Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
luchtvochtigheid reguleren enzo, eerste kweekje dus alle hulp welkom!
Collapse
X
-
Re: luchtvochtigheid reguleren enzo, eerste kweekje dus alle hulp welkom!
Nee, 1 400Watter zal meer dan voldoende zijn . Die afzuiging zal er voor zorgen dat de luchtvochtigheid wanneer het licht uit is, niet al te groot wordt (Hangt van de sterkte af natuurlijk, ventilatoren en fans kunnen ook helpen).
Grtz
-
Ok, net klaar Afzuiging op zn plaats, en toch 2x 400W er in (lees nu pas je post). Zijn er nadelen verbonden aan 2x400W in die ruimte? (buiten het stroomverbruik dan) Zuigen jullie continue af of gewoon met een timer een bepaald aantal keren per dag?
Comment
-
Naast het stroomverbruik en de gegenereerde warmte niet echt nee. Daarnaast heb je alleen maar voordelen. Als je zowel de luchtvochtigheid laag wilt houden, alsook de temperatuur, dan zul je continu moeten afzuigen. (Denk ik).
2x 400watter worden btw zeker erg warm, maar je hok is behoorlijk groot. Als je maar 1 lamp gebruikt, dan moet je je vrouwtjes wel goed samenbrengen, op zo`n vierkante meter liefst.
Comment
-
Hallo,
Toen ik na een 10 tal uurtjes licht ging kijken had ik een luchtvochtigheid van 65% en een temperatuur van 26,5 graden. Ik had +/- 8u ervoor de afzuiger stilgelegd, dat doe ik dus voorlopig niet meer tot we op 45% zitten. Moet wel zeggen, planten hadden in de regen gestaan voor ik ze in het "verbouwde" hok terugzette, dus ze waren behoorlijk nat wat die hoge luchtvochtigheid wel verklaard. Bedankt voor je hulp!
Comment
Comment