Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tip voor temperatuur weekruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tip voor temperatuur weekruimte

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik heb recent een tip gelezen op internet en uitgeprobeerd. Ben er zo enthousiast over dat ik deze tip jullie niet wil onthouden. Ik heb op marktplaats een elektrische deken gekocht voor 4,50 en die omgebouwd als vloerverwarming in mijn kweekkast. Gebruik hiervoor wel een isolatieplaat, ik heb 3 cm schuimplastic gebruikt.

Boven mijn plantjes hangen led lampjes die geen warmte afgeven en door de vloerverwarming is de temperatuur heel stabiel op 21 a 22 graden op stand 1 en 26 a 27 graden op stand 2. Als iemand wil weten hoe ik het gedaan heb dan kan ik natuurlijk een werkomschrijving geven, jullie roepen dan maar...

Gr. T

Re: Tip voor temperatuur weekruimte

roep ! werkomschrijvingen zijn leuk (maar wel vermoeiend om te lezen natuurlijk )
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik heb ook wel interesse hoe je dat gedaan hebt

Comment

Dit kan heel intressant worden!
        Volgen *Click*
        Kruimel, Draai em, lik em, steek em op en pas em door
        Kweekverslag 2! Big Bud's!

Comment

leuke tip, verwarmingsmatjes zijn ook bij mij een must

Comment

Hoi ,

Ik wil je leuke tip niet afbreken maar , ik las deze winter en vorige winters berichten van zulke dekens (electrische deken) , dat die wel eens durven smelten door kortsluiting en in brand vliegen en helemaal niet goed reageren op vocht . Ik heb mijn twijfels bij het werken met een model van 4euro50 in een hobbyruimte voor planten . Als jij er zeker van bent dat dit alles veilig zal zijn is dat een zeer mooie oplossing voor de budged kwekers hier ! .

succes

Grtz Hash
            Geniet nooit met mate !

Comment

Hoeveel stroom trekt het ? (Wattage?)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi hoi,

Allereerst even een reactie op de waarschuwing inzake de kortsluiting, smelten en/of in brand vliegen van zo'n verwarmingsmatje. Een elektrische deken is bedoeld voor een bed waar een mens op ligt, een mens produceert erg veel vocht in bed (zelfs als het geen bedplasser is ) en daar zijn deze elektrische dekens dan ook op gebouwd. Dat merk je als je zo'n deken uit elkaar haalt. Er is geen een stukje onbedekt zonder plastic, ook geen overgangsstukken waar eventueel vocht in zou kunnen komen. Geheel van massief plastic dus. Ik denk juist dat het feit dat zo'n deken voor een mens bedoeld is er voor zorgt dat de veiligheidsmaatregelen extra goed zijn maar ik begrijp wel de angst voor deze situaties.

Nu dus even de werkomschrijving. Het is zoals hierboven vermeld is gewoon een elektrische deken die je op een bed kan leggen, via marktplaats lekker goedkoop! De randen knip je eraf, dan blijven er twee helften over van fibervilt. Deze helften kan je makkelijk van elkaar trekken en dan hou je een wirwar aan draad over, geheel in het plastic gegoten. Ik heb thuis een inbouwkast omgebouwd tot wietkweek, dus daar heb ik de oppervlakte van de kast genomen, dit uitgesneden op maat van het isolatiemateriaal (misschien wel handig om idd hier rekening te houden met de warmte, er bestaat brandwerend isolatiemateriaal maar naar mijn mening kan de warmte van max 30 graden, niet zorgen voor brand of versmelting...) Ik heb dus gewoon van die goedkope witte schuimplastic platen gebruikt, had ik nog liggen. Vervolgens heb ik alle dragen verdeeld over die isolatieplaat, alles vastgezet met krammetjes maar volgens mij kan tape ook. Dit alles heb ik verpakt in een plastic (vuilnis)zak, iig beschermen met plastic ivm eventuele waterlekkages. In de kast heb ik er nog radiatorfolie overheen gedaan voor de licht weerkaatsing.

Hieronder wat foto's ter verduidelijking. Foto 1: snoer op isolatiemateriaal (zie geen versmelting ); Foto 2: vuilniszak er overheen; Foto 3: zo ziet het in de kast eruit; Foto 4: AK47 AF precies 4 weken geleden het zaadje in het water gedaan en dit is het resultaat (eerste kweek!!!)

2013-04-01 13.46.55.jpg2013-04-01 13.48.43.jpg2013-04-01 13.50.11.jpg2013-04-01 13.44.14.jpg

Hoop dat jullie er iets aan hebben...

Gr. K
                Attached Files

Comment

Geniet nooit met mate !

Comment

Hoi hoi,

Hmm... Zover rijkt mijn kennis idd niet! Ik heb er inmiddels het eea over gelezen en begrijp dat als het mis gaat door een kabel breuk of vocht er nog een extra beveiliging ingebouwd is, hopen dat die ook werkt. Maar ja een gewaarschuwd mens telt voor twee dus hou ik het extra goed in de gaten. Dus geen gezeik meer over dit onderwerp uh... ik bedoel natuurlijk geen geplas, haha

De mat staat nu al meer dan 3 weken onafgebroken aan zonder problemen met een stabiele temperatuur van 22 graden op 10 cm hoogte. Plantjes doen het goed maar zal jullie zeker berichten als ik problemen krijg. Bedankt iig voor de waarschuwingen...

gr. K

Comment

Yep , geen gezeik meer hier

In elk geval een super ideetje vanje !!

Grtz Hash
                      Geniet nooit met mate !

Comment

Goed idee zo, en het werkt goed voor jou
                        Succes met je verdere kweek

Comment

Hoeveel stroom trekt het ? (Wattage?)
                          dit vraag ik me ook wel af ja , zal rond de 50/100watt zijn? weet je zo wat die van jou trekt teenslipper?

Comment

Bezig...
                          X