Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht mbt Philips VSA (geen idee of het voor MH of HPS is namelijk..)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp gezocht mbt Philips VSA (geen idee of het voor MH of HPS is namelijk..)

Korting op 420shop
    Hallo kenners,

Ik heb een klein vraagje en na dagen Googlen ben ik er nog niet helemaal uit. Mijn eerste twee kweekjes heb ik met een Philips Master SON-T PIA Green Power 600 wattgedaan. Zowel groei als bloei.
    Op zich prima, alleen de groei duurde zoooooo lang.. Enfin, ben nu nog een paar dagen in Nederland en dacht dit is de uitgelezen mogelijk om een MH lampje te halen voor de groei.

Alleen zit ik nu vast in een soort Google-loop, waar aan de ene kant ik overal lees dat met mijn VSA het wel kan en elders weer lees dat het niet kan.
    Dit is het type VSA wat ik heb:

In de URL staat dus MH en HPI. Oftewel hij is er geschikt voor. Echter heb ik er altijd een HPS lamp in gehad en voor zover ik begrijp hoor je daar een aparte VSA voor te hebben. Dat ding wat ik heb is geloof ik een ouderwetse magneet VSA, dus het lijkt me sterk dat het een duo ding is..

Lang verhaal kort; kan ik met deze VSA een MH lamp (600w) in mijn cooltube hangen zonder dat ik mijn fijne huisje in de as leg?
    Of een lamp van 40e opblaas.
    En wat heb ik nou eigenlijk? Een ballast voor HPS, MH of beide? Hopelijk kan iemand mij snel helpen, ik heb nog tot donderdag om een lamp te halen. .

Alvast bedank!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Zou deze bijv. op mijn systeem werken?
    http://www.growcenter-noord.nl/superplant-metal-halide-600-watt-p-2128.html

Of anders deze:
    http://www.onlinekweken.nl/product/62216/SUNMASTER_COOL_DELUXE_MH_600_WATT.aspx

Re: Hulp gezocht mbt Philips VSA (geen idee of het voor MH of HPS is namelijk..)

ik ben niet zo'n slimme man maar 600watt HPS en 600watt MH kunnen gewoon op dezelfde (E)VSA
    mocht ik er toch naast zitten dan word ik vanzelf wel op m'n vingers getikt
    maar ik gebruik gewoon dezelfde VSA voor de lampen van 600 watt ( groei en bloei )
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Re: Hulp gezocht mbt Philips VSA (geen idee of het voor MH of HPS is namelijk..)

Staat toch ook gewoon in de leaflet op die site dat-ie voor beiden geschikt is ?
      philips_vsa.jpg

Dat maak ik er tenminste uit op.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Voor zover ik weet moet je inderdaad 600w voor beide nemen en dan kan je dezelfde vsa gebruiken :p

Comment

Dank je wel jongens, heb de ballen verstand van elektriciteit.
          Maar heb iig een lamp gekocht. Hopelijk gaat mn groeiperiode nu wat sneller. . (met mn Philips Green Power duurde dat bijna 8 weken voor ze "volwassen" waren.......)

Comment

Onder een groeilamp worden ze niet sneller hoger, ze bouwen de nodes dichter op elkaar zodat je vollere planten krijgt.
            Ze blijven dus lager in het begin, maar als je ze daarna onder een HPS zet gaan al die nodes rap de lucht in.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoeven ze ook niet, maar met mn HPS lamp had ik na een week of 3 pas een paar internodes. Ze leken na 2 weken wel alsof ze een paar dagen oud waren.

Comment

Je geeft aan dat je in het buitenland woont , waarom werk je je nog met zo'n oude vsa met z'n pieken en z'n dalen ?

Als ik jou was zou ik een mooi setje, elektronische vsa, kap en verschillende lampen op de kop tikken bij een grow shop en die mee nemen of opsturen

Ajo
                Ventje
                Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

De VSA is een jaar oud. Verder heb ik gewoon en cooltube, een tent en alle andere extra's hoor. .

Comment

grootekuip met luchtige lightmix,bovenkant van de aarde afdekken omdat anders de aarde teveel opwarmt,en een kleine luchtbevochtiger,dan moeten ze snel zat groeien.

Comment

Dat aarde afdekken klinkt als een goede tip, bedankt!
                      Wat gebruik je daar voor, aluminium folie?

Comment

Het gaat er niet om hoe oud dat ding is maar hou oud de techniek is , deze geeft opstart pieken en trekt dan dus veel stroom en is daar door opvallend voor de genen die er naar zoeken, plus hij wordt bloed heet en daar door brandgevaarlijk
                        Elektronische VSA heeft dat niet valt dus minder op op het stroomnet en minder brand gevaar en goedkoper in gebruik

Ajo
                        Ventje
                        Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

gewoon afdekken met zwartwit folie en een bal lamp kost 125 pleuro,en is iets veiliger

Comment

Ventje, ik heb een evsa , werkt perfect maar ik heb er nooit bij stilgestaan, is het ook belangrijk waar je de draden op de lampkap aansluit, of maakt het niet uit waar de live en neutraal aan de lamp hangt?

Comment

De hitte valt reuze mee hoor, ik gebruik hem al 2 kweekjes. Ja, hij wordt warm maar absoluut niet bloedheet. Dus dat is het probleem niet zo.
                              Ik zal in de toekomst een ESVA overwegen, maar inmiddels ben ik alweer weg uit Nederland. .

Comment

Bezig...
                              X