamer afblazen, en de inblaas bij het raam te plaatsen bij het raaam in de kamer waar de tent staat.
          kunnen dit soort detail het verschil van een paar graden maken?

Comment

Boven op zolder 2 losse pijpen naar buiten gevonden van 150mm, daar heb mijn afzuiging op aangelosten.
            Ik hoop dat veel zal schelen dat de warmte nu naar buiten kan i.p.v in huis blijven rond hangen.
            Iemand ervaring/idee hoef dit scheelt?

Comment

dat kan best schelen hier scheelde het al 8 graden en dat is met tl maarja ook onder niet geisoleerd plat dak
              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Vanacht met 1200w kwam de temp niet boven de 30 graden uit. ik heb alleen extra inlaat nodige. Vandaag even regelen.

Comment

Eind van de nacht als de tl ook aan gaat is een uurtje of 3 30 a 31 graden, de tijd voor dat de TL van groeihok aangaat is dit tussen de 28 en 29 graden. Is goed genoeg voor de dames of moet ik nog meer verzinnen om de temp te laten zakken?

Comment

Bezig...
                  X