Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verluchten zonder afzuigsysteem?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Ik zou die autoflowerzaadjes mooi bewaren (luchtdicht/koelkast) voor volgende zomer, dan zet je ze op 't balkon, in de tuin, of achter het raam, als ze maar vol in de zon staan.
    Dan haal je wat mooie fem. zaadjes van Sannie , Wietzaadjes , 420Shop of Alien om er maar eens een paar te noemen.
    Met 2 zaadjes, een paar weekjes groei en eventueel een scrognet zijn de mogelijkheden bijna oneindig.
    Je zou een slaapkamer vol kunnen scroggen met twee plantjes, als je dat zou willen en de voorzieningen hebt.

Anyho, blijft je dilemma, want je hebt echt een afzuiger en filtertje nodig.
    Krantenwijkje, of toch die ipod verkopen ?
    Ok, dan zal ik maar gewoon wat extra moeten investeren

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
    Jip zeker. Als je er een lamp boven hangt dan heb je plots een "professionele" kwekerij. Dan krijg je een PV en nemen ze je spullen mee (als je betrapt wordt natuurlijk).
    Heb je daar ook een bron van of zo? Niet dat ik je niet geloof, maar ik wil wel zekerheid

Comment

Hehe, zekerheid omtrent de cannabiswetgeving? Je maakt vast een grapje :p

1. De vaststelling van het bezit, door een meerderjarige, van een hoeveelheid cannabis die 3 gram niet overschrijdt of van 1 cannabisplant, bestemd voor persoonlijk gebruik, zonder verzwarende omstandigheid noch verstoring van de openbare orde, zal enkel aanleiding geven tot het opstellen van een vereenvoudigd proces-verbaal (VPV). In alle andere gevallen wordt een gewoon proces-verbaal opgesteld.

Een natriumlamp boven je plant is een verzwarende omstandigheid. Vraag maar gerust na.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
        Hehe, zekerheid omtrent de cannabiswetgeving? Je maakt vast een grapje :p

1. De vaststelling van het bezit, door een meerderjarige, van een hoeveelheid cannabis die 3 gram niet overschrijdt of van 1 cannabisplant, bestemd voor persoonlijk gebruik, zonder verzwarende omstandigheid noch verstoring van de openbare orde, zal enkel aanleiding geven tot het opstellen van een vereenvoudigd proces-verbaal (VPV). In alle andere gevallen wordt een gewoon proces-verbaal opgesteld.

Een natriumlamp boven je plant is een verzwarende omstandigheid. Vraag maar gerust na.
        Dit is een officieel document met daarin de bij wet vastgelegde verzwarende feiten (kijk Artikel 2bis, bovenaan)

Comment

Verzwarende omstandigheden zijn door de wet bepaald. Dus zolang daar niet letterlijk staat dat een lamp verboden is moogt gij die gebruiken. Maar die wet trekt op niks. Vanaf de moment dat je uwe plant oogst zijt ge in het bezit van meer dan 3 gram wiet. Dus ja, dan moogt ge ni knippen ook niet. Zet er dus gewoon maar meer dan twee. 2 gaat ook ze (heb er zelf 3 in scrog) maar je rekt alleen maar de periode. Ikzelf heb 9 weken voorgegroeid. Had ik er 9 gezet dan had ik al bijna kunnen oogsten. Je doet het voor de hobby, maar tis nog altijd geen tennis of weet ik veel.
          Last edited by beowulf; 15 December 2012, 00:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Verzwarende omstandigheden zijn door de wet bepaalt. Dus zolang daar niet letterlijk staat dat een lamp verboden is moogt gij die gebruiken. Maar die wet trekt op niks. Vanaf de moment dat je uwe plant oogst zijt ge in het bezit van meer dan 3 gram wiet. Dus ja, dan moogt ge ni knippen ook niet. Zet er dus gewoon maar meer dan twee. 2 gaat ook ze (heb er zelf 3 in scrog) maar je rekt alleen maar de periode. Ikzelf heb 9 weken voorgegroeid. Had ik er 9 gezet dan had ik al bijna kunnen oogsten. Je doet het voor de hobby, maar tis nog altijd geen tennis of weet ik veel.
            Dat is inderdaad weer zo'n typisch Belgisch iets: Je mag een vrouwelijke plant zetten en er mee doen wat je wilt, behalve oogsten...

Dit is mijn eerste echte kweek, dus wil hoe dan ook geen massa planten zetten met het risico dat de kweek niet lukt. Ik heb liever een kleine scrog met minimale opbrengst dan een grote scrog zonder opbrengst

We gaan hier trouwens wel heel erg offtopic, en de vraag is opgelost, dus laten we het hierbij houden
            Last edited by xirb22; 14 December 2012, 23:15.

Comment

Ge kunt als beginner er best meerdere zetten. Als ge gokt op 2 en er valt ene af. Slechtste scenario kunt ge opnieuw starten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Ge kunt als beginner er best meerdere zetten. Als ge gokt op 2 en er valt ene af. Slechtste scenario kunt ge opnieuw starten.
                Kheb momenteel 3 Royal dwarf AF die ik niet kan scroggen, en ik ga 3 White Widow zaadjes bijkopen om mee te scroggen. Ik zie wel hoeveel ik er gebruik
                Bedankt voor alle tips

Comment

Sorry flintstoned maar ik begrijp niet wat je wilt zeggen...
                  Kan je een beetje duidelijker zijn?

Comment

Als je niet mag oogsten, maar wel een plantje kweken, laat je de buds er toch aan zitten ?
                    Plantje in z'n geheel drogen, en daarna zet je 'm in een vaas (zonder water) in het donker.
                    Als je wil roken, knip je er een budje af
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het is inderdaad zo, dat de belgische wetgeving erg krom is omtrend wietteelt. Echter, een natriumlamp is GEEN probleem. Het zit echter zo, dat je helemaal niet mag kweken in belgie. Ook drie gram is verboden. Er is een wet voorstelling geweest die een onlogisch gedoogbeleid in petto had maar die is vorrigjaar weer teniet gedaan. Echter, als je je aan een plant houd, geen kinderen in contact laat komen, en zorgt dat niemand het ruikt, geen storing op het net veroorzaakt met je trafo's is er geen enkel probleem. En de belangrijkste regel is, hou je mond tegen iedereen dicht. Zelfs je beste maat. Want je geeft hem een stok om mee te slaan en vroeg of laat ben je de lul. Over het algemeen als de politie deze kwekerij aantreft, ervanuitgaande dat je maar een plant hebt staan ongeacht de hoeveelheid volwassenen laten ze u doen en mag je verder blijven hobby'en. Maar als je beste maat je verlinkt ben je een verstoring van de openbare orde en mag je een taakstrafje gaan uitvoeren. Succes er mee. Verder is een plant rendabel geef hem lekker veel ruimte aan de voetjes. Optijd de onderste blaadjes dieven en een aantal keer toppen om meerdere toppen te krijgen in het midden van je hok. Verzorg hem goed. En ik zou er dan 300gr afhalen. Maar ik gebruik een 600w en licht is gewicht. Dus neem 300x8€=2400€
                      Last edited by Robert996874; 28 December 2012, 14:03.
                      Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

Comment

Bezig...
                      X