Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verluchten zonder afzuigsysteem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verluchten zonder afzuigsysteem?

    Korting op 420shop
    Ik ga een nieuwe kast bouwen 100x100x180, maar heb qua verluchting enkel nog 2 pc fans liggen (1 kleine en 1 grote) en een afzuigsysteem zit er niet meteen in, dus vroeg ik me af of deze 2 fans zouden volstaan met een 400W HPS, en of er een manier is om de geur weg te krijgen zonder een afzuigkoolstofslakkenhuisdinges.

    Als die fans niet volstaan om de lucht te verversen en de kast koel te houden kan ik er eventueel nog wel een paar halen, maar de geur moet wel op zen minst vermindert kunnen worden.

    Alvast bedankt

    #2
    Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

    Maak het jezelf niet al te moeilijk en koop een filter, een buisventilator en een stuk slang. Kost je al bij al 50-60 euro en dan ben je op je gemak
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
      Maak het jezelf niet al te moeilijk en koop een filter, een buisventilator en een stuk slang. Kost je al bij al 50-60 euro en dan ben je op je gemak
      Maakt zo'n ventilator niet vreselijk veel lawaai? En wat verbruikt zo'n ding?
      Ik heb mijn budget al zo goed als opgebruikt en als ik nu nog eens 60 euro uitgeef maak ik deze kweek waarschijnlijk gewoon verlies met de energiekosten erbij...

      Comment


        #4
        Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

        Ik zou er eens een telraam bij pakken.
        Als je 200 gram oogst, wat heel goed mogelijk is onder 400W vertegenwoordigt dat een coffeeshopwaarde van 200 x 8-9-10 euro.
        Zoveel heb je nog niet geinvesteerd als er niet eens een nette afzuiger en goed filter in hangt.
        Die twee heb je echt nodig, of je moet er 30 computerfans inhangen, maar dan ruikt wel je hele huis naar coffeeshop.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Ik zou er eens een telraam bij pakken.
          Als je 200 gram oogst, wat heel goed mogelijk is onder 400W vertegenwoordigt dat een coffeeshopwaarde van 200 x 8-9-10 euro.
          Zoveel heb je nog niet geinvesteerd als er niet eens een nette afzuiger en goed filter in hangt.
          Die twee heb je echt nodig, of je moet er 30 computerfans inhangen, maar dan ruikt wel je hele huis naar coffeeshop.
          Ok, begrepen, dan zal ik maar nog wat meer moeten uitgeven ;p

          Kan je ook 200 gram halen van 2x royal dwarf AF? want er stond dat de maximum opbrengst 60g is, en omdat het men eerste kweek is denk ik niet dat ik dat al kan halen...
          of bedoel je 200 gram d.m.v. toppen/fimmen/S(CR)OG ?

          Comment


            #6
            Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

            Jahoor, dat lukt prima, moet je er wel 25 neerzetten.
            5 rijtjes van 5 in rozenpotten moet dat misschien wel passen.
            Ik had er toch gewoon 4 of 5 goeie female zaden in gezet misschien, dat zou wel rendabel wezen.

            Autoflowers kun je beter niet toppen, of heeeeel vroeg.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Jahoor, dat lukt prima, moet je er wel 25 neerzetten.
              5 rijtjes van 5 in rozenpotten moet dat misschien wel passen.
              Ik had er toch gewoon 4 of 5 goeie female zaden in gezet misschien, dat zou wel rendabel wezen.

              Autoflowers kun je beter niet toppen, of heeeeel vroeg.
              Ik heb helaas geen 25 zaadjes, ik heb er maar 2 xD
              Ik kan er ook maar 2 zetten omdat ik anders problemen ga krijgen, dus een SOG zit er niet in...
              Vertel me alsjeblieft niet dat ik het niet rendabel gaat zijn met slechts 2 zaadjes

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Misschien kan ik wel een SCROG proberen doen? ik stel me voor dat dat niet echt effectief gaat zijn bij een autoflower, maar moet toch wel iets meer opbrengen?

              Comment


                #8
                Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

                2 zaadjes op 1mx1m en dan nog autoflowers is wel erg weinig.... je kan er perfect 5x kwijt in 17 liter potten, of 9x in 11 liter potten

                Comment


                  #9
                  Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                  Comment


                    #10
                    Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    in rozenpotten
                    off topic ik weet, maar ik zoek me rot naar een dealer in rozenpotten ^^,

                    on topic: investeer een beetje meer en je haalt het er ruim uit, succes alvast.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

                        Zodra je dat ene plantje onder een lamp zet, wordt het niet meer gedoogd...
                        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                        Comment


                          #13
                          Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                          Zodra je dat ene plantje onder een lamp zet, wordt het niet meer gedoogd...
                          Meen je dat? dat was me even ontgaan...

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Ik ben net de helft van het Belgische wetgeving thread overlopen en kan hier niks over vinden hoor?

                          Comment


                            #14
                            Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

                            Ik zou die autoflowerzaadjes mooi bewaren (luchtdicht/koelkast) voor volgende zomer, dan zet je ze op 't balkon, in de tuin, of achter het raam, als ze maar vol in de zon staan.
                            Dan haal je wat mooie fem. zaadjes van Sannie , Wietzaadjes , 420Shop of Alien om er maar eens een paar te noemen.
                            Met 2 zaadjes, een paar weekjes groei en eventueel een scrognet zijn de mogelijkheden bijna oneindig.
                            Je zou een slaapkamer vol kunnen scroggen met twee plantjes, als je dat zou willen en de voorzieningen hebt.

                            Anyho, blijft je dilemma, want je hebt echt een afzuiger en filtertje nodig.
                            Krantenwijkje, of toch die ipod verkopen ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: verluchten zonder afzuigsysteem?

                              Oorspronkelijk geplaatst door xirb22 View Post
                              Meen je dat? dat was me even ontgaan...

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Ik ben net de helft van het Belgische wetgeving thread overlopen en kan hier niks over vinden hoor?
                              Jip zeker. Als je er een lamp boven hangt dan heb je plots een "professionele" kwekerij. Dan krijg je een PV en nemen ze je spullen mee (als je betrapt wordt natuurlijk).
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment

                              Bezig...
                              X