Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Setup vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Setup vragen

Korting op 420shop
    Ik heb enkele vragen over welke set-up ik moet gebruiken.

Ik heb een zelfgemaakt bijzettafel gebruikt als frame en bekleed met zwart leer (en wat klittenband voor het deurtje). Het is nu dus een licht- en hopelijk luchtdichte kast.
    IMG_3528.jpgIMG_3529.jpg
    De afmetingen: 50cm breed, 80cm lang en 90cm hoog.

Nu wil ik dus het volgende weten: Welke lampen moet ik kopen (liefst online verkrijgbaar).

Ik heb al een oude computer opengehaald en er dit uitgehaald (ongeveer 7cm x 7cm),
    IMG_3531.jpg
    maar ik zou niet weten hoe ik dit aansluit op het normale stroomnet, dus als iemand mij daarover kan informeren zou ik ook er blij zijn, of als dit niet mogelijk of onvoldoende is mag je mij ook altijd zeggen waar ik dan wel een goed systeem kan kopen

Alvast bedankt!!

Re: Setup vragen

lamp kan je zelf uitkiezen als aanrader zeg ik toch HPS en zal dan niet een te zware pakken omdat je een klein hokje hebt..
    die fannetjes heb ik ook geen verstand van
    en wat ga je doen aan de geur straks??

Comment

Aan hoeveel Watt denk je dan als je zegt niet al te zwaar?

Die lekkere geur mag zich gewoon verspreiden in mijn kamer

Comment

zal dan of een 250 watt worden of een 400w hoe zwaarder hoe warmer mijn hok is 1,2 bij 1 bij 1.90 en gebruik een 600 w en bij mij is het met de afzuiger vol aan 27 grade dus ik zou als ik jou was een 250w pakken aangezien je weinig koeling heb.

hoop voor je dat die geur dan in je kamer blijft anders heb je zo je blauwe vriende op bezoek

Comment

Heb deze zomer al eens gewoon sativa op de vensterbank gezet met een sterke geur en heb er geen problemen mee gehad
          Is dat misschien een groot probleem wanneer je het erg warm word in je kast? want als dat zo is moet ik wel investeren in een degelijke koeling natuurlijk
          Ik investeer liever meer geld voor een grotere opbrengst dan een verdorde plant te hebben ;D

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik twijfel nu tussen deze 2:

http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/400-watt-lampen/gib-fs-hps-licht-250-watt/

http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/400-watt-lampen/gib-fs-hps-licht-400-watt/

Het lijkt me voordeliger om die van 400 Watt te kopen, maar dan moet ik natuurlijk ook weer een aangepaste koeling betalen...

Comment

boven de 30 grade stoppen je plantjes dus bereken dan je verlies maar eens haha

Comment

Goed ik bestel nog een fan
              Ik heb onderstussen al een andere vraag: De binnenkant is nog zwart, dus welke folie moet ik gebruiken? want ik denk niet dat aluminium folie zou volstaan

Comment

het beste is zwart/wit folie weerkaatst eventueel licht van buite(zwart) en wit aan de binnenzijde weerkaatst naar de plant( wel even iets halen om te bevestigen want er zitten geen plakranden op ofsow). kan gehaald worden bij iedere growshop en kost niet veel

Comment

Goed net ook wat besteld, zou 3 meter genoeg zijn?

Ik heb nog een simpele computer-fan die ik kan gebruiken, zou ik nu voor de 250 watt of 400 watts gaan? En moet ik geen groeilampen meer want HPS zijn toch enkel goed voor het bloeien?

Comment

Setup vragen

Je kan ook groeien onder hps, al gaan ze wel wat voller zijn onder een hpi lamp, en die hpi lampen (witachtig licht ipv geel) passen gewoon in dezelfde fitting en werken met dezelfde voorschakelweerstand dan je hps lamp

Comment

EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Deze kosten maar 20 euro, maar is dat het waard? Mijn ruimte is beperkt dus kan sowieso niet superveel hebben, maar als het de opbrengst aanzienlijk vergroot wil ik het natuurlijk wel overwegen

Comment

Setup vragen

Een hpi lamp kost maar tussen de 20 en de 35 euro hoor.... Met die lamp dat jij toont heb ik geen ervaring... Ik heb 1 van philips vrij tevreden over!

Comment

Ik denk dat ik het gewoon bij een HPS lamp hou

Kan je me even uitleggen hoe ik het het beste aanpak? Neem ik een 400W met een zwaardere koeling (volstaan 2 gewone pc fans dan?) of neem ik beter 250W?

Comment

met pc fans zal het niet volstaan vrees ik met de 400w, van een hps lamp komt wel aardig wat warmte af, denk zelfs dat je voor de 250w in die ruimte al niet genoeg zal hebben met je fans om alle warmte er weg te krijgen, maar dat zijn speculaties, je moet het gewoon is testen wanneer er nog geen planten instaan..... dan ben je zeker, wees er ook bewust van dat het nu zo warm niet is of het bijvoorbeeld in de zomer is, want dan zal je ook wel growwen neem ik aan? :p

Comment

Vergeet niet een VSA te bestellen.
                              Die lampjes doen het niet rechtstreeks op je WCD.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X