Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweektent kopen ???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kweektent kopen ???

Korting op 420shop
    hallo ,

ik ben een beginnende kweker ik zou graag een plantje of 5 zetten bij mij thuis MAAR ..
    ik zou nu voor ik eraan begin graag een kweektent kopen alleen weet ik niet goed wat of hoe .. :s

nu heb ik al zitten rond kijken op internet naar verschillende slag en soorten kweektenten ik heb nu op een site een kweektent gevonden die bij mij past denk ik tog
    <== dit is de link naar deze kweektent alleen heb ik wat mijn twijfels over deze verlichting set 1x Verlichtingset; ETI vsa 400w + spiegelkap + Philips Son-T-Plus 400w ,is deze set dan echt helemaal kompleet ? want bij mijn gedacht heb ik dan nog een soort transformator ofzo nodig om dit volledig te kunnen aansluiten ? of is dit samen met de tent dan echt helemaal kompleet en hoef ik dus gewoon te bestellen samen steken een klaar is sven of?

kan iemand me wat uitleg geven aub over deze tent of gewoon een betere oplossing ?
    nu al bedankt voor jullie hulp groetjes sven
    Last edited by Jointjedraaien; 12 October 2016, 16:11.

Re: kweektent kopen ???

vooral voor een beginnende die nog nooit iets gezet heeft indoors lees eerst t forum door, vooral richting de kweekverslagen want t is iets lastiger zaadje zetten en effe wachten

Comment

ga zelf naar een growshop daar helpen ze u wel verder

Comment

ja maar dit weet ik , ik heb uiteraard al een plantje of 4 gehad dus ik weet al wat het inhoud ongeveer , maar ik heb nog nooit plantjes gekweekt met een kweektent en het daarbij horende materiaal dus wou ik nu deze kweektent kopen waarover ik daarnet sprak , maar volgens mij is die verlichting set die ik erbij krijg niet echt kompleet of is die het wel ?

tog bedankt voor je reactie
        grtjs

Comment

jawel hoor die tent is compleet is prima om mee te beginnen

je strat al goed om goed spull te kopen suc6

Comment

Comment

zit er tog bij je travo !

Comment

Comment

Je heb zeker ook nog een schakelkast nodig. zit er niet bij en met kweekjes vanaf zo 400
                  watt zou ik er zeker 1 kopen. schakelkast is een zwaardere tijdschakelaar die hogere wattage aan kan. een normale kan vast smelten.

Comment

nou weet ik het effe niet meer , want men zegt daarnet tegen mij dat die er al bij zit ? de link naar de site waar ik de tent gezien heb staat bovenaan

Comment

een vsa zorgt er voor dat de opstart piek ( meen 4000w? ) op een veilige manier gebruikt wordt, anders kan t gebeuren dat je of constant de stoppen in je huis doorslaan of erger.
                      brand veroorzaakt

Oorspronkelijk geplaatst door klots View Post
                      schakelkast is een zwaardere tijdschakelaar die hogere wattage aan kan. een normale kan vast smelten.
                      ofwel een klok die je kunt instellen waneer de lampen aan / uit gaan, tenzij je liever zelf dat 2x per dag aan / uit wilt doen

1x Secret Jardin DR90 II (90x90x180cm) de tent

1x Verlichtingset; ETI vsa 400w + spiegelkap + Philips Son-T-Plus 400w vsa, kap, en lamp voor erin.

1x Buisafzuiger 365m3 Flens 125mm de afzuiger

1x Carbon Active 400m3 Flens 125mm de koolstof filter ( zodat je niets ruikt waneer de dames bloeien )

1x Brons Fan Control + Thermostaat, temperatuur insteller dames vinden t niet fijn waneer t in je tentje 35+ graden is

1x Hurricane Klip Ventilator, klein fannetje

1x Temperatuur/Luchtvochtigheids Meter

1x Aansluitsnoer 3x1,5kwd 2mtr lang + stekker
                      5x Aansluitkabel 3x1,5kwd
                      3x Slangklem 060-165mm
                      1x Easy Roller Set (ideaal om de lamphoogte te stellen) aleen om de lampen te bevestigen

heb effe beetje meer info bij je lijstje gezet zodat je een idee krijgt met wat alles eigelijk is maar als je echt ECHT serieus bent om je eigen kweekje op te gaan zetten zul je toch iets meer moeite moeten doen.
                      Last edited by Jakes; 11 July 2012, 17:23.

Comment

Zonder vsa kan je geen gasontladinglampen doen branden, het is een voorschakelapparaat ofwel starter.

Voorschakelapparaten (verder afgekort als: VSA) dienen twee doelen:
                        In samenwerking met de starter veroorzaakt een VSA een korte stroomdoorgang door de twee gloeidraden. Wanneer de starter zich sluit onder invloed van de gasontlading in de starter (warmte + bimetaal) wordt de elektrische stroom zelfs zo hoog dat de twee gloeidraden roodgloeiend worden en de elektronen-emissie op gang komt. Wanneer de starter is gesloten, is er geen gasontlading meer in de starter en koelt het bimetaal af. Hierdoor opent het zich weer en veroorzaakt het VSA een hoge piekspanning die de gas-ontladingslamp doet ontbranden.
                        Als de gasontlading eenmaal tot stand is gekomen zorgt het VSA ervoor dat de stroom binnen de gestelde norm blijft (Men kan dus niet een willekeurig VSA aan een gas-ontladingslamp koppelen!) Als een gasontladingslamp zonder een VSA zou worden aangesloten en de buis zou tot ontlading komen, zal de stroom door de buis zo hoog worden dat de zekering gegarandeerd door zal slaan, waarbij de buis zelfs kan exploderen!
                        bron: Wikki.

Dus die piek kan zorgen voor een doorgesmolten tijdschakelaar, vandaar dat men zo'n schakelkast plaatst,
                        hier zit een relais in dat die pieken opvangt.
                        Nu als je wat electro-ervaring hebt kan je zelf een relais en tijdschakelaar op een bord plaatsen en de nodige aansluitingen doen, heb je er geen verstand van wees dan zo slim van gewoon een kant en klare schakelkast te kopen.

Comment

en wees verstandig om degelijke matrialen te gebruiken. veiligheid voor alles

Comment

hallo , hier ben ik weer ik heb een vraagje , nu heb ik beslist om een kweeklamp te nemen van 600wat , mijn vraag is aan hoeveel wiet per plant kan ik mij ongeveer verwachten ?? ik hoor en lees zoveel tussen de 35gr en 500gr per plant maar dit zal mijn eerste echte kweek worden met tent en alle toebehoren zoals de voeding enzo .. ik vraag geen perfect getal maar ongeveer per plant wie kan mij dit zeggen aub

Comment

wat voor moeite zou ik dan moeten doen ? ik ben echt een beginner maar wil het zeker helemaal goed doen voor ik eraan begin dus je mag me gerust verbetern

bedankt

Comment

Bezig...
                              X