Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Starter Sets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Starter Sets

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
    Ik vermag het voordeel van AF's binnen niet in te zien. Ten eerste is de kwaliteit van de AF's nagenoeg altijd minder dan die van reguliere soorten, ten tweede is de opbrengst in grammen ook nog eens lager, ten derde kun je AF's niet toppen en ten vierde niet of nauwelijks stekken.
    het voordeel van AF's is gewoon dat ze 3-4 weken sneller klaar zijn vanaf zaad gerekend, dat de kwaliteit van AF's minder is dan reguliere soorten en opbrengst minder in grammen daar wil ik even op ingaan zelf heb ik een run gedaan met 5 AF's gewoon voor de fun als test en omdat ik snel een wietje wilde voor de verhuis, waarom een test, ik wist dat het heel warm ging worden die run en heb temperaturen gekend tss 40-50 graden in de tent, velen gaan zeggen what the f*ck maar heb er veel uit geleerd, zal groot verschil zijn AF's binnen en buiten maar van kwaliteit deden de AF's zeker niet onder of de reguliere wietjes die ik gegrowd hebt, van opbrengst had ik AF's van rond de 35gr droog, toen ik growde met reguliere zaden had ik zelfs dames die maar 25 ofzo opbrachten dusja... moeten we mischien met korrel zout nemen alles, natuurlijk ik ben zeker geen expert ofzo, ik kan mijn eigen wietje growen en de kwaliteit zit altijd goed als ik nu met regulier zaad grow of met AF's op kwaliteit zal ik niet inboeten, zal wel minder halen op de eindopbrengst met AF's maar zeker niet als je plant naar plant bekijkt, ik ben nu bezig met 12 AF's en weet nu al zeker dat de kwaliteit evengoed zal zijn of dat ik het met regulier zaad deed want anders was ik er niet aan begonnen, enige voordeel is aan AF's ze zijn snel klaar en is ergens wel makkelijk om te beginnen growen, gewoon 18/6 en doe maar... die 5 AF's hebben me trouwens 150gr gegeven droog gewicht wat ik niet slecht vind in temperaturen ts 40-50 graden en dat toch een 3-4weken lang en wil zeker jouw kennis niet tegen spreken
    Last edited by Medical-Spliff; 12 September 2012, 22:53.
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Paecemaker, als je op de manier kweekt zoals je aangeeft heb je gewoon gelijk: zet 3 AF's en 3 reguliere planten 3 aan 3 onder een aparte lamp van 400 watt en behandel je reguliere planten net als AF's met als enige verschil het lichtregiem. Dan zal de opbrengst elkaar niet veel ontlopen. Echter, zo werken de meeste kwekers niet. De reguliere planten zullen 1 of 2 keer getopt of gefimd worden, eventueel aangevuld met een scrog. Als de 3 AF's in totaal onder 400 watt 90 of 100 gram opleveren heb je het gewoon goed gedaan. Met de 3 reguliere planten in een scrog zal echter de opbrengst als je het goed doet 300 gram of meer kunnen zijn. Inderdaad zullen de AF's eerder klaar zijn, misschien zelfs 1 maand eerder. Maar daar staat tegenover dat je dagelijks 6 uur meer licht moet geven (behoudens de eerste 14 dagen) Stel dus dat je met je AF's in 10 weken 100 gram oogst en met je reguliere planten na 14 weken 300 gram. Dan valt het voordeel toch uit bij de reguliere planten? In 14 weken heb je immers 300 gram. Met AF's moet je dan 3 ronden draaien, 30 weken dus en pas dan is de opbrengst ongeveer hetzelfde. En 1 keer de timer opnieuw instellen bij de reguliere planten ( van 18 uur naar 12 uur) is toch geen enorm karwei? Betrek je het verschil in stroomkosten ook nog in de beschouwingen dan valt het voordeel duidelijk ten gunste uit van de reguliere planten. Overigens is een afwijkend oordeel over het verschil in kwaliteit subjectief. Ik vind AF's van mindere kwaliteit dan reguliere wiet. Jij ervaart geen verschil: prima toch? Wat me evenwel opvalt dat coffeeshops -en ik heb er al vele in alle windstreken bezocht- geen AF-wiet op hun kaart hebben staan. Overigens vind ik de kwaliteit van de AF's de laatste jaren sterk verbeterd: ik zet ze ook in de tuin, terwijl mijn reguliere planten in de tuin -Cream Caramel, White Widow en Afghaan * Early Bud, 18 stuks in totaal- vorig weekend in de kliko zijn gegaan, omdat er nog geen begin van bloei te zien was.
      Last edited by Xtreme; 13 September 2012, 14:20.

