Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk merk PH meter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Welk merk PH meter

Ik heb zowel de PH als de EC meter aangeschaft.. 19,- per stuk.
    Nou vroeg ik me af, moet je die kalibreren VOOR dat je hem gaat gebruiken.
    Of zit die vloeistof erbij zodat je hem na (bijv) 3 maanden kan kalibreren..

bvd Shivaman
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

Comment

Bij PH meters is het vrijwel altijd de electrode die kapot gaat. Ik koop zelf dus enkel nog meters met een losse of verwisselbare electrode.
      Wanneer de meter dan niet meer zo goed functioneert, vervang ik alleen de electrode, dat is goedkoper dan iedere keer een nieuwe meter aanschaffen en het loont dan ook om een wat luxere meter te kopen dan zo'n goedkoop prul.
      Hier een voorbeeld:
      adwa_ad11ph.jpg
      Link naar de meter
      Link naar de electrode

De electrode van een EC meter gaat niet snel kapot bij juist gebruik, daar kun je jaren mee doen. Die electrode bestaat uit 2 geleiders op een bepaalde afstand van elkaar met een heel dun laagje platina erop gedampt.
      Zolang je dat laagje niet beschadigt door eraan te zitten met je vingers of ander gereedschap dan een wattenstaafje, blijft dat prima werken.
      Last edited by mathijs; 4 August 2012, 16:05.

Comment

Die electrode is al duurder dan een complete goedkope Ph-meter, daarom koop ik alleen goedkope meters.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik zoek altijd de goedkoopste ph meters uit op internet, bestel er 2 of 3, en na 1 of 2 kweekjes gooi ik ze weg, en pak ik de volgende zo hoef je er ook niet zo zuinig op te zijn... en je moet niet kijken wat het kost, je moet kijken wst het opleverd, dat ding verdiend zich wel weer terug, resulterend in meer wiet.

stop ze na meten nooit in bewaarvloeistof, spoel ze af onder de kraan, en gooi em weer in de kast. zo nu en dan eik ik ze, maar omdat ik ze zo snel weggooi verschilt het hooguit 0,2 ph. en ik zet de ph altijd rond 5,7 a 5,8 dus die afwijkingsmarge valt binnen de grens..

nooit spullen te lang gebruiken, dat voorkomt schade en andere problemen..

ik vervang vsa's ook altijd ergens tussen 3 en 5 rondjes, dan gaat alles de prullebak in, en heeft het zichzelf terugverdiend.

ec meters gaan langer mee, ik gebruik al 8 jaar dezelfde
          afspoelen is genoeg.meer moet je er eigenlijk niet eens aan schoonmaken. kan ie alleen maar kapot van gaan.
          Last edited by mr pitbull; 5 August 2012, 19:16.

Comment

Bezig...
          X