Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hallo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hallo

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ben een lange tijd geleden lid van dit forum geworden aangezien ik lekker bezig was met wat buitenplantjes. Nu wil ik graag over gaan op een kleine kweekkast voor 2 tot 4 planten. Ik heb op dit forum vele kweekverslagen en topics over de kweekruimte gelezen en ik zit met een aantal vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    1: Ik ben nu bezig met het zoeken van de juiste kast. Het moet een kleding kast zijn aangezien die in mijn kamer komt te staan. De meeste kledingkasten zijn tussen de 50 en 60 diep en ik heb maar 80 tot 90 cm ruimte in de breedte. Mijn vraag is nu hoeveel planten kan ik het beste plaatsen voor de juiste opbrengst. Ik heb het liefst zo min mogelijk planten ivm met politie maar wil wel een goede opbrengst. 60 diep zou het beste zijn maar die kasten zijn nog best lastig te vinden in 60 diep en 80 breed.

    2: Ik woon in een oud huis en ben bang voor brand. Ik zat te denken aan een 250watt hps maar twijfel een beetje vanwege de warmte. 2x 75 watt tneon heb ik voorbij zien komen op dit forum en ik twijfel dus een beetje tussen de 250 watt hps of tneon. De led grow lamp kweekverslagen die ik heb gelezen vond ik eigenlijk tegenvallen en die lampen vind ik erg duur. Verder kan ik vrij goedkoop aan gewone ledlampen komen. Die zijn als het goed is 6 watt. Kan ik niet met deze lampen gaan proberen te kweken? Alleen ik weet weinig van elektronica dus ben ook bang dat ik met aansluiten van de lampen en de benodigdheden misschien fouten maken waardoor ik met brandgevaar zit. Ik heb wat gelezen over kabelschoentjes en een relais. Wat doet een relais precies en hoe moet je dat aansluiten. Zijn er verder nog punten waar ik op moet letten met het aansluiten e.d. Het liefst koop ik denk een heel pakket waar alles in zit. Lamp met kap en bekabeling en voeding etc

    4: Qua afzuiging wil ik het gene wat het stilst is en dat is volgens mij een softbox. Klopt dit? De grote van de filter en de capaciteit van de afzuiging kan ik zelf wel uitvogelen aan de hand van de info op dit forum.

    5: Verder heb ik veel mensen met computerfans zien werken maar ik snap niet goed hoe je zo iets moet aansluiten of een adapter of iets dergelijks.

    6: Verder heb ik alleen een thermometer.

    7: Ik heb maar een stopcontact waar ik een stekkerdoos op aangesloten heb. Deze stekkerdoos is de enige door die ik heb voor de kweekkast. Is dit een probleem?

    Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Ik heb mijn best gedaan zo veel mogelijk op dit forum zelf te vinden maar toch zit ik met deze vragen.

    Groeten,

    Violators
    Last edited by violators; 5 November 2012, 22:27.

    #2
    Re: hallo

    hey violators

    zal je een beetje op gang helpen kan waarschijnlijk niet al je vragen beantwoorden maar op dit forum staat egt alles

    1:QnQ vertelde mij vandaag dat nie zozeer de hoeveelheid planten invloed heeft op je opbrengst maar hoe je je ruimte benut wel.
    grotere potten is groter wortelstelsel dus meer opbrengst in verhouding tot kleine potten waar je dan natuurlijk wel meer planten neer kan zetten.
    in jou kast zou ik dan gwn lkkr 3 a 4 grote potten neerzetten heb je ook nog een beetj bewegingsvrijheid(erg makkelijk)+niet veel planten wat je wou. die kasten sijn idd erg lastig te vinden heb ook lopen zoeken maar als je beetj handig ben kan je er beter 1tj in elkaar knutselen ben je goedkoper uit ook+dat je bij een bestaande kast ook nog een hoop aanpassingen krijgt.
    2:de mogelijkheid van brand is gwn een risico bij het kweken wat je enkel kan verlagen. volgens mij zit er weinig verschil of je nou een 250w pakt of een 600w(licht is gewicht).brandblusser? qua aansuiten en dergelijke er zijn supergoeie topics te vinde hier(super duidelijk) ik zou zeggen 400W of 600w hps betere opbrengst.Het zijn meestal de VSA'S die brand veroorzaken bij een hps opstelling. brandgevaarlijkheid door warmte in je kast is altijd net so hoog wat je ook gaat gebruiken want als het goed is hou je de temperatuur tussen de min.22 snachts-max.30 graden met de lamp aan.
    4:geluid van je filter is er niet maar je afzuiger kan wat geluid produceren(minimaal mits je niet een achtelijk grote afzuiging ophangt) ik heb een 350 kub filter+afzuiging(weet ik geen specificaties van) in me kast en ik hoor hem heel licht op me slaapkamer zodra de deur dicht is hoor ik niks in de rest vn me huisje(beter iets geluid dan de blauwe vriende aan de deur vanwege die lkkre geur)
    5:computer fans kunne ook(aansluiten heb ik geen verstand van) maar ik gebruik gwn 2 kleine ventilators op 230V 1 om de lamp te koelen en 1 voor de luchtcirculatie
    6: PH en EC meter aanschaffen(60 euro samen voor beginners setje) dan en een luchtvochtigheids meter is ook geen overbodige luxe(7 euro bij de praxis)
    7: 1 stopcontact word wel lastig kan je er geen dubbele opbouw van maken altijd weer veiliger naar mijn id(verbeter me ckr als dat nodig is want gestunt met electra willen we niet" zegt degene die werkt zonder geaarde stopcontactensimpelweg omdat se er niet zijn)
    8: was er niet haha

    hoop dat je er in ieder geval iets aan heb en als er vrage sijn vraag maar raak
    Last edited by psychedelic1988; 7 November 2012, 18:17.

    Comment


      #3
      Re: hallo

      Dag violators


      Voor je eerste vraag heb ik geen antwoord .plaats best een foto.


      Voor de stroom moet je ook niet bang zijn in een oude huis.
      Zet liefst een brandblusapparaat bij,
      is altijd handig.


      :Er zijn kwekers die een led lamp gebruiken kijk naar hun topic en leer eens wat.
      Eerste pagina welke model,merk,kw,watt kun je vinden.die doen hun best ...


      :over opbrengst wil ik ook niets vertellen.
      Het is voor mijn gebruik en voor mijn hobby.


      :Elke huis heeft een zekering/relais kastje.als iets mis gaat kun je daar ook controleren.


      :zelfs een klok maakt een lawaai dus afzuiging zul je horen maar na 2 weken niet meer.


      :computers fans zijn ze niet.Ze gebruiken internet zoals jij en ik,computer onderdelen gebruiken ze wel
      Dat is voor hun zelfgemaakte kweek tent


      :Enkel met een thermometer een plant laten groeien is niet goed maar kan,ze zal leven.
      Koop alles in een,met LV. thermometer* compleet kweek tent*


      :Heb je een stofzuiger laat die werken gedurende 1 uur als je nog stroom hebt kun je dat voor je kweek tent gebruiken.
      Geen stroom geen paniek,kijk naar je zekering /relai's kastje van jou huis.


      :Als je een kweek kastje gaat aanschaffen die compleet is.
      Zal je bijna alles moeten hebben die je nodig hebt.


      Mijn vraag waar komt de lucht voor je tent en waar gaat de lucht die uit jou filter komt?
      Waarom kweek je in je slaap kamer?
      Welke soort ga je kweken?
      Kun je geen stroom krijgen met een aparte kabel uit jou zekeringkast?Of laten maken?


      Succes .

      Comment

      Bezig...
      X