Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OSB platen behandelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

OSB platen behandelen

Korting op 420shop
    Hey,

Bij de inrichting van mijn nieuwe ruimte heb ik OSB platen gebruikt. Nu kwam ik erachter dat deze gassen kunnen uitstoten. Nu denk ik dat dit niet zo n groot probleem is bij een 'normale' kweekmethode met voldoende afzuiging (20x per uur), maar ik overweeg om een opticlimate te installeren en zou dus slechts 5x per uur mijn lucht verversen.
    Ik wil de platen behandelen met een lak of luchtdichte verf en hierover nog een folie trekken. Heeft er iemand een idee welke verf of vernis luchtdicht is, maar ook waterafstotend en bovenal onschadelijk voor mijn planten? Is er ook een methode om reflectiefolie te lijmen om nog luchtdichter te kunnen werken?

Graag jullie mening hierover,

Cheerios,

Ed

Re: OSB platen behandelen

is vrij lastig met osb, hoeveel heb je er van gebruikt en trekt je verse lucht er door heen als afzuigt?
    anders is het snelste om een bus sealer te halen en met een pompspuit je platen een paar keer in te spuiten

Comment

Hey grower, bedankt voor je berichtje.

Ik heb er plafond, muren en vloer mee gemaakt. k Heb alle naden dichtgekit met silicone. Verse lucht kan ik eventueel rechtstreeks van buiten halen om zo gezond mogelijke lucht binnen te pompen.
      Ik zou graag 5x per uur de lucht in de kamer volledig verversen. De kamer heeft een inhoud van +/- 40m3 dus ik zou per uur 200 m3 willen afzuigen (tegenover 800m3 bij een traditionele afzuiging).
      Dit omdat ik met opticlimate en CO2 wil werken.
      Om dit te doen heb ik dus wel een gezond klimaat nodig en zo min mogelijk schadelijke stoffen in de ruimte...
      Die sealer waarover je spreekt, is dit een soort afwerkingsvernis? Ik denk dat ik dat zien staan heb bij de doe-het-zelf. Was vernis voor tuinhuizen en ook plantvriendelijk.
      Vandaag stelde iemand me ook voor om overal waterdichte gyproc tegen te vijzen. Maar ik denk toch dat ik eerst ga proberen met de pompspuit

Meningen zijn altijd welkom!

Hasta la pasta,

Ed

Comment

Epoxy lijkt het beste.

http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Thx HJM,

Verdomd interessante link, dit ga ik ff goed bestuderen. Lekker vochtwerend en afdichtend. Hopelijk ook geen schadelijke dampen bij hogere temperaturen...

Comment

epoxy duurt een paar dagen om uit te wasemen maar is volgens mij niet schadelijk meer inderdaad.
            en anders de binnenkant van je ruimte luchtdicht in pakken met een folie

Comment

Na uitharding is epoxy geschikt voor voedsel.

Ze hebben ook PU coatings. Heb ik op m'n plat dak, houdt al 30 jaar.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Als je verf wilt gebruiken en een goede lucht/waterdichte laag wilt hebben, gebruik dan 2 componentenverf bij verfzaak .
                Komt er gegarandeerd geen lucht of water uit langst beide kanten.

grtz

ps 1 nadeel bestaat meestal ook uit epoxy, heel rap verven is binnen 2 uur beenhard , spreek uit ervaring.

Comment

Hey jongens!

Het plan tot nu toe: de osb spuiten met primer en epoxy, daarna zwart-wit folie erover.
                  Aan iedereen die een berichtje liet: heel erg bedankt!

Groetjes,

Ed

Comment

is je hok al geisoleerd anders kan je hok binnenin met isolatie platen bekleden vastlijmen met ms-polymeer siliconen alle verbindingen nog een extra afkitten en dan je zwart wit folie ertegen .

grt

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ps ; platen van 2 cm dikte is al voldoende

Comment

Jep,

De isolatie (rockwool) zit achter de osb-platen.
                      Maar ik heb gehoord dat bepaalde isolatieplaten ook giftig zijn voor planten. Ik denk dan vooral aan van die tand en groef isolatieplaten... Zijn het die die je bedoeld Bullet?

Sjallommekes

Comment

hey Ed ,

Heb het over polystereen platen van die harde geen isosmo als die giftig zijn voor planten heb ik nog niet gehoord .
                        Ik heb onderkant en tot op 30 cm hoogte in mijn kast een bak daarmee gemaakt om het wortelgedeelte extra te isoleren .
                        Heb jij daar ergens een bron van dat dit giftig zou zijn voor platen , want zijn al over de 7 weken en heb geen prb daarmee .
                        Mss als ik joint opsteek dat het naar verbrande isomo zou ruiken hoop van niet .

ps : heb het wel over platen die van 2 cm dik die zijn zonder tand en groef maar denk dat het niet veel uitmaakt polystereen is polystereen met of zonder groef ga er bij deze toch eens achter zoeken of ze nu giftig zouden zijn of niet .

grt

Comment

Hi,

Sorry voor de late reply, mijn vorige is blijkbaar niet goed doorgekomen...

Ik heb snel nog effe gekeken waar ik die bewering over polystreen nu weer gelezen heb, maar ik kan hem niet onmiddelijk terugvinden... Als ik hem alsnog vind, post ik hem hier.
                          Natuurlijk moeten we niet alles geloven wat er beweerd wordt op forums als deze, maar een gewaarschuwd man is er twee waard.

Groetjes,

Ed

Comment

Bij het plaatsen van mijn bestelling in de growshop slecht nieuws gekregen: OSB in combinatie met opticlimate-kast is vragen om problemen. Die man sprak uit ervaring. Hij heeft ook vanalles geprobeerd om het probleem te verhelpen, maar hij heeft alles moeten afbreken en gipsplaat geplaatst. Sindsdien zijn al zijn problemen opgelost en draait hij goeie oogsten. Ondertussen heb ik dus ook alle spaanplaten verwijdert en morgen begin ik aan het plaatsen van groene gipsplaten. Beter nu dan achteraf.

Dont do OSB kids!!

Grtz Ed

Comment

Je had misschien een oplosmiddelvrije verf kunnen pakken en daarop detectiefolie en dat aftapen met antidetectietape.

Comment

Bezig...
                              X