Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt me een beetje op weg?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wie helpt me een beetje op weg?

Korting op 420shop
    Hallo mede rokers...

Wegens omstandigheden moet ik mijn homebox (1x1x2m) gaan vervangen voor wat kleiners.Ik zat eerst te denken aan een DR/DS60.
    Maar aangezien deze op zolder komt te staan, waar het nog eens flink warm kan zijn in de zomer, zat ik te denken om een mooi geisoleerd hokje te bouwen.
    Ook heb ik gemerkt dat een goede afzuiging, en een constant klimaatbeheersing belangrijker is dan ik had verwacht. Ik wil nu dus zo veel mogelijk gaan automatiseren. Het budget voor dit projectje is er eigelijk niet. Omdat het voor mn eigen rokertje is, en ik heel erg van deze hobby geniet. Ook geef ik liever een paar tientjes meer uit, dat ik zeker ben dat alles veilig en "perfect" is.

Maar goed... Met veel denk en puzzelwerk heb ik een idee(tje) gemaakt, maar nog niet alles is me duidelijk. Daarom hier onder wat uitleg over mijn idee, met wat vragen, en wat onzekerheden;

De binnenmaten van het kastje worden 60x60x140, met een lumatek 250watt evsa. De afzuiging wil ik ik een apparte ruimte erboven hangen, die ik nog eens geluidsdicht wil maken (softbox principe). Ook wil ik de afzuiging regelen met een softwaregestuurde fancontroller met thermostaat (iemand tips welke?).Voor de inlaat wil ik sowieso gaan werken met een dubbele bodem. Is het dan verstandig om een actieve inlaat te hebben? Kunnen jullie mij vertellen welk formaat mijn afzuiging met filter, en eventueel inlaat dan ongeveer moeten zijn? Wil wel wat overcapaciteit hebben, zodat ik het kan regelen met de fancontroller.
    Heb ik dan aan een buisafzuigertje van 183m3 al voldoende voor de afzuiging? Zijn deze ook te regelen met een fancontroller?

Ik hoop dat jullie mij een beetje verder op weg kunne en willen helpen, zodat ik snel kan beginnen aan mn hokje.

Groetjes Psicodelicia

Re: Wie helpt me een beetje op weg?

als je budget zeer gelimiteerd is dan raad ik u voor de fancontroller een g-tools fancontroller aan: kost ongeveer 100 eurotjes------>info:G-tools digitale Trio 2 M ventilator regelaar

Temperatuur afhankelijke ventilatorregeling voor afzuiger en inblazer met instelbaar minimum toerental.
    Wanneer de temperatuur in de ruimte de ingestelde waarde overstijgt gaan afzuiger en inblazer geleidelijk op vol vermogen draaien. Daalt de temperatuur onder de ingestelde waarde dan zakt het toerental van de afzuiger en de inblazer geleidelijk terug naar het ingestelde minimum toerental.

Capaciteit: 2 x 300W
    Digitale sensor met 4 meter kabel. Beschermklasse IP44

Ps: ik raad u toch aan om geen goedkope brol te kopen

Wat betreft de afzuiger 183m3 het is eigenlijik meer dan genoeg voor je hokje maar ik heb het vemoeden dat je afzuiger veel herrie zal maken wanneer je gaat dimmen.

Als ik u was zou ik inneens een softbox 500m3 nemen en die laat je dimmen tot 30%. Extra vermogen is nooit slecht maar bon er zullen hier wel veel leden zijn die een andere mening hebben.....

of anders wat je ook nog kan doen is voor een Variac gaan kost rond de 70 euro dat is een regeltrafo........heeft wel geen temperatuur sensor...je moet de variac handmatig regelen om je afzuiger in te stellen.Ik kan u alleen zeggen dat Variac zeer populair is en geeft zeer goede resultaat

Comment

Re: Wie helpt me een beetje op weg?

Buenas Tardes

als je budget zeer gelimiteerd is dan raad ik u voor de fancontroller een g-tools fancontroller aan: kost ongeveer 100 eurotjes------>info:G-tools digitale Trio 2 M ventilator regelaar

Temperatuur afhankelijke ventilatorregeling voor afzuiger en inblazer met instelbaar minimum toerental.
      Wanneer de temperatuur in de ruimte de ingestelde waarde overstijgt gaan afzuiger en inblazer geleidelijk op vol vermogen draaien. Daalt de temperatuur onder de ingestelde waarde dan zakt het toerental van de afzuiger en de inblazer geleidelijk terug naar het ingestelde minimum toerental.

Capaciteit: 2 x 300W
      Digitale sensor met 4 meter kabel. Beschermklasse IP44

Ps: ik raad u toch aan om geen goedkope brol te kopen

Wat betreft de afzuiger 183m3 het is eigenlijik meer dan genoeg voor je hokje maar ik heb het vemoeden dat je afzuiger veel herrie zal maken wanneer je gaat dimmen.

Als ik u was zou ik inneens een softbox 500m3 nemen en die laat je dimmen tot 30%. Extra vermogen is nooit slecht maar bon er zullen hier wel veel leden zijn die een andere mening hebben.....

of anders wat je ook nog kan doen is voor een Variac gaan kost rond de 70 euro dat is een regeltrafo........heeft wel geen temperatuur sensor...je moet de variac handmatig regelen om je afzuiger in te stellen.Ik kan u alleen zeggen dat Variac zeer populair is en geeft zeer goede resultaat

El Faraon

Comment

Bezig...
      X