Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp elektriciteit gevraagd aub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp elektriciteit gevraagd aub

    Korting op 420shop
    Aan iedereen apart een goede middag,

    ik woon nu een jaartje in men eigen huis, en ben na heel wat maanden van opzoekingswerk hier begonnen met m'n eigen tentje te installeren.

    wat ik tot nu toe heb is het volgende:
    * tentje 100x100x180 (homebox classic)
    * 1 lamp 400 W hps met ELT vsa
    * 1 can 2600 koolstoffilter
    * 1 ventilator RVK 125E2-L1 (225m3)
    * 1 flextube 125
    * 1 clipventilator
    * 1 max/min thermo/hygro meter
    * 1 digitale tijdsklok
    * 1ph meter
    * voeding etc..

    dit heb ik zo goed en zo kwaad mogelijk samen geknutseld tot 1 geheel.. (ben nu ook geen al te handige harry.. )
    momenteel hangt de tl erin omdat ik deze eerst nodig zal hebben
    (als ik over iets praat zet ik nogal graag een foto'tje bij, dan weet iedereen gelijk waar ik over praat, want technische termen zijn niet echt mijn ding )
    Verder is er nog niets aangesloten van electrische apparatuur (zie verder in m'n post)

    tentje.jpg

    die kist die je ziet hangen is dus m'n afzuiging die ik ingewerkt heb in een kistje om het toch wat properder en stiller te maken.
    wordt deze ventilator eigenlijk erg warm na gebruik of valt dit mee?
    de kist is dus dubbel geisoleerd en nu vraag ik me af of de ventilator zelf niet te warm kan krijgen?
    want ik wil nu ook geen brandje starten..
    zal je even tonen wat ik bedoel:
    afzuiging 1.jpgafzuiging 2.jpgafzuiging 3.jpgafzuiging 4.jpg

    wel heb ik er enkele verluchtingsgaten in geboord zodat het toch geen opgesloten ruimte is.


    momenteel staan de werkzaamheden wat on hold wegens gebrek aan electrische kennis.
    dus zou ik het enorm interessant vinden moesten jullie me nog wat raad en uitleg kunnen geven.
    ik heb dus m'n 400W hps lamp, een ELT-vsa en een digitale tijdschakelklok
    lamp.jpglamp armatuur.jpgELT vsa.jpgtijdschakelklok.jpg

    #2
    Re: hulp elektriciteit gevraagd aub

    Heb zelf ook electrovragen

    Is een relais + VSA niet overkill? Zorgt de VSA niet voor de veiligheid?

    En ik zie soms ook dat mensen een VSA echt aansluiten hoe ze zelf willen.
    Er moet toch 1 correcte manier zijn.

    Comment


      #3
      Re: hulp elektriciteit gevraagd aub

      je tijdschakelklok moet de piek aankunnen kun je even kijken wat er achterop staat, die schakelklok is van de aldi of lidl toch heb ik al weleens eerder gezien ? staat er achter de 16 ampere nog een getalletje tussen haakjes?
      men zegt dat je vanaf 400watt slim bent als je een relaiskast of schakelbord gebruikt omdat de stroomdraden in je tijdschakelklok kunnen doorbranden als je een goedkope schakelklok hebt die dunne draadjes heeft

      Comment


        #4
        Re: hulp elektriciteit gevraagd aub

        check hier anders even, ik heb hier ook reuze hulp mee gehad met alles aan te sluiten..

        Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!


        Grtss Rollin
        Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan

        Comment


          #5
          Re: hulp elektriciