Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600w HPS in een 80x80x160 Homebox?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

600w HPS in een 80x80x160 Homebox?

Korting op 420shop
    Hey,
    de topic legt eigenlijk alles al uit, maar ik heb een Homebox van 80x80x160 en een 600w hps.
    Ze zeggen dat je minimum 1 vierkante meter moet hebben voor 600 watt, maar men zegt wel is dat je in die kleinere ruimte de temperatuur niet constant kan houden.
    Ik heb een 350kuub slakhuisventilator voor afzuig en een 190kuub actieve aanzuiging (badkamerventilator van 125 diameter) en krijg daarmee de temperatuur stabiel op 24 a 26 graden. Of zijn er andere redenen waarom een 600w systeem nadelig is op een kleinere ruimte?
    Thanks

Re: 600w HPS in een 80x80x160 Homebox?

simpel reken sommetje 2x 600 watt gedeeld door 2 maal 20 % dat is je afzuiging.en een 600 watt in een 80 tentje is wel hoog maar het kan wel maar dan moet je wel een zwaardere afzuiger gebruiken.

Comment

Waarom moet ik een zwaardere afzuiging hebben? De temperatuur blijft stabiel zoals ik hem op de thermostaat instel..

Comment

wat is de temp rond de top 26 of 28 gr of hoger

Comment

Kan kiezen, thermostaat staat op 24, en de temperatuur gaat dan van 23,5 tot 25... alsk ze hoger zet veranderen die waarden, maar ik heb perfect controle over de temperatuur, ik vroeg me gewoon af of die 600w niet optimaal benut kan worden op die 80x 80cm oppervlakte?

Comment

Als je temp op orde kan houden is het prima. Waar staat de meter? Nu is het 4 graden, over 3 weken kan het 30 graden zijn. Wel aan denken.
            En even op je luchtvochtigheid letten.

Wat voor soortje wil je gaan kweken? Inclusief pot hebben ze minder dan een meter in de hoogte. Dus denk wel dat het knakken buigen soggen scroggen of toppen wordt als het sativas zijn.

Cheers,
            B.

Comment

Inderdaad ja, dat moet ik nog testen in de zomer Maar denk wel dat het goed komt!

Nu staat eerste testkweekje er in met een amnesia autoflower (dom van me van 1 autoflower bij 3 "normale" planten te zetten, maar kom..), The doctor, Black Jack en Sweet afgani delicious. Volgende komt er 2x Super silver haze 1 Big bang en 1 WW.
              En inderdaad de Sativa's (die ik ook als voorkeur heb) ga ik die moeten toppen, zeker in 25l potten

Thanks anyway voor de reacties!

Comment

Bezig...
              X