Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Starter Sets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Starter Sets

Korting op 420shop
    Hallo Tokkers,

Ik ben van plan om deze winter lekker twee plantjes te kweken vanuit wat zaadjes die ik heb gehad. Ik woon zelf in een klein huur vletje en heb niet echt veel ruimte voor groten verbouwingen etc. Voor die redes wou ik dus zo een completen kweektent set kopen waar alles bij zit. Ik ben zeker geen klusser en dit leek mij de beste optie. Ik heb op een paar websites zitten kijken en heb een paar leuke dingetjes gezien, maar zou graag de mening horen van de leden van deze forum en de meer ervaren kweker. Dit zijn de setjes die ik heb gezien,

EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Ik ga de tent in mijn slaapkamer neerzetten en daar staat ook een raam voor de geur afvoering, wat zijn de ervaringen met deze setjes en welke word aangeraden? Ik ga dit puur om de hobby doen dus het is niet dat ik honderden plantjes wil met toppen die nog groter zijn dan de tent (al zou dat wel lachen zijn) maar het gaat echt meer voor de hobby en omdat ik denk dat verser wiet niet bestaat en het me toch wel leuk lijkt om van zaadje naar jointje te gaan. De planten die we gaan doen voor als dat uitmaakt zijn de Purple Haze Feminised van Sensi Seeds.

Ik hoor graag de reacties

Re: Starter Sets

ziet er leuk uit, maar mss toch beter 600watt lampen gebruiken i.p.v die 250
    #puffpuffpasstuesday

Cannatuin '13

Comment

Wat is er beter aan een 600 watt lamp? Dan weet je immers zeker dat je niks binnenhaalt. Zelfs in de 80-80 opstelling is 400 watt al erg veel. Maar als je een oplossing kunt aandragen om de warmte in een 60-60-140 tent van een 600 watt lamp kwijt te spelen: ik houd me aanbevolen. Tevens kan je wellicht een oplossing aandragen om die 35 cm extra van de 600 watter ten opzichte van de 250 watter kwijt te kunnen: lamp boven het dak van de tent hangen wellicht?

Comment

complete setjes zijn over het algemeen niet echt stil. hoop dat je een vaste slaper bent.

mvg,
        Potty

Comment

Ja ik zit te denken om het ergens anders neer te zetten, moet nog ff kijken voor de optimale plek...

Comment

Als je de gewone afzuiger vervangt door een softbox, waarvan de motor is opgehangen in rubbers, ben je al een hoop herrie kwijt.
            Last edited by Xtreme; 12 September 2012, 15:12.

Comment

Ik heb net de eerste set gekocht van onlinekweken.nl Ik ga hem toch in de slaapkamer plaatsen, ik ben wel een vaste slaper en ik heb ook altijd wel de TV aan staan. Ik heb nu denk ik wel iets van 500 euro erin gepompt voor alle spulletjes, zaadjes, voeding etc maar ik denk dat als ik kijk naar wat ik iedere maand naar de shop breng dit best wel meevalt en het lijkt me gewoon hartstikke leuk om te doen. Ik ga denk ik misschien 2-3 planten erin doen en ik zat te denken om te beginnen met auto-flower zaadjes, alles is nieuw voor mij dus ik wil simpel beginnen. Zijn er nog kweek schema's voor auto-flower die jullie mij aan kunnen raden? Voor voeding zit ik wel goed het enige wat ik niet helemaal begreep bij auto-flower was hoe lang het licht/donker moet zijn, want ze gaan natuurlijk eerst een beetje groeien en dan gelijk bloeien natuurlijk.

Bedankt voor alle reacties

Comment

autoflowers bepalen zelf wanneer ze gaan bloeien eerst 18/6 u houden beginnen ze te bloeien 12/12u zetten greets
                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Een autoflower is niet makkelijker of moeilijker dan een reguliere plant. Zelf beschouw ik autoflowers typisch iets voor de buitenkweker of de micro-kweker. Jij kunt de lichtperiode sturen en hebt waarschijnlijk een tentje waarin normale planten passen. En het meest belangrijke aspect: de beste autoflower is altijd nog van mindere kwaliteit in vergelijking met een middelmatige of zelfs matige reguliere plant. In de zadencatalogi van de seedshops staat vaak de moeilijkheidsgraad aangegeven. Mijn advies: koop wat reguliere zaden, die geschikt zijn voor een beginnende kweker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djw4 View Post
                    autoflowers bepalen zelf wanneer ze gaan bloeien eerst 18/6 u houden beginnen ze te bloeien 12/12u zetten greets

idd maar als je met autoflowers begint op 18/6 dan doe je toch 18/6 de volledige cyclus??????waarom dan op 12/12 zetten??? je zegt het zelf ze bepalen zelf wanneer ze gaan bloeien dus zijn niet afhankelijk van de lichtcyclus dus hoef je tg zeker al niet je schakelaar te veranderen????
                    Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Wat djw4 zegt klopt inderdaad geen hout van, peacemaker: autoflowers houd je gewoon op 18/6 gedurende de hele periode. Zes uur extra licht voor auto's betekent dagelijks 6 uur langer groei en bloei. Hoe luidt dat spreekwoord ook weer over "de klok en de klepel?

Comment

Autoflowers zijn voor buiten. Binnen regelen wij zelf het licht dus is de autoflower eigenschap overbodig.
                        Maarre....hoezo autoflowers ?
                        Je krijgt er nog wat bij :

actie.JPG

btw. Die kosten vallen erg mee.
                        Stel dat je er 150 gram onder vandaan haalt, dan heb je heel je aanschaf en electra er al uit.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ: autoflowers zijn voor buiten(volg ik je in). binnen regelen wij zelf het licht dus autoflower eigenschap overbodig(volg ik je ook nog) maar autoflowers kan je toch ook binnen doen?? maar zoals ik aanhaalde moet je dan wel je cyclus volledig uitdoen zoals je begonnen bent en toch niet beginnen kl**ien met die lichturen anders krijg je toch problemen?????
                          Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Ik vermag het voordeel van AF's binnen niet in te zien. Ten eerste is de kwaliteit van de AF's nagenoeg altijd minder dan die van reguliere soorten, ten tweede is de opbrengst in grammen ook nog eens lager, ten derde kun je AF's niet toppen en ten vierde niet of nauwelijks stekken.

Comment

iedere bewerking van een zaad werkt nadelig op de eindopbrengst.
                              het feminiseren en dan ook nog eens autoflower zijn twee stappen.
                              in mijn ogen dubbel kl#te.
                              vor buiten is het een uitkomst omdat je meerdere runs in een seizoen kunt maken
                              maar het sterkste blijft toch een vrouw uit regulier zaad.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

met het setje is trouwens niet veel mis.
                              ik zou alleen de ruk afzuiger (naam zegt het al) vervangen door een softboxje
                              en die fancontroller is ook een beetje poppespul, ik heb niet echt het idee dat het wekt zeg maar.
                              dan zou ik toch een paar tientjes investeren in een davin, dcs of smscom fancontroller

Comment

Bezig...
                              X