Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

growtent en moederplant op beperkte ruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Na eerder voorstellen van mijzelf, zal ik maar eens de opstel van wijn kweekruimte uitlichten.

Ik heb in mijn appartement een kleine berging van 95cm op 1m30cm.

2013-02-06 13.30.27.jpg (niet op de rommel letten)

De bedoeling van deze ruimte is een kleine kweektent van Secret Jardin Darkroom DR90 II 90cm x 90cm x 180cm en daarbuiten tussen tent en de deur een kleine ruimte voor een moederplant en een mini stekken tafeltje.

De voordelen van de ruimte : 1) zoals te zien op bovenstaande foto is er een luik naar de kruipzolder
    ( ideaal voor afvoer van afzuig )
    2) reeds zekeringkast van appartement en 2 vrouwelijke stekkers aangesloten
    op 20 A2013-02-06 13.31.01.jpgGavita Digistar Electronic Ballast 400w , en lamp van gavita .
    afzuig is de
    ventilator - Fan RVK Lti diam 125 mm 225 m3 aangesloten op dimmer en temperatuur regelaar
    bevochtiging zou ingestaan worden door de
    Ultrasonic Humidifier Mist Pro 4.
    voor de rest een kleine klem ventilator .

Voor de stekken en moederplant gebruik ik een lamp van Secret Jardin Tneon Set 2 x 55w.

2013-02-09 20.08.19.jpg2013-02-09 20.08.10.jpg2013-02-09 20.08.01.jpg

groeten.

Timmo

(sorry voor de eerdere problemen met foto's)
    Last edited by timmo; 28 February 2013, 14:37.

Re: growtent en moederplant op beperkte ruimte

Deel 2

Verder uitwerken kweekruimte .

Electriciteit proper nu .
    2013-03-06 19.15.40.jpghttp://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=46

2013-03-06 19.11.24.jpg

Uitgebreid getest en leuk systeem maar het druppelsysteem moet je zelf open draaien,
    Stel je vult ze met 5 l water elk en stelt alle druppelsysteempjes op bv 2 druppels per seconde,
    na een uur als er maar 3 l over is in de zak is de druk veranderd en druppelt het nog maar 1 druppel per seconde .
    Het probleem is dus dat ik onmogelijk deftig het systeem kan controleren.

Na enkele uren zoeken op internet vond ik de oplossing:

tropf blumat
    (voor meer info http://www.blumat.nl/ echt interessant)
    2013-03-06 19.12.09.jpg

Comment

leuk verslag Timmo ! geef je het adres van je ipcamera even door ?
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Leuke ruimte, maar die dikke witte buis is toch niet van de CV ?
        Blumats gebruik ik, en vele anderen, ook, dus die paar uur zoeken op internet had niet gehoeven
        Verder mis ik nog een schakelkast voor de Gavita en een goeie automatische brandblusser.
        Een Mabo of fire knock out zou ideaal zijn, maar ik kan niet in je portemonnee kijken

Slijm in je reservoir ?
        En hoe komt dat daar dan ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heeft een evsa geen softstart Wat een relais overbodig maakt QnQ? Verder is alles mooi afgewerkt veel succes met de ruimte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Leuke ruimte, maar die dikke witte buis is toch niet van de CV ?
            Blumats gebruik ik, en vele anderen, ook, dus die paar uur zoeken op internet had niet gehoeven
            Verder mis ik nog een schakelkast voor de Gavita en een goeie automatische brandblusser.
            Een Mabo of fire knock out zou ideaal zijn, maar ik kan niet in je portemonnee kijken

Slijm in je reservoir ?
            En hoe komt dat daar dan ?
            Last edited by timmo; 7 March 2013, 09:35.

Comment

als je een weer van huis bent is het wel fijn om te weten dat je huis niet affikt of dat je dames onder 24 uur licht of donker staan omdat de timer heeft gefaald
              blusbom is idd altijd een goede investering !!

nu begrijp ik dat je en moeders en stekken wilt zetten deze hebben straks allebei een andere lichtcyclus dat weet je ? hoe ga je dat oplossen ?
              voor die dikke CV buis die heb ik ook en maak daar juist gebruik van om de nachttemp goed te houden nadeel is alleen dat ie ook warm is terwijl de lamp(en) aanstaan
              hierdoor word het lastiger om de temp overdag onder controle te houden maar met een degelijke afzuiging met controller moet dat te doen zijn

heb je een raam op zolder wat open kan ? afblazen op zolder is een van de redenen dat mensen gepakt worden (neem aan dat je jaren 60 zolder niet erg goed geisoleerd is ?)
              ik heb net zelf ook een dr90 opgezet en kan je vertellen dat het een k*tklus was (mijn breedte van de ruimte is 1 mtr) buiten de ruimte wou ik niet doen ivm herkenning
              het is te doen maar erg lastig om om je frame heen je tentdoek te trekken (erg stug) ik heb wel een versie 2 met dikker tentdoek
              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
                als je een weer van huis bent is het wel fijn om te weten dat je huis niet affikt of dat je dames onder 24 uur licht of donker staan omdat de timer heeft gefaald
                blusbom is idd altijd een goede investering !!

nu begrijp ik dat je en moeders en stekken wilt zetten deze hebben straks allebei een andere lichtcyclus dat weet je ? hoe ga je dat oplossen ?
                voor die dikke CV buis die heb ik ook en maak daar juist gebruik van om de nachttemp goed te houden nadeel is alleen dat ie ook warm is terwijl de lamp(en) aanstaan
                hierdoor word het lastiger om de temp overdag onder controle te houden maar met een degelijke afzuiging met controller moet dat te doen zijn

heb je een raam op zolder wat open kan ? afblazen op zolder is een van de redenen dat mensen gepakt worden (neem aan dat je jaren 60 zolder niet erg goed geisoleerd is ?)
                ik heb net zelf ook een dr90 opgezet en kan je vertellen dat het een k*tklus was (mijn breedte van de ruimte is 1 mtr) buiten de ruimte wou ik niet doen ivm herkenning
                het is te doen maar erg lastig om om je frame heen je tentdoek te trekken (erg stug) ik heb wel een versie 2 met dikker tentdoek
                Voorlopig volstaat IP camera , mijn vriendin is wel thuis als ik weg ben , dus ze houd het ook in de gaten.

Kwa prijs voor een blusbom valt het wel mee, zo een 60 € zonder verzendingskosten. Is voor eind van maand , krijg dan terug van de belastingen.

In verband met de afzuig is mijn appartement over de hele lengte van het gebouw, en het gebouw zelf is alleenstaand. Dus kan normaal gezien geen problemen geven, zeker als je weet dat het nog eens door een koolstoffilter gaat .

En de opstelling was ook een kut job had maar 95 cm breedte, gelukkig zonder voorvallen geweest, nu ja gaat niet anders en is nu ook volledig verborgen voor buitenwereld, wat belangrijk was voor mij.

van de cv ben ik er nog niet uit , ben aant twijfelen om te isoleren , ga op dat vlak nog testjes uitvoeren.

Op 1 ding kan ik zeker rekenen en dat is dat ze nooit zonder water vallen bij afwezigheid .

grtz

Comment

DEEL 3

Voor de stekken toch nog een optimale zorg te geven , heb ik besloten een soort van pre growbox zelf te maken .

Daarin zullen de stekken zich bevinden, tot eind groei.
                  Om zo mijn cyclus te verkleinen.

Ik moest alles op maat maken zodat ik mijn ruimte optimaal gebruikte , ook wou ik dat de kast groot genoeg was voor een toekomstige aankoop GHE cutting board http://nl.eurohydro.com/cuttingboard.html

ghecuttingboardwithkitandpump.jpg
                  Ik heb de constructie uitgebreid uitgeklaard op http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...wn-pre-growbox

2013-03-22 00.05.55.jpg2013-03-22 00.08.01.jpg

De kast is nu al 3 dagen in werking en alles gaat perfect .

