Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het is erg afhankelijk van allerlei omstandigheden.
De grootte van je potten, de kwaliteit van het medium, de voeding, de planten zelfs.
Als je met gewone potgrond kweekt, in 11L of minder met een minerale voeding dan moet je eigenlijk wel afzuren om later in het kweekproces geen problemen te krijgen.
In grotere potten, met 'levende aarde', als je echte bio-voeding gebruikt, is het beter om niet af te zuren.
Goedkope metertjes 010.
Hoe lang gebruik je ze al, en heb je die tensio ook ?
Ik heb twee simpele Milwaukee pH 600 meters uit de economy reeks, waar ik heel tevreden over ben! Ik ben wel heel secuur in het bewaren, altijd rechtop, met een stukje spons in de dop die ik af en toe bevochtig met bewaarvloeistof. Ik check ook tijdens een kweek elke maand de pH met calibratievloeistof 7.01 die je in de growshop kan kopen.
Ik heb twee simpele Milwaukee pH 600 meters uit de economy reeks, waar ik heel tevreden over ben! Ik ben wel heel secuur in het bewaren, altijd rechtop, met een stukje spons in de dop die ik af en toe bevochtig met bewaarvloeistof. Ik check ook tijdens een kweek elke maand de pH met calibratievloeistof 7.01 die je in de growshop kan kopen.
Grtz
In de dop is toch nauwelijks ruimte?
Ik heb een heel klein glazen potje genomen en de deksel zo aangepast dat de gehele meter er door kan en toch dicht is.
De sensor is wel een cm of 3 lang en op de methode die jij beschrijft komt deze toch nooit volledig in de KCL?
Of zit ik fout? mijn meter werkt tenslotte niet goed meer.
Ik heb de Milwaukee pH 600
Hij lijkt precies op die ebay link die hier ergens staat....
*edit*deze dus http://www.ebay.nl/itm/Digital-pH-Me...ht_5225wt_1139
Waarschijnlijk een Chinees product met een Milwaukee stempeltje
Yo kilo, die van mij heb ik nu net 3 maanden in gebruik.
En ik gebruik 'm elke keer (PH check) voordat ik mijn planten water geef.
Als het goed is heeft dat ding ook een jaar garantie.
Dus de fabrikant garandeerd dat het apparaat minimaal 1 jaar mee gaat.
Nou, als ik ruim een jaar kan doen met een PH-meter van 20euro dan vind ik dat prima.
Mocht die daarna stuk gaan, dan haal ik er gewoon weer 1 van 20 euro
Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
t meter adviseer ik iedereen die het nog niet echt in de vingers heeft.
de eerste keer gebuik je hem veel maar dat wordt door de ervaring steeds minder.
de meeste mensen zijn ook te veel bezig met hun gewas en verpesten het ook daar door.
vaak ik het de neiging om toch iets te doen waardoor er te veel water, voeding of booster en hulpstoffen gegeven worden.
iedereen herkent dit wel dat ze iets willen doen of denken dat ze iets moeten doen.
met een tensiometer weet e in ieder geval waneer je water moet geven of waneer je er gewoon helemaal niks aan moet doen!!!!
hahaha
Comment