Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer een plantje kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer een plantje kweken

Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

Na jarenlang in de shop gekocht te hebben wordt het nu toch eens tijd om m'n eigen plantjes te kweken. Ik heb begrepen dat zaadjes in maart/april de grond in moeten, dus ik ben al voorbereidingen aan het treffen.
    Ik weet echter niet precies hoe ik het aan moet pakken, er zijn zoveel mogelijkheden. Het gaat mij erom dat ik een leuk plantje heb, die hoeft echt niet groot te worden of hoog THC gehalte te bevatten. Het is meer voor de hobby Ik heb geen tuin, wel een balkon op het zuiden. Eventueel heb ik ook een donkere ruimte beschikbaar. Als het even kan wil ik hem daar kwijt, niet elke persoon die hier over de vloer komt hoeft het namelijk te weten. Ik vraag me wel af of de geur niet te opvallend gaat worden als je binnen kweekt.

Wie kan mij wat tips geven hoe ik het aan moet pakken? Alvast bedankt!

Groeten,
    SilverHerrer
    Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

Re: Eerste keer een plantje kweken

Gewoon snikie je plantje in je kledingkast kweken

Comment

En dan maandenlang naar wiet ruiken? Nee bedankt
      Heeft iemand enig idee hoeveel geur een plantje geeft?

Comment

zolang die niet in volle bloei staan heb je niet zoveel geurhinder
        zorg wel dat je plant voldoende zonlicht heeft, ze zomaar tijdens de middag in een kast wegstoppen is nergens goed voor
        #puffpuffpasstuesday

Cannatuin '13

Comment

Als ik je goed begrijp zoek je een sluitend alternatief voor de coffeeshop-wiet die je nu koopt/rookt?

In dat geval spelen grootte, thc-gehalte en algemeen slagen wel een rol en is het niet "voor de hobby". Je moet een kat een kat noemen.

In functie van je gebruik (hoeveelheid) moet je jezelf wat vragen stellen (buiten, binnen, oppervlakte, aantal plantjes, hoeveel kweken per jaar om rond te komen, verlichting, ventilatie, ... etc.). Hoe meer van die vragen je in het beginstadium juist kan beantwoorden en vertalen naar de gepaste maatregelen / investeringen, hoe minder ontgoocheld je op termijn zal zijn. Bovendien spaart dit op langere termijn mogelijks een paar nutteloze of verkeerd gedimensioneerde aankopen uit...

Concreet: wil je je gebruik volledig zelf kunnen voorzien? Dan is vraag 1: Hoeveel gram per jaar heb je nodig? (en reken de nodige resrerves extra want je zal waarschijnlijk meer gaan roken).

Comment

Als ik ze binnen zou zetten zou er natuurlijk wel een lamp boven komen, maar heb ik goed begrepen dat het met kunstlicht al veel lastiger wordt om hem goed te laten groeien? Dat er ook rekening gehouden moet worden met luchtvochtigheid, CO2 concentratie etc?
            Anders is het misschien een idee om hem op de vensterbank te zetten zolang het past (qua grootte), en daarna naar buiten te verplaatsen. Ik neem aan dat het plantje dan ook beter tegen regen en wind kan.

@roll: het hoeft niet volledig zelf-voorzienend te worden, het lijkt me vooral leuk om m'n eigen wiet te roken. En als ik daarmee nog geld uitspaar bij de shop is dat helemaal mooi meegenomen. Ik ben dus nog niet van plan om voor tientallen euro's apparatuur te kopen om een jaarvoorraad te kweken, dat komt later misschien ooit nog

Comment

Comment

Ok, lastige keuze zou je een indicatie kunnen geven van hoeveel een lamp, afzuiging, filter, kweekkastje etc zouden kosten?
                En wat voor soort kan ik het beste gebruiken als ik een buitenplantje ga kweken?

Comment

Last edited by roll; 11 February 2013, 14:37.

Comment

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Ik denk dat 500-600 euro op dit moment toch een beetje teveel is voor mij. Ik wil ook nog op vakantie
                    Dan ga ik gewoon aan de slag met een plantje op de vensterbank die later naar buiten gaat. Een autoflower klinkt wel ideaal, en die groeit dan redelijk vanzelf met de juiste potgrond en kraanwater? Ik neem aan dat je wel minder opbrengst hebt, maar ik ben ook al erg blij met een paar tientallen
                    Ik zal me met de rest van in de info op dit forum nog wat beter laten inlichten zodat ik in de lente kan gaan kweken. Bedankt!

Comment

Ik ben nog geen 200 eu kwijt!
                      Kijk mijn kast.
                      Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                      Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Mooi kastje! Ook daarvoor heb ik op het moment geen geld, maar ruimte is ook wel een probleem (ik woon in een appartementje). Dan wordt het toch een buiten-autoflower
                        Heeft iemand trouwens tips over autoflowers die zo min mogelijk ruiken?

Comment

Alle wiet stinkt, daar kun je niet onderuit. Voor een eerste binnenkweek kun je ook spaarlampen gebruiken (125-200W) waarbij je zo'n 70 euro kwijt bent voor lamp + kap. Je hoeft dan minder het klimaat te regelen omdat ze minder heet worden. Je ventilatie kun je dan terugschroeven naar 2-3 computer ventilators. Scheelt aanzienlijk in de kosten. Maar ook ik blijf fan van buitenkweekjes. Alleen zonder geur werken is onmogelijk buiten. Of je moet een geventileerde tent hebben met filter, maar dan ben je bijna evenveel kwijt als binnen.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik snap dat er altijd wel geur is, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat bepaalde soorten zijn gekweekt vanwege hun minder sterke geur. Ik weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen.
                            Heb toch liever buiten veel geur dan binnen veel geur, het lijkt me dat het binnen echt overal te ruiken is en overal in trekt (als je alleen een kap en lamp gebruikt dan).

Comment

Aangezien het voor de hobby is en je er niet veel geld in wilt steken zou ik gewoon een autoflower op het balkon neerzetten. makkelijk te onderhouden, klein plantje, en de geur van een autoflower is ook minder in vergelijking met andere planten (sativa, indica). De oogst buiten schat ik (verschilt per autoflower soort) rond de 30-50 gram. In de verschillende soorten zou ik me nog even in gaan verdiepen.
                              Alvast veel plezier en succes met je eerste kweek

Gr

Comment

Bezig...
                              X