Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kamer groter dan de noodzakelijke ruimte, is dat handig ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kamer groter dan de noodzakelijke ruimte, is dat handig ?

Korting op 420shop
    Hallo,

IK ben bezig met een kamer aanpassen zodat ik er in kweken kan.
    De bedoeling is om er 3 lampen van elk 600 watt in te hangen.
    kamer is 3,5 bij 2,5 meter en 2,4 meter hoog....geen idee wat dan het volume is...

Nu lees ik veel over de grote van de afzuiging en wel of gaan actieve invoer.
    Ze hebben het dan over het aantal watt en de daarbij behorende grote van de afzuiging, maar ik mis eigenlijk de berekening van de ruimte zelf.
    (ik heb het in ieder geval nog niet gelezen)

of is het juist beter om een deel van de ruimte af te schermen zodat je een kleinere ruimte krijgt waar de planten in staan..?
    Of is juist een zon groot mogelijke ruimte hebt beste , zodat de buffer als het ware groter is en temperatuurwisselingen makkelijker op te vangen zijn?

Wie weet waar willem wever woon, of abraham de mosterd haalt ??

*bewerking bericht

Als je dit leest dan wek ik de indruk dat ik veel wil kweken terwijl ik dat lang niet allemaal zelf op zou kunnen roken....
    En dat is ook zo.....
    Ik pak dit plan op met een paar vrienden, maar ik ben de enige die niet op kamers of bij ouders woont.
    samen gaan we betalen voor de opzet en samen gaan we de opbrengst in grammen ook delen (waarbij de verdeelsleutel wel in mijn voordeel uitvalt)
    Last edited by flupje; 9 July 2012, 15:25.

Re: kamer groter dan de noodzakelijke ruimte, is dat handig ?

goedenavond ,

echt ervaren ben ik niet ben zelf ook opzoek naar informatie over van alles en nog wat omtrent het kweken.
    ik kan je bij deze wel vertellen dat je de ruimte waarin je gaat kweken goed aansluit bij de hoeveelheid planten en lampen dat je gebruikt, het beheersen van het klimaat wanneer de ruimte groter is dan de ruimte die je daadwerkelijk nodig hebt is moeilijker daarom raar ik het af om even te reageren op jouw vraag (kamer is 3,5 bij 2,5 meter en 2,4 meter hoog....geen idee wat dan het volume is..) de berekening te bepalen welke afzuiger je nodig hebt is als volgt 3.5x2.5x2.4=21 dat doe je x 30 =630 630 is het aantal kubieke meters dat je per uur uit de kweekruimte moet wegzuigen. hopelijk heb je er wat aan groetjes

Comment

Re: kamer groter dan de noodzakelijke ruimte, is dat handig ?

P.M. send....

Comment

Bezig...
      X