Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hokje bijna af

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hokje bijna af

Korting op 420shop
    Hoi luitjes,

M'n G tools hokje staat, wel de kast in ieder geval. De ventilatie nog niet. Ik heb hier een aantal vragen over. Allereerst, de kast kwam geleverd met een passieve intake, die gister van ellende uit elkaar is gevallen toen ik hem probeerde te monteren. Mijn vraag is nu, wat voor passend alternatief bestaat er voor deze passieve intake. Ik dacht zelf aan om een pc fannetje te instaleren aan de binnenkant en een stuk donker stof aan de buitenkant om het lichtdicht te houden. Betere anternatieven zijn van harte welkom

Tweede vraag gaat over de afvoer, en hoe deze te monteren. Ik heb een winflex afzuigertje, een kleine filter en twee luchtbuizen 1 glimmende korte en 1 rubbere zwarte. Is het de bedoeling dat ik dit met ducttape aan elkaar monteer of is er een betere manier.

Laatste vraag is of er een plug and play afzuiger/intake bestaat. Ik ben meestal zwaar onhandig.. dus een systeem dat makkelijker uit elkaar te halen is voor eventuele verhuizingen en reparaties zou erg op prijs gesteld worden. Heb het goedkoopste besteld bij mijn kast, maar nu ik nog kan veranderen neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Mijn kast in overigens 60 bij 60 cm, 180 ongeveer en gebruik een ledpaneel dus temperatuur doet er niet toe voor de afvoer. afvoer en intake gaten zijn denk ik 12,5cm

Re: Hokje bijna af

niemand?

Comment

Het is niet bestellen en groeien. je moet altijd wat moeite doen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Van winflex bestaan toch die fans met filters erop?
      Knal je die erin ben je klaar toch?
      Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
      Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Oi rokompol.

Door een dubbele bocht te maken hou je ook al veel licht tegen. licht gaat rechtdoor en maakt geen bochten dus als je een S-vorm kunt maken in lichtdicht materiaal zit je al een stap verder. Zorg ervoor dat de opening naar beneden gericht is, of weg van het licht. Zet er eventueel nog iets voor aan de kant waar het licht binnen zou kunnen komen
        Ik plak mijn passieve inlaat van mijn klein hokje, die wel in het duister is opgesteld, af met karton. Ff knutselen en je komt er wel. Hou de doorlaat/opening wel even breed.

Je kunt ook eerst een snelbinder/spanriempje/tyrap gebruiken zoals voor het samenhouden van elektrische kabels met duct tape erover. In de handel heb je ook van die metalen spanbanden die je met je schroevendraaier kunt vastzetten. Zoek in de afdeling afzuiging, badkamer, boiler, ...
        Kost je wel net iets meer.

Spanbanden_maxi.jpg

Laatste vraag begrijp ik niet zo goed. is toch plug en play na het installeren van een stekkerdraad? Verhuizen = spanband of snelriempje losmaken of doorknippen en klaar... -> ?

Grtz $iR
        sigpic

Comment

Ik heb het min of meer opgelost... het filter paste niet op de ventilator, waarschijnlijk de verkeerde besteld. Heb een smallere nu die direct in de buis past... zit vast aan het filter via de buis en gaat via het bovenste gat naar buiten. Ik voel een zachte stroom lucht aan mn handen als ik m'n handen op het filter zet, hoop dat het voldoende is om de lucht te filteren.
          De intake is al lichtdicht heb hem tegen de muur gezet en het was pikkedonker in de kast, eigelijk gewoon een gat onder/achter de kast. Ik heb een fannetje ervoor gekocht en ook deze kwam zonder stekker. Iemand enig idee hoe ik deze instaleer of of het nodig is...

De plantjes staan er al in en doen het prima onder m'n ledpaneel. 4 dagen onder blauw spectrumlicht. Kan niet zien of ze mooi groen zijn maar ze groeien wel goed. Kleine lieve OG kush dametjes

Comment

Mooi, je kunt pas weten als het werkt door te testen in praktijk he
            Good luck!

Je kunt altijd eens zoeken in het subforum elektriciteit en als je er echt niet uit raakt een draadje aanmaken he.

Grtz $iR
            sigpic

Comment

Voor die intake moet je anders eens Flintstoned een berichtje sturen, die kerel heeft ook een G-tools en heeft alle bugs aan die kast verbeterd. Hij heeft ze een pak beter gemaakt dan hoe je ze in de handel kan verkrijgen!

Comment

Bezig...
              X