Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led of hps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Led of hps

Korting op 420shop
    kben new en wil msschn een tent nemen, heb nu het een en ander gelezen maar
    Led of hps is nog steeds een lastige keuze.
    maar welke verlichting geeft het meeste? kost het minste qua complete tenten en duur verbruik
    graag hulp aub

graag ook nadelen en voordelen aub

Re: Led of hps

Hier ben ik ook wel benieuwd naar

Comment

Deze vraag is op zijn minst al tien keer aan de orde geweest! Rechts boven in dit scherm staat een wit kadertje "geavanceerd zoeken". Trefwoord intoetsen en niet vergeten de loep aan te klikken.

Comment

Led of hps

Neem hps , tenzij je geen weg weet met de warmte, dan zou ik voor led gaan, maar hps zal je een betere opbrengst geven tenzij je een zwaare led koopt, maar die kosten wel heeeel veel :p en zoals xtreme zegt, gebruik ff de zoekfunctie, is al veel over verteld!! Mijn mening :hps met evsa kan je toch nog
        Wat spelen met de watts.... (en warmte)

Comment

Neen hoor LED kost echt niet VEEL meer natuurlijk wel iets duurder dan een HPS lamp van 28 euro die je iedere 3 kweekjes moet vernieuwen en van HPS lamp heb je hoge eletriek facturen ik weet waarover ik spreek heb gestopt met kweeken omdat ik in 1 jaar van een 400 HPS lamp een opleg had van + 1000 euro
          heb mij een led aangechaft en dammm moest ik al veel langer gedaan hebben ben aan het testen met auto flowers en die zijn bijna klaar binnen enkele weken begin ik met een klastje vol zal hier dan post zetten hier vind je goedkope LED lampen en tenten heb ze ook daar besteld en thuis laten leveren

lees deze site eens door ik heb een 150w Spectrabox Pro 2 gekocht en ben daar zeer tevreden over
          voordeelen

veel lagere eletriel kost
          geen last van warmte in je ruimte
          je lv blijft veel hoger dan de hps lampen met hps is uw lv direkt naar de 30%
          minder water en voeding aan je planten geven ongeveer maar een 50% van de normale voeding geven ( ongeveer om de 2 dagen ) je aarde droog anders uit door de hps lampen
          je bladeren kunnen niet verbranden omdat led niet warm krijgt
          veel meer kleuren zoals blauw rood ultra violet en geel / Hps geeft enkel de hoge roode kleur
          HPS moet je iedere 3 kweekjes nieuwe lampen Met LED niet
          en geen last van te veel warmte in je ruimte

khoop dat je hier iets mee bent
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

@ Smoker 2002

Ik ben het met je eens als opbengst niet noodzakelijk is. Ik heb tot het heden nog nooit een fatsoenlijk kweekverslag met ledverlichting gezien waar de opbrengst een beetje okay was. En dan doel ik op 0,75/watt. En daar hoef je geen topper voor te zijn wanneer je met HPS kweekt.

Nog een gegeven. In de kassenbouw worden dure assimilatie lampen gebruikt. Deze worden geschakeld door krachtstroom. Wanneer ledlampen daarwerkelijk net zo goed zijn als HPS lampen dan zouden alle kassen in het westland niet meer 'geel' kleuren maar paars. Ik zeg maar zo, wanneer een tuinder nog niet is overgestap, (deze zal er veel baat bij hebben aangezien daar veel op stroomkosten bespaard kan worden) heeft het voor mij geen zin om een dure Led aan te schaffen.

Comment

Led of hps

Heeft iemand ooit al is getest hoe lang die leds mee gaan? En van elek verbruik, als je de opbrengst naast je verbruik legt, kom je gelijkmatig uit... Het eerste deftige kweekverslag met een mooie opbrengst onder een 150watt led moet ik nog zien... Dan zou ik weer voor een 150watt hps gaan , en die warmte moet niet altijd een probleem zijn, maar kan zelfs nuttig zijn in de winter om het warm genoeg te houden, tenzij de tent bij jouw in de keuken of woonplaats staat? Heehehe heb jij trouwens al eens een verbruikmeter tussen uw ledlamp gestoken? Die fans die alles afkoelen moeten ook gevoed worden, en vaak zijn die "vergeten" als je het over een 150w led hebt.. Ik ben ook nog steeds niet overtuigd, laat staan overdonderd van het resultaat.... Maar ik volg het wel op! Je zegt trouwens dat je om de 3 kweken moet veranderen, daar kan nog wel een 4 de kweekje bij hoor , maar gaat die led , 10 jaar werken zonder enig probleem? Dat alleen al is gissen.... Je hebt altijd mensen die voor en tegen zijn, maar er ist nog niet genoeg over geweten om er een concreet antwoord op te geven,,, wat wel al bewezen is dat de opbrengst minder is, en dat er veel terug omschakelen naar hps en de led mooi opbergen in de kast ;p

Comment

ik heb net een meter tussen mijn:
                LED Kweeklamp Twilight Serie

Specificaties:
                - 175 x 1 Watt Bridgelux LEDs
                - Stroomverbruik: 180 Watt
                - LED invalshoek van 40/60/80/90/120 graden voor optimale spreiding
                - Kleuren licht: Rood/Blauw/Oranje/Wit/UV/InfraRood
                - Volgens 7band spectrum
                - Micromol: 680
                - Lumen: 6600
                - Extra grote LEDs voor betere output

op de behuizing van de lamp staat output: 120 watt

ik heb helemaal geen verstand van electra dus ik zet hier gewoon wat ik heb kunnen aflezen op het scherm van de meter..

volt 229 50hz
                amp 34
                watt 670.85 (vanaf de 0 zijn het kleine cijfers.

