Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led of hps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Led of hps

Oorspronkelijk geplaatst door Smowkie View Post
    Het kan toch niet dat je 600w maar 220 verbruikt? Klopt toch helemaal niet, stop hem is rechtstreeks in het stopcontact? Al denk ik dat er iets scheelt aan je meter, of hij drukt niet in watt uit??
    de laatste fotos zijn genomen toen de meter direct in het stopcontact zat.
    er zal wel iets mis zijn met de meter dan denk ik...?

Comment

2201 Staat er.
      Dat lijkt me weer wat te veel.
      Pak de manual er eens bij en kijk hoe je in Watts kunt aflezen.
      Je kunt 'm, als ik zo even snel kijk, ook meteen de werkelijke kosten laten weergeven.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik denk dat er niks mis is met je meter, maar de de fabrieksspecificaties van geen meter deugen. Probeer je meter maar eens uit bij een paar (spaar)lampen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          2201 Staat er.
          Dat lijkt me weer wat te veel.
          Pak de manual er eens bij en kijk hoe je in Watts kunt aflezen.
          Je kunt 'm, als ik zo even snel kijk, ook meteen de werkelijke kosten laten weergeven.
          ik heb de manual al gebruikt.. ik heb de prijs per kilowat ingevoerd maar dat werkt ook niet..
          ik heb het zelfs 3x gedaan voor de zekerheid maar de cost meter blijft (ook na 10 min) op 0..
          om het energieverbruik af te meten moet je 3x op function drukken totdat voor de 1e keer watt verschijnt.
          dat is volgens de manual :

De volgende functies worden weergegeven door op de ‘Function’ toets te drukken:
          A. Voltage (V)
          B. Stroomsterkte (AMP)
          C. Stroomverbruik (WATT)
          D. Max. gemeten Stroomverbruik (WATT)
          E. Verbruik (kWh) tijdens de duur van de meting.
          F. Energiekosten tijdens de duur van de meting.
          G. Tijdsduur van de meting.

dit is een lamp met 5 lampjes van 10w waarvan er 1 weggehaald is..
          dus 40w (iets beters heb ik niet om te testen).
          de lamp werkt ook nog met een dimmer..
          40w.jpg

dit zou betekenen dat de gehate ufo nog het meest doet wat hij beloofd.

Comment

Misschien qua stroomverbruik wel, maar qua beloofde groei- en bloeireslutaten beslist niet.
            Last edited by Xtreme; 18 October 2012, 15:13.

Comment

het begin van dit topic is eigenlijk best wel grappig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berend van nusteren View Post
                een tuinder gebruikt duure hps lampen met duur armetuur.dus als led echt zo goed was ,zouden ze er nu al hangenzelf de 5% meer lumen van een nieuw soort hps lamp,die met die dubbelefitting is al genoeg om tuinders overstag te laten gaan.
                Gelukkig volgt niet iedereen die simpele logica want er zijn wel degelijk proeven geweest van ruimer denkende.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hier in een 3 jarige proef in de tomatenkweek een energie besparing van 15 tot 20% door de lampen en een totaal van 30%
                Er zal alleen niemand ze verlies willen nemen door eerst een ronde of 5? ze verlies te nemen om er daarna wat meer uit te halen.
                Last edited by Silas; 18 October 2012, 17:39. Reden: dode link verwijderd

