Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke startset? HPS of Tneon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke startset? HPS of Tneon?

    Korting op 420shop
    Hej iedereen,

    Na een paar buitenkweekjes ben ik van plan om tijdens de donkere maanden die eraan komen binnen een kweekje te organiseren. Nu heb ik al een tijd rondgeken wat de beste optie is in mijn geval.
    Het wordt zowieso een tentje (60x60x?)of een beetje groter aangezien ik geen andere geschikte ruimte heb. Nu twijfel ik bij de verlichtingskeuze. Oftewel Tneon 2x 75 watt waarbij ik eerst de groei en dan de bloeilampen zou gebruiken. Ofwel GIB flowering spectre van 150 watt.(heb je daar ook groei en bloeilampen in of dekt deze de hele lading?) Welke is de beste keuze? Ik zou een volledige set kopen bij een growshop waar alles inzit. Bij de sjop had ik er 1tje gezien dat mooi bij prijs was, Maar ook bij Growpalace en growland zag ik mooie volledige setjes staan.

    Indien het mag wil ik de links even posten zodat jullie ze eens even kunnen bekijken.
    Graag hierover jullie deskundige advies!
    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Welke startset? HPS of Tneon?

    Hej, ik heb ook lang getwijfeld. Heb dan toch voor hps 250w gekozen ipv 2x 110w TNEON. Tneon is zeker niet slecht, maar met hps haal je toch altijd wat snellere en betere resultaten. Althans dat leidde ik af uit andere verslagen..
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Welke startset? HPS of Tneon?

        Je lichtkeuze hangt af van het beschikbare oppervlak. Kies eerst een tent.
        60x60 moet een 250W hps in, of 2 setjes t-neon naast elkaar.
        Met beide keuzes zul je met scroggen de meeste opbrengst hebben.
        Je hebt wel een degelijke afzuiging nodig.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Welke startset? HPS of Tneon?

          Ben wat aan het twijfelen tussen de 60x60 en 80x80 tentjes. Scroggen ga ik zeker proberen!
          Wat vinden jullie van volgende setjes? Zijn de afzuigsystem in verhouding tot de rest? En wat vinden jullie van de prijs?
          Welke van deze vier lijkt de beste? Ik zou het op max 250 watt willen houden om de energiekosten wat te drukken...










          Alvast bedankt!

          Comment


            #6
            Re: Welke startset? HPS of Tneon?

            Niemand? Komaan jongens?

            Comment


              #7
              Re: Welke startset? HPS of Tneon?

              Als ik uit deze 4 zou moeten kiezen dan toch 1 bij de sjop vandaan , ziet er wat completer uit als bij die andere . Nr 3

              Comment


                #8
                Re: Welke startset? HPS of Tneon?

                Als ik uit de 4 mocht kiezen zou ik de laatste pakken! zit de beste afzuiging bij!
                http://www.desjop.nl/index.php?item=...=14716&lang=NL
                Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                A friend with Weed is a friend Indeed

                Comment


                  #9
                  Re: Welke startset? HPS of Tneon?

                  Alle pakketten voldoen denk ik wel voor hun doel.
                  Bij 250W zou ik er wel een schakelkastje (davin) bij nemen, dat kost je 50 extra.
                  Met normale timertjes kan het misschien wel een tijdje, maar als je er een paar versleten hebt is dat net zo duur. Die davin gaan levenslang mee.

                  Ik zou voor de grootste gaan natuurlijk. In een kweektentje/hokje heb je altijd ruimte tekort
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke startset? HPS of Tneon?

                      ik heb ervaring met de tneon in micro hokjes
                      1 ze worden best warm dus voldoende afzuiging wel vereist
                      2 scroggen is verplicht
                      3 het juist te belichten oppervlak is niet erg groot dus met een opp van 60 x 60 of 80 x 80 heb je er al 2 nodig
                      4 dieptestraling is meer als een tlbuis maar minder als hps \


                      omdat mijn hokkie ongeveer 0,6 m3 is kan ik je de effecten niet vertellen in een grotere tent
                      als ik een groter hokkie kwijt kon zou ik zeker voor een juiste hps lamp gaan 80 x 80 x 180 zou bij mij een 400 watter in komen te hangen
                      het gaat sneller betere opbrengst etc
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                      Comment

                      Bezig...
                      X