670 watt? dat lijkt me niet toch?

ps ik heb de meter in een verlengsnoer gedaan waar al meerdere stekkers inzaten.. weet niet of dat invloed heeft?
                Last edited by BudMoorley; 17 October 2012, 17:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BudMoorley View Post

ps ik heb de meter in een verlengsnoer gedaan waar al meerdere stekkers inzaten.. weet niet of dat invloed heeft?
                  Als die andere apparaten aanstaan...
                  Dat zal dan wel een totaal verbruik zijn.

Comment

ik heb alle 3 mijn lampen even afzonderlijk getest op watt..
                    hier de fotos 90w.jpg180w.jpg600w.jpg

van links naar rechts: UFO 90w, spectrabox twilight 180w, blackstar 600w

wie het weet mag het zeggen..

ps. waar moet je eigenlijk naar kijken?
                    wat betekenen die cijfers en hoe kan ik op basis van deze gegevens uitrekenen wat de maandelijkse of jaarlijkse kosten zijn?
                    is het niet vreemd dat de 90w ongeveer evenveel verbruikt als de 180w lamp?
                    Last edited by BudMoorley; 17 October 2012, 20:39. Reden: omdat ik meer kwijt wil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quattro View Post
                      In de kassenbouw worden dure assimilatie lampen gebruikt. Deze worden geschakeld door krachtstroom. Wanneer ledlampen daarwerkelijk net zo goed zijn als HPS lampen dan zouden alle kassen in het westland niet meer 'geel' kleuren maar paars. Ik zeg maar zo, wanneer een tuinder nog niet is overgestap, (deze zal er veel baat bij hebben aangezien daar veel op stroomkosten bespaard kan worden) heeft het voor mij geen zin om een dure Led aan te schaffen.
                      Ik leest deze vergelijking vaker maar hij klopt niet helemaal denk ik.
                      Voor een tuinder zijn de electrakosten een aftrekpost gok ik.
                      Bovendien moet je met hele andere bedragen gaan rekenen.
                      Een kas vol hangen met lampen die tien keer zo duur zijn
                      en waar het product dubbeltjes werk is, is best een investering.
                      In een kas is de warmte van een hps geen probleem en met led zou de tuinder misschien moeten verwarmen, wat ook energie verspilling is.
                      Ik denk dat de binnenteelt wel wat gunstiger is voor led, maar een snellere ontwikkeling
                      zal alleen bereikt worden door een grotere vraag vanuit de tuinbouw naar de lampen.

Comment

een tuinder gebruikt duure hps lampen met duur armetuur.dus als led echt zo goed was ,zouden ze er nu al hangenzelf de 5% meer lumen van een nieuw soort hps lamp,die met die dubbelefitting is al genoeg om tuinders overstag te laten gaan.

Comment

Het kan toch niet dat je 600w maar 220 verbruikt? Klopt toch helemaal niet, stop hem is rechtstreeks in het stopcontact? Al denk ik dat er iets scheelt aan je meter, of hij drukt niet in watt uit??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
                            Ik leest deze vergelijking vaker maar hij klopt niet helemaal denk ik.
                            Voor een tuinder zijn de electrakosten een aftrekpost gok ik.
                            Bovendien moet je met hele andere bedragen gaan rekenen.
                            Een kas vol hangen met lampen die tien keer zo duur zijn
                            en waar het product dubbeltjes werk is, is best een investering.
                            In een kas is de warmte van een hps geen probleem en met led zou de tuinder misschien moeten verwarmen, wat ook energie verspilling is.
                            Ik denk dat de binnenteelt wel wat gunstiger is voor led, maar een snellere ontwikkeling
                            zal alleen bereikt worden door een grotere vraag vanuit de tuinbouw naar de lampen.
                            Die grotere vraag zal best ontstaan, zodra die lampen evengoed of beter presteren dan de HPS-lampen. Bedrijfseconomisch maakt het nagenoeg niets uit dat een ledunit duurder is. Waarbij HPS-lampen als kostenpost in een keer ten laste van het resultaat mogen worden gebracht, kan de tuinder door middel van jaarafschrijvingen een zelfde bedrag aan afschrijving van de led-units ten laste van het resultaat brengen. De commerciele cash-flow van de onderneming is in beide gevallen gelijk. Bij de reconciliatie van de commerciele winst naar de fiscale winst zou de tuinder zelfs een voordeel hebben bij led-units. De (milieu)investeringsaftrek vormt immers een extra-comptabele fiscale aftrekpost van de commerciele winst om tot de fiscale winst te komen.
                            Last edited by Xtreme; 18 October 2012, 10:36.

Comment

en hps is geeneens bedoeld voor daglichtloze teeld ken je nagaan als cannabis kweken legaal was,wat mr philips dan voor onze hobby zou kunnen betekenen

Comment

Bezig...
                              X