Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

Oorspronkelijk geplaatst door beginnertj View Post
    De verse lucht zal gewoon vanuit de kamer moeten komen vanwege drukke buurt maar er komen 2 pc fannetjes naast het raam voor de verse lucht + 2 passieve inlaten. Mischien gooien we het filter idd op het dak maar dan bij het groeihok. We Blazen gewoon uit in het dak zeg maar.
    Aaaaah beginnerke, hier had je 't dus over in je kweekverslag. Zo zit 't dus.
    Mooi strak, dat wel. Enneeeeeeeeeeeh, zie ik daar nou een een bed staan ehehehe? Eenzame nachten zijn zo wel verleden tijd
    Maar je zuigt lucht passief aan uit die kamer waar dat hok staat, en je blaast dan ook weer uit in dezelfde kamer? Begrijp ik dat goed?
    Als dat wel het geval is dan zou ik dat niet doen, aanvoer & afvoer van lucht altijd gescheiden houden.

Cheers!
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

haha ja ckr. Ma dat sie je idd goed me maat heb ckr geen eenzame nachten meer haha.
      maar wat betreft de invoer en uitvoer kunnen we weinig aan doen lucht van buite halen is geen optie valt teveel op en uitblazen moeten we dan een 125 gat boren door een draagmuur naar de woonkamer en het is een huurhuis dus dan word de woningbouw gek denk haha maar als je een tip heb om het beter voor mekaar te krijgen is die welkom......

greetz

Comment

In dat geval zou ik met behulp van een langere slang in de (woon)kamer uitblazen, en passief aanzuigen vanuit de kamer.
        Als in die kamer altijd een raampje open staat dan haal je in feite grotendeels je lucht van buiten, en dat is prima.
        Anders kan je nog op diezelfde manier in de badkamer uitblazen, daar is ook altijd een afzuiger en kan de lucht meteen weg
        En misschien kan je nog direct je uitblaas aansluiten op 1 van de afzuigers in huis, bijvoorbeeld zo'n afzuiger in de keuken/badkamer oid. Daar zul je misschien een verloopstuk voor nodig hebben.

Laatste optie is uitblazen via een ander raam in het huis.
        Hierbij laat je een raampje een stukje open staan. Gordijnen ervoor laten hangen. En afbouwen met houten plaat. Daarin maak je weer een gat waar de slang in kan om uit te blazen.
        Zo werkt bij mij de aanvoer van frisse lucht

Op 1 van deze manieren hou je inkomende en uitgaande lucht goed gescheiden en hoef je geen bizarre gaten in muren te boren.

Comment

haha thx voor de tips maar dan zal het waarschijnlijk de laatste worden want de badkamer/woonkamer zitten aan de andere kant van het huis en in de keuken zit geen afzuiger. maar dat open raam dicht bouwen is wel een goeie

Comment

Okeej dan, wil je nog wat foto's posten als 't helemaal klaar is?
            Ik ben wel benieuwt naar het eindresultaat.

Comment

ja ckr kom af en toe maar is kijken alles wat we doen zet ik op de foto tot en met het eind resultaat
              naar schatting is de kast volgende week klaar en gaan de zaden erin

Comment

vanmiddag 1 van de 2 actieve inlaten in elkaar geknutseld. De fan staat in de dubbele muur en de hoek van de pijp is ook de muur in geschoven tegen de fan aan. getest en werkt prima morgen zal waarschijnlijk de 2e worden geinstalleerd.

Comment

ha ha ha ja jammer dat die portomonee zichzelf niet vult...netjes bedacht zo de inlaten...

laters

Comment

haha idd mja we komer der wel vandaag zaden wezen halen in growshop de kast in rotterdam.
                    Het is geworden royal queen seeds 5x northen lights en 5x flower power.
                    zaai en stek grond is ook binnen voorgroei potjes hebben we dus het feest kan van start.
                    vandaag de laatste punten op de i zettenvoor het bloeihok dan komt er een kweekverslag.

greetz

Comment

Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

Hoe gaat het met je zaden van weedlover ???

Comment

haha bagger net als bij allen, word een vakantie in frankrijk dit jaar denk dan heb ik meer dan 320 zaden haha

mja voor nu laten we het maar ff gaan kast is gereed om te draaie alles werkt naar behoren dus nu is het wachten op het ontkiemen.

de 2e vsa is onderweg....Op de 3e foto licht de slang klaar voor het luchtfilter.
                        Wat niet te zien is op de foto's is dat heel de bodem ook al vol ligt met hydro korrels en de potjes klaar staan voor de 10 lady's

Comment

Ziet er allemaal mooi strak uit, en foto van schakelkastje associeer ik ook met veligheid
                          Is 't nog gelukt met je inlaat/uitlaat?
                          Laat eens kijken

Comment

hey kerel die inlaat gaan we nog via de buitenkant verlengen met een koker richting het raam voor verse inlaat momenteel starten we zo en bouwen de komende weken door eerst die inlaat dan het groeihok en dan gaan we bij mij thuis bouwen. Die koker richting het raam is zo gemaakt dus dat zal je wel 1 deser dagen een x zien

Comment

Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

Hey fruitboer het zijn idd super hokken ga bij mij net zo iets bouwen alleen net iets breder 1,40 ong. Als ze het in belgie idd zo gaan zien kan je het beter laten haha maar ik hou je tips in me achterhoofd voorlopig laten we het even zo.(aanpassen is zo gebeurd)
                                de dames zitten inmiddels in de aarde we zien wat ze ons gaan brengen.

Comment

Bezig...
                                X