Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400 watt lamp ipv 600w

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

400 watt lamp ipv 600w

Korting op 420shop
    na 2 dagen zoeken en er nog niet uit zijn ga ik het toch maar hier vragen

ik heb een kast met een 600w lamp erin hangen.

is het mogelijk om alleen de lamp te vervangen voor een van 400w ?
    dus dat de travo en kap gewoon blijven hangen...

ik hoop het wel .
    lijkt me eigelijk ook wel een gewone halogeen lamp maakt ook niet uit als je nou 15 w hebt of 75w (weet dat dit anders werkt maar toch)
    of zit ik helemaal verkeerd en juist heel brandgevaarlijk ?

groetjes

Re: 400 watt lamp ipv 600w

heee je kunt je bulp van 400 watt gewoon in je 600 watt trafo aansluiten en de kap kun je ook gebruiken hoor.

stel dat je een trafo hebt voor 400 watt dan kun je er geen 600 watt indraaien.

groeten

Comment

oke helemaal top
      bedankt voor de reactie 400w gaat erin

Comment

Als je met trafo een magnetische vsa bedoelt, kan dat absoluut niet. De vsa dient namelijk ook als begrenzer van het op te nemen vermogen. Een 400 watt lamp blijft net zo lang stroom trekken tot het maximum van het te leveren vermogen door de vsa is bereikt. Je lamp gaat gegarandeerd stuk. Vergelijk het maar met een 110 volt lamp: als je die aansluit op 240 volt netspanning brandt die ook gelijk door.

Comment

extreme dat ben ik tog niet met u eens een maat van mij draait al jaren zo in de groei zitten de 400 watt bulps erin en in de bloei gaan de 600,s erin nog noooit problemen mee gehad.

maar is sowiso beter om gewoon spul te kopen wat ook echt bij elkaar hoort

groeten

Comment

Dat kan met sommige evsa's maar niet met magnetische vsa's. Als je een 600 watt lamp laat aansturen door een 400 watt vsa dan vraagt de lamp meer vermogen dan de trafo kan leveren. Gevolg: lamp brandt niet optimaal en de trafo zal kapot gaan: die wordt overbelast door de lamp. Sluit je een 400 watt lamp aan op een 600 watt vsa, dan levert de vsa meer vermogen dan de lamp aan kan. Gevolg: lamp brandt door, want nu wordt de lamp overbelast. Dat soort lichtvaardig uitgevoerde misaanpassingen levert brandgevaar op. Als het vermogen van een vsa niks uitmaakt dan kun je net zo goed een 600 watt lamp aansluiten op een 70 watt trafo. Denk je dat dit werkt? Waarom denk je dat er trafo's met verschillende vermogens op de markt worden gezet? Trouwens, ook op electronische vsa's heb je soms een switch-knop om over te schakelen van 400 naar 600 watt en andersom. Denk je dat ze die switch-knop er voor de lol op hebben aangebracht?
            Last edited by Xtreme; 21 August 2012, 13:32.

Comment

amen !

met standaard apparatuur niet aan beginnen !
              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Zo moeilijk is het echt niet. De meeste stroomverbruikers hebben een Ohmse weerstand. Daarmee kun je dimmen met een dimmertje van de bouwmarkt tot je een ons weegt. Gasontladingslampen kun je niet dimmen door simpelweg het vermogen "af te knijpen". Vergelijk het maar met het dimmen van een klassieke gloeilamp: dat gaat met zo'n dimmertje. Maar bij een spaarlamp of een tl lukt dat beslist niet. HPI- HPS- spaar- en tl-lampen zijn gasontladingslampen, waarbij de wet van Ohm niet van toepassing is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hezowiene View Post
                  heee je kunt je bulp van 400 watt gewoon in je 600 watt trafo aansluiten en de kap kun je ook gebruiken hoor.

stel dat je een trafo hebt voor 400 watt dan kun je er geen 600 watt indraaien.

groeten
                  Hoe kom jij aan die onzin???? Ga jij die gozer ff lekker vet verkeerd informeren, een 400W lamp kan NOOIT in een 600W vsa. Je maat zal wel een Evsa hebben met dim functie.

Comment

Met een evsa kan dit wel ofniet? Ik heb ook al wel is men evsa van bal laten op 250w staan met de 400w lamp erin omdat het te heet was in het hok.... ging perfect, andersom natuurlijk niet... Maar de growshop zei wel gewoon dat het kan met een evsa, al begin ik nu ook wel te twijfelen? Met een magnetische vsa zou ik het in ieder geval zeker NOOIT doen!!!!

Comment

Als-ie regelbaar is ja..
                      Zie je die draaiknop ?

digistar400.jpg
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat dacht ik al, ik heb er 2 , 1tje met schakelaar tussen 250 en 400 en 1 tje met dimmer in een paar standen

Comment

Bezig...
                        X