Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aanpassingen aan oude kast...tips en adviezen meer dan welkom.!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

aanpassingen aan oude kast...tips en adviezen meer dan welkom.!!!!

Korting op 420shop
    goedenmiddag allen,

na veel nadenken nu toch met een nieuw plan gekomen,wil mijn kast toch hoger hebben,ga er een onderstel voor maken waarop de huidige kast op komt te staan. nu loop ik deze kweek toch wel te prutsen met de temperaturen..deze kast is gedurende de kweek veel aangepast(denk daardoor toch stress=hermas)...
    wat ik nu tot mijn beschikking heb= 2* pc fannentjes 112 kuub/uur( hoe ik dat moet zien weet ik nog steeds niet) en buisventilator van g-tools van 185 kuub + koolfilter(staat op site dat deze makkelijk 250 watt lamp aankan)
    huidige situatie= een pc fan ingebouwd in zij wand van de kast ter hoogte van het midden(eerste fout)daarop een flexible slang op monteert die ik richting lamp kan richten(blaast)l, een pc fan op flexible buis gemonteerd die warmte weg zuigt bij de lamp maar die uitblaast in de kast nabij de buisventilator.
    de buisventlator zit helemaal boven in de zijwand,filter zit aan de buitenkant(ruimtebesparing).
    links is inlaat.
    rechts pc fan die lampwarmte weg zuigt.
    IMG_4331.jpg

als eerste verandering wil ik mijn lucht inlaat naar beneden verlagen en deze keer twee luchtinlaten...
    een luchtinlaat voorzien van pc fan .constante verse lucht over de bodem.
    een luchtinlaat voorzien van pc fan met flexible buis die ik weer richting lamp kan richten,deze keer de pc fan niet in de wand maar op de buis gemonteerd, meer capaciteit.
    als uitlaat de buisventilator met filter.
    graag jullie meningen!!!
    laters
    Attached Files
    Last edited by michael4477; 30 December 2012, 12:55.

Re: aanpassingen aan oude kast...tips en adviezen meer dan welkom.!!!!

Beter niet rechtstreeks op je lamp blazen. Er net (of wat meer) onder dus. Voor de rest klinkt het allemaal goed. Hoe warm wordt het nu max? Grtz

Ohja, je lamp kan wel nog een stuk naar beneden zeker? Nu lijkt die wel hoger te staan dan 20cm?
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

@rodigan
      de beste wensen!!! ik had opzich het wel redelijk onder controle maar soms werd het toch wat te warm..in loop van de kweek toch aanpassingen gemaakt en steeds werd het beter...nu besloten de kast toch te verhogen,en daarmee gelijk de ventilatie aanpassen. ik blaas ook net onder de lamp hoor,had dat wel ff mogen vermelden maar al die aanpassingen bij mekaar en door hulp van hier heef me tot dit ideetje gebracht...
      de lamp heb ik rond de eind twintig staan27/29 cm anders is het niet te doen...hoop nu met twee inlaten het toch beter te kunnen regelen...
      ff wat anders,tja was balen die hermas want de andere plantjes gaan goed en greenhouse lijkt me prima leverancier,ik gok op stress...gauw weer eens aan men verslagje werkenschiet me nu te binnen...

laters

Comment

Ook voor jou de beste wensen!
        Hoe dichter je je lamp tegen je toppen kunt hangen, hoe beter natuurlijk. Bij mij hangt die nu redelijk laag, maar de toppen vertonen geen krullende/verbrande bladeren dus het zit wel goed.
        Idd, CU there
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Bezig...
        X