Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlichting vervangen HQI?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verlichting vervangen HQI?

Korting op 420shop
    Hallo mensen, ik heb een paar weken terug een complete kweektent aangeschaft met een MASTER SON-T PIA PLUS LAMP 600w van phillips, nu heb ik redelijk wat info over verlichting e.d gelezen en ben ik tot de conclusie gekomen dat deze HPS lamp meer voor de bloei geschikt is.

Nu is mijn vraag: kan ik nog overschakelen naar een andere lamp (voor de groei) HQI dacht ik? Ik ben nu 2 weken onderweg vanuit zaad. De dames zijn ter grote van kleine stekjes (5-10 cm).
    Wat is dan een goede HQI lamp voor de groei (merk/type)? en moet ik dan ook 600w pakken? of volstaat een 400w?

Als ik nu niet meer kan overshakelen ivm stress of iets dergelijks, is dat geen probleem want ik ben zowieso van plan om een Groeilamp aan te schaffen. Wil dan enkel weten wat een kwalitatief goede lamp is zodat ik deze kan bestellen.

Als het niks uitmaakt HQI of HPS hoor ik het ook graag, zodat ik niet overbodig geld uitgeef.

Hoop dat iemand mij kan informeren

Groetjes.

p.s mocht ik inderdaad overstappen, wanneer schakel je weer terug naar hps? 2e week 12-12 ofzo?

Re: Verlichting vervangen HQI?

Je bedoelt hpi.
    De greenpower is officieel een lamp voor een kweek met daglicht er bij.
    De son-t is geschikt voor daglicht loze teelt.
    Vaak hoor je de stelling: licht is gewicht, maar dat zou eigenlijk ervaring is gewicht moeten zijn.
    Als je het wat beter snapt zal je die laatste % van een andere lamp er best uithalen.

Comment

Onder een HPI groeien ze iets sneller, maar bij het overschakelen tussen HPI en HPS staan ze wel een dag of zo stil, omdat ze moeten wennen aan het nieuwe licht.

Comment

Onder een HPI blijven ze juist meer gedrongen.
        De Nodes zitten dichter op elkaar, dus over dezelfde lengte plant krijg je meer zijtakken.

Als je dat vanaf het begin doet, zie je wel verschil.
        Je kunt inderdaad ook een Greenpower halen, die heeft wat meer blauw spectrum dan een Son-T.
        Maar je kunt ook prima groeien onder een Son-T, dat gaat echt geen 50 gram schelen.

Ik groei nu onder T-neon. Dat verbruikt veel minder, en dat werkt net zo goed.

Als je een lamp bijhaalt, wel hetzelfde wattage nemen als wat op je (e?)VSA staat. 600 dus.
        Heb je een speciale (e)VSA, dan kan er ook nog iets verschil zitten in de meest geschikte merken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
        X