Dus voorlopig voor mij project geslaagd.

volgende stap ....
                  Verder temperatuur regeling upgraden naar elektronisch , en betere afzuig + cooltube voor komende zomer aanschaffen.

Tot later.

Grtz

Comment

Mooi begin hoor Timmo, ziet er degelijk uit!

Ik gebruik voor mijn eigen kweek ook het blumat systeem, en ben voor de zelfde uitdaging komen te staan. Heb begrepen dat het systeem niet samen gaat met de algen in biologische voeding (die ik natuurlijk al eerder had aangeschaft dan m'n blumats ). Maar nu ik over ben op "normale" bloeivoeding heb ik vooralsnog geen problemen gehad met verstopte druppelaars. Er staat bij mijn voeding alleen wel op het etiket dat het slechts 24u houdbaar is na vermengen met water..

Qua brandblusser is dit misschien iets voor je, heb er zelf ook een besteld voor de gemoedsrust

Succes met de kweek!
                    eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoke675 View Post
                      Mooi begin hoor Timmo, ziet er degelijk uit!

Ik gebruik voor mijn eigen kweek ook het blumat systeem, en ben voor de zelfde uitdaging komen te staan. Heb begrepen dat het systeem niet samen gaat met de algen in biologische voeding (die ik natuurlijk al eerder had aangeschaft dan m'n blumats ). Maar nu ik over ben op "normale" bloeivoeding heb ik vooralsnog geen problemen gehad met verstopte druppelaars. Er staat bij mijn voeding alleen wel op het etiket dat het slechts 24u houdbaar is na vermengen met water..

Qua brandblusser is dit misschien iets voor je, heb er zelf ook een besteld voor de gemoedsrust

Succes met de kweek!
                      Bedankt.
                      Gaat voorlopig goed.

kwa brandblusser ziet dit er een mooi alternatief uit, alleen spijtig dat het poederblusser is,CO2 is beter voor behoud materiaal en planten.

De prijs is alle sinds mooi.

Eens verder in verdiepen.

Grtz

Comment

Voorlopige eindstand

Dit is hoe ik mijn ruimte in gedachte had.

2013-04-04 22.52.55.jpg
                        In de tent gaan de planten in hun laatste 7 weken afbloeien onder een 400 w Gavita 12/12 cyclus licht.

2013-04-04 22.28.07.jpg
                        De moederplant op de pre growbox staat onder een tneon 2X55 groen spectrum onder een 20/4 licht cyclus, klaar om stekken te nemen.
                        En daaronder de pre growbox waarin de verse stekken komen en de eerste weken groei en bloei krijgen, onder een tneon 2X55 groen en geel spectrum.

2013-04-04 22.52.28.jpg

Heb ook voor de veiligheid een automatische brandblusser geplaatst recht tegenover de zekeringskast . Weer een zorg minder.

2013-04-04 22.48.40.jpg
                        Voor de rest moet er enkel nog een paar upgrades gebeuren.

Greetz

Comment

Ziet er goed uit man, ik kom wel af en toe eens kijken.
                          Groeten en veel succes met je kweek.

Comment

Nieuwe aanpassingen kweekruimte.

Heb mijn ruimte aangepast en upgraded.

Een hygro regelaar van faro
                            2013-06-17 19.17.11.jpg2013-06-17 19.17.34.jpg

En als laatste een digitaal deftige temperatuur regelaar van dsc e8a ( love it !! )

2013-06-17 19.17.52.jpg2013-06-17 19.18.01.jpg2013-06-17 19.18.17.jpg

Volgende stap voor in toekomst, een goed aeroponic systeem voor in de tent , maar ben er nog verre van uit welke...
                            Greetz

Comment

Leuke tent!! Weer een opdate?? Ben benieuwd hoe het nu MET planten is....

Succes
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Bezig...
                              X