Comment

ik ervaar voorlopig idd nog geen verschil in kwailteit, kan altijd nog komen he, heb al meer dan eens gemerkt dat je in het growen kan blijven gaan zover je maar wil dusja daarom mijn post, is maar zo dat men verder leert hoe het beste te growen, bedankt voor de mooie samengevatte uitleg extreme
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

En jij evenzeer bedankt voor je positieve reactie: in grote lijnen ontlopen onze meningen elkaar nauwelijks.

Comment

Bedankt voor alle reacties

Ik heb gehoord dat ik het beste kan beginnen met een power plant dus ik denk dat ik gewoon ga beginnen met de fem zaadjes die bij de tent komen. Ik heb ook een complete voeding setje en de Royal Queen zaadjes start kit voor het ontkiemen etc. Het enige wat ik nu nodig heb zijn de potten en de aarde. Welke potten raden julie aan? En zijn er ook kant en klaren aarde mixjes die alles in de zak hebben zitten? Ik vraag dit omdat ik niet echt de ruimte heb om alle aparte zakken te gaan kopen en zelf te mixen. Ik neem aan dat ik de plant steeds moet gaan her potten na maten die groter word, dus welke maten zijn voor deze compacte tent het besten en op welke fase van de plant ze leef duur moet ik ze verplaatsen na de grotere potten? Ik weet niet of dit moet, of kan ik ook gewoon de ontkiem plug gelijk in de uit eindelijke grote pot doen ?

Comment

ik heb een kleine tent en gebruik vierkante potten van ong 11 liter. die zijn ong 25 cm breed en hoog, en er passen zo precies 4 potten in de tent.

de zaden ontkiem ik in van die cocos plugs, en van zodra ze goed geworteld zijn gaan ze meteen in de grote potten.
              kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

Say Cheese !!

Comment

Zelf verricht ik het liefst zo weinig mogelijk handelingen, omdat je bij elke handeling iets fouts kan doen, zoals wortels beschadigen, stengels breken of kneuzen. En ik kiem ook niet voor in watten of keukenpapier. Soms plakken de worteltjes vast of je ruineert wat anders bij het in de grond zetten. Dat is dus een opsomming wat ik niet doe. Wat ik wel doe, is de zaden in potten van 1 liter 1 cm diep in speciale zaai- of stekgrond stoppen. Wortelstimulator en allerlei enzymen voeg ik niet toe. Dus ook hier houd ik het zo eenvoudig mogelijk. Als de planten ongeveer 20 cm groot zijn, verpot ik ze in 15 liter potten, gevuld met potgrond (geen bemeste tuinaarde dus) van de bouwmarkt. Bij het verpotten klop ik de wortelkluit lichtjes los, gewoon er wat grond van tussen schudden. Bij het verpotten moet je dan wel zorgen voor een flink plantgat, zodat de wortels naar beneden wijzen. Wat grond erbij en lichtjes aandrukken en dan doe ik de eerste 4 weken niets anders dan water uit mijn regenbak geven. Daarna stop ik een stuk of 4 blauwe meststaafjes -ooit een paar zakjes gekocht bij de Lidl en in een doosje gedaan-, vandaar dat ik het merk niet weet. Dat maakt volgens mij niks uit, want alle meststaafjes met langzame afgifte zullen wel goed zijn. En op het laatst, als ik het tenminste niet vergeet, geef ik nog wat PK13/14. Ik heb ook wel eens gekweekt met een dure gekregen voedingslijn van Bio Nova: al met al betrof het een fles of 6 met verschillende voedingen of stimulatoren met als exponent TML, die kost ongeveer € 40 de liter. Het werkte prachtig maar niet beter dan op mijn "Jan Boerenfluitjes" manier.
                Een wijs man op dit forum heeft ooit gezegd: "Wiet is net onkruid". En dat kan ik alleen maar beamen.
                Last edited by Xtreme; 18 September 2012, 08:05.

Comment

Bezig...
                X