Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf kweekbenodigdheden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Aanschaf kweekbenodigdheden

Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

ik heb het nodige materiaal aangeschaft. Nu wil ik kenners laten beslissen of ik de juiste aankoop heb gedaan.

Een kweektent van 60x60x160 cm.

afzuigmotor met ingebouwde klimaatcontroller:

G-Tools buisventilator 420m3/uur met fancontroller en thermostaat

Geen koolstof filter omdat ik in het bos woon.

een 400w hps gekoeld met pc ventilatoren. (Veel licht weinig straalwarmte)

21L smartpot

bloeivoeding van canna

geen groei voeding omdat de plant na een week groeien al op 12/12 gaat. Dus de eerste 6 weken moet de plant alles uit de aarde gaan halen. Dit heeft naar mijn mening tot gevolg dat je een steviger wortelstelsel krijgt omdat de plant moet zoeken.

een ph meter

een ph - bloei
    een ph - groei
    (ph +nog nooit nodig gehad)

aarde van plagron met perliet.

Zelfgemaakte ultrasone luchtbevochtiger.

nog een vraagje,

kan ik eventueel op een 400w ballast een 250 hps aansluiten? Naar mijn mening overbelast ik de wikkeling dan niet en kan het enkel zijn dat de ballast wat gaat brommen.

Groetjes enveen mooi 2013
    Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

Re: Aanschaf kweekbenodigdheden

Op een normaal vsa brand de 250w lamp dan op 400 watt.
    Misschien is een brandblusser nog een optie?
    Suc6 met je kweekje.

Comment

Ik kweek in een 60x60 en het is al behoorlijk lastig om de temperatuur met een 250w lamp te drukken. Dus ik vrees dat die 400w te veel van het goede is. Misschien lukt het wel met je krachtige afzuiging.

Als het plagron grow mix is dan heb je geen groeivoeding nodig. Als het light mix is , kun je eventueel toch nog met een tekort zitten na een aantal weken.

Succes
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
        Op een normaal vsa brand de 250w lamp dan op 400 watt.
        Misschien is een brandblusser nog een optie?
        Suc6 met je kweekje.
        weet je dit zeker? De lamp trekt toch nooit meer watt dan hij verbruikt?

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
        Ik kweek in een 60x60 en het is al behoorlijk lastig om de temperatuur met een 250w lamp te drukken. Dus ik vrees dat die 400w te veel van het goede
        hoe sterk is uw afzuiging?
        Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

Comment

Gewoon een bijpassende VSA kopen hoor, dan ben je veilig.
          280 kuub maar ik dim tot 150 omdat ik maar een kleine filter heb. Maar in de praktijk heb ik toch gezien dat je van afzuiging geen wonderen mag verwachten ivm temperatuur. Maar het is het proberen waard!
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robert996874 View Post
            weet je dit zeker? De lamp trekt toch nooit meer watt dan hij verbruikt?
            Een lamp trekt wat je er op zet.

Comment

Comment

Je kan ook nog een cooltube pakken of een iets groter tentje/hokje nemen.

Comment

Cooltube vind ik een zeer goed idee. Daar ik enkel de kap nog moet aanschaffen. Een andere tent kost al snel 150€ en ik kamp met plaatsgebrek. Daar de enige ruimte in het huis waar de temperatuur buiten het hok stabiel is de kelder is. Omdat de rest van het huis op hout wordt verwarmt. Echter las ik wel een paar jaar geleden dat je met een cooltube een deel lummen moet inleveren. In dat geval kan ik beter lichter in wattage gaan. (Hoewel je denk ik de lamp wel weer dichter op de plant kunt hangen).

De kelder heeft een constante temperatuur van 23,5 graden als de dag temperatuur dan een paar graden oploopt is dat geen ramp. Dan heb ik ongeveer 27 graden met lamp aan & 23,5 met lamp uit. Zou geweldig zijn.

Ja besluit genomen cooltube aanschaffen lol

Bedankt allemaal

Comment

Dan heb je ook een paar meter extra slang en liefst ook een extra afzuiger (350kuub) nodig.
                    Een 250W lampje is genoeg voor 60x60, dat lukt prima.
                    Een filter heb je wel nodig denk ik, of woon je in de buurt van Grizzly Adams waar nooit iemand komt in een kilometer omtrek ?

Bij een cooltube maak je dat minieme verlies aan lumen weer goed doordat de lamp er ook iets dichter op kan.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ben zelf niet zo'n fan van cooltubes.. waarom je lampen koelen als je ook je ruimte kunt koelen? Naar mijn idee pakken die tubes een flink aantal lumens weg door de 2 "openingen" aan weerszijden maar dat kan aan mij liggen. Je kunt ook gewoon je afzuigslang vlak naast/boven je lamp hangen en zo vrij direct de warmte wegtrekken. Je zit wel met een zeer kleine ruimte dus weinig marge... zou hem wat groter nemen als het nog kan, kun je er eventueel later meer in kwijt en tot die tijd heb je nog wat werkruimte en dat is zeer handig

Comment

Ben ik ergens wel met u eens spacefrog.....

maar aan de andere kant, zoals al gemeld heb ik een 60x60x160cm tent. Met een vierhonderd watt lamp. Als ik de ruimte zou koelen ipv de lamp krijg ik een wervelwind in mijn tent. Wat ik verlies aan lummen door de cooltube kan ik grotendeels opvangen door de lamp lager te hangen. Buiten dat heb ik nu wel het licht van een 400w in een kleine tent. Dit moet resulteren in een grotere opbrengst.

Comment

Wat veel mensen vergeten Robert, is dat een HPS pas volledig werkt wanneer de bulb zijn ideale temperatuur heeft bereikt. Doordat je de lamp via een cooltube koelt zal de bulb niet zijn ideale temperatuur bereiken en niet zijn volledige lichtsterkte geven. Daarnaast zit er ook nog glas omheen die ook nog voor een afname van je lichtsterkte zorgt. Je verliest ruim 20%.

Comment

Bezig...
                          X