Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

Hmm ja ik heb dat getik inderdaad een paar keer gehoord, maar soms als ik hem aansluit ook wel gewoon zo'n zoemend geluid, zoals het hoort denk ik.
    Is er een manier dat ik die lamp kan testen zonder de VSA ?

Comment

Dat getik, dat hoort zo. De VSA geeft een reeks spanningspieken (4000 volt ofzo) om de lamp te ontsteken. Brand de lamp eenmaal, dan houdt het tikken op. Bij sommige VSA's is dat getik duidelijk te horen, bij andere niet.

Op zich zou een VSA er tegen moeten kunnen om zonder lamp, of met een foutief aangesloten lamp, aan de spanning te hangen. Zolang je niet de netspanning op de lamp-aansluiting van de VSA hebt gezet zou het allemaal nog moeten werken.

Je kan de lamp NIET testen zonder VSA, tenzij je een andere 600watt-VSA hebt.

Helaas heb ik verder geen advies voor je. Zo te zien heb je alles geprobeerd. Ikzelf zou terug gaan naar de growshop - maar die heb je misschien niet in de buurt?

Comment

Hmm ja dan zal er vast iets kapot wezen.

jammer.

Comment

yep dat kan zeker met een multimeter,

dan meet je de doorlaatbaarheid met een klein voltage. je hoeft de lamp niet te zien
          functioneren om na te gaan of er "current" is (vloeiende spanning). je kan ook een andere lamp
          erin draaien natuurlijk

succes

ps. dat zoemen is waarschijnlijk je condensator, die bouwt een hoger voltage op door spannings opslag.
          (ik ga het je niet in detail uitleggen, dat moet je maar googlen).
          het tikken is je "ignator" voorstarter. deze vonkt de opgebouwde spanning over naar je lamp. en kan tikken
          bij het aanslaan. dit is of uitzetting van materiaal door hoogvoltage warmte afzetting of het starten/doorstarten zelf.
          als dit tikken stopt is er niets aan de hand, dan moet ze waarschijnlijk voorstarten of is al begonnen terwijl het voltage
          nog aan het opbouwen was. zeker in een koudere ruimte is dit vaak het geval.

Comment

Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Misschien NOG eens proberen je lamp wat vaster aan te draaien. Die rotdingen moet je echt griezelig stijf in de fitting draaien.

Comment

Vergeet je folie niet van de reflector te halen.

Grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Idd. Heb dat ook ooit vergeten en eens die warm is geworden gaat dat niet meer

mobile message

Comment

Bezig...
                  X