Comment

Ben ik nu zo slim of ben jij nu zo dom? De gereleveerde ledkweekjes hadden inderdaad een enigszins positief resultaat. Echter, je gaat voorbij aan de prealeabele vraag: "onder welke omstandigheden werden deze proeven genomen?'.Bij de proeven was er sprake van een open teelt: dus het daglicht met een volkomen spectrum kwam op het gewas terecht. Naast dit volkomen daglicht werd monochromatisch licht in een beperkt spectrum toegevoegd en dat gaf inderdaad een wat hogere opbrengst. Ik sluit volstrekt niet uit dat leds tezamen met HPS eveneens tot een beter resultaat zullen leiden dan enkel HPS. Echter, ook een HPS-lamp heeft een volledig spectrum, met dien verstande dat de CRI ergens in de buurt van 20 ligt. In een gesloten teelt leggen leds het nog altijd af tegen de HPS-lampen om de doodeenvoudige reden dat het juiste spectrum nog niet gevonden is. Hoewel ik er van overtuigd ben dat eerlang de leds het gaan winnen van de HPS-lampen.
                  Last edited by Xtreme; 18 October 2012, 15:28.

Comment

Ik wil niet beweren dat led beter is.
                    Verder ben je een van de slimmere hier maar daarmee ben ik nog niet dom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDERE SITE
                      ''It will most likely run at a much lower wattage then that they advertise the wattage based in the number of leds x wattage of leds so 200x 3w diodes = 600 the actual draw may only be 200 watts as most three watt chips only need 1 watt to drive them.
                      Other manufacturers actually advertise the actual draw of a light which is more useful''

''A blackstar 240w panel will draw around 124watts of power.As a 90w ufo will only draw between 43-60watts.

''Its not a reflection of the light produced and dont think just because a led light isnt drawing 400watts like a hps its not powerful.
                      Its the frequency,configeration and how much overall PAR a led light produces that makes it effective.You can have 7 different types of LED lights by different manufacturers and some can produce up to three times more light penetration and PAR then others.
                      Some 1watt led lights outperform 3watt led lights.
                      A jumbo prosource 180watt illuminator with 180 1watt leds will piss all over a 400watt hps any day of the week and in good grow conditions will produce a 5oz plant.''
                      het blijkt dus dat de lampen vaak veel minder verbruiken dan staat aangegeven.

Oorspronkelijk geplaatst door Smowkie View Post
                      Het kan toch niet dat je 600w maar 220 verbruikt? Klopt toch helemaal niet, stop hem is rechtstreeks in het stopcontact? Al denk ik dat er iets scheelt aan je meter, of hij drukt niet in watt uit??
                      de 2 of 3 watt leds trekken maar 1 watt stroom
                      dus het klopt wel!
                      is dat even een dikke meevaller

Comment

@Budmoorly: Tof dat je die metingen uitvoert en met ons deelt!

Zo te zien zijn bijna al die led-panelen oplichterij. Een 200watt paneel moet als 200watt worden verkocht, geen gelul.

Overigens vind ik die Cresto-meter van jou maar een onbegrijpelijk apparaat. De recenties van het ding zijn nogal tegenstrijdig. Zo kom ik dit tegen:

De Cresta heeft voor zover valt af te leiden uit de opbouw van de meter en de resultaten van medegebruikers en Hardware.info zelf geen True RMS meting, wat betekent dat het meten van schakelende voedingen (bijna alles wat je wil meten) zeer onberekenbaar is. Soms zal hij het goed meten, soms niet. Dit uit zich vooral bij lage vermogens, in de orde van 0-50W. Ook is de nauwkeurigheid bij lage vermogens in het geheel slecht, een kenmerk van dit type meters. De nauwkeurigheidsspecificatie die Cresta op het ding zet is zoals bij alle meters van dit type gewoon bullshit. Andere merken doen het zelden beter hoor, maar ik zie nog wel eens mensen zeggen dat hun meter 1% nauwkeurig is - dit is helemaal niet waar. Voor geen enkele consumer-grade energiemeter.
                        Daar heb je dus ook niet veel aan...

A jumbo prosource 180watt illuminator with 180 1watt leds will piss all over a 400watt hps any day of the week and in good grow conditions will produce a 5oz plant.''
                        Een "oz" is een kleine 30 gram, dus 5oz is tegen de 150 gram. Da's redelijk met een 180watt lamp, maar "piss over" een 400watt HPS: Onzin. Met een 400watt HPS haal je fluitend het dubbele.
                        Last edited by Blani; 18 October 2012, 16:04.

Comment

Ik zal een poging wagen om het aan je uit te leggen: het aantal watts geeft het (op te nemen) vermogen weer. Als het aangegeven op te nemen vermogen in de praktijk lager ligt dan het opgenomen vermogen dan heb je geen 3 watt leds maar 1 watt leds, met het daarmee corresponderende rendement in lumen.
                          de 2 of 3 watt leds trekken maar 1 watt stroom : met alle respect, maar je conclusie komt me tamelijk dwaas over. Als ik een maatkan vul met 3 liter water dan zou ik toch een zot zijn om te beweren dat er toch maar 1 liter water uit de kraan is gekomen.
                          Heb je nooit gehoord van de eerste energiewet? Die luidt: er kan geen energie uit het niets ontstaan en er kan ook geen energie verloren gaan. Dus 1 watt onttrokken stroom (energie dus) kan nimmer 3 watt energie opleveren. Ik hoop echt dat het nu eindelijk tot je hersens doordringt.

Comment

Misschien zetten ze 2 of drie planten neer?

Comment

Led of hps

Ik weet niet of het zo'n meevaller is, volgens mij heb jij betaald voor een 600watt en krijg je iets in de plaats die veel minderwaardiger is :-s ik hoop dat je wat opbrengst hebt , maar ik vrees ervoor, toch hartelijk dank om dit met ons te delen, iemand moet de proef op de som nemen, en nu weten we eindelijk wat zo'n ding waard is, verbruik zal wel goed mee vallen maar op het einde van de rit moet je een paar kweken meer doen om evenveel van het heilig kruid te bekomen, nogmaals , het is niet je stroomverbruik die telt maar je verbruik t.o.v je opbrengst... grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                                @Budmoorly: Tof dat je die metingen uitvoert en met ons deelt!

Zo te zien zijn bijna al die led-panelen oplichterij. Een 200watt paneel moet als 200watt worden verkocht, geen gelul.
                                ben ik met je eens maar ik denk dat ze bedoelen hoeveel watt ze aan licht hebben..
                                ik denk dat dat belangrijker is.. wat hij verbruikt kan je zelf meten..
                                toch is het de vraag hoe ze aan die 600w komen dan..

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post

Overigens vind ik die Cresto-meter van jou maar een onbegrijpelijk apparaat. De recenties van het ding zijn nogal tegenstrijdig. Zo kom ik dit tegen:

Daar heb je dus ook niet veel aan...

.
                                ik lees dit:
                                Opvallend is dat van alle geteste meters eigenlijk alleen de Cresta RCE-1106 en de Voltcraft Energy Monitor 3000 betrouwbare resultaten geven. Let op: Conrad's Energy Checkhttp://nl.hardware.info/nieuws/14165...erbruiksmeters

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                                Ik zal een poging wagen om het aan je uit te leggen: het aantal watts geeft het (op te nemen) vermogen weer. Als het aangegeven op te nemen vermogen in de praktijk lager ligt dan het opgenomen vermogen dan heb je geen 3 watt leds maar 1 watt leds, met het daarmee corresponderende rendement in lumen.
                                de 2 of 3 watt leds trekken maar 1 watt stroom : met alle respect, maar je conclusie komt me tamelijk dwaas over. Als ik een maatkan vul met 3 liter water dan zou ik toch een zot zijn om te beweren dat er toch maar 1 liter water uit de kraan is gekomen.
                                Heb je nooit gehoord van de eerste energiewet? Die luidt: er kan geen energie uit het niets ontstaan en er kan ook geen energie verloren gaan. Dus 1 watt onttrokken stroom (energie dus) kan nimmer 3 watt energie opleveren. Ik hoop echt dat het nu eindelijk tot je hersens doordringt.

jij hebt een hele vreemde manier van communiceren.. wist je dat?

Comment

Bezig...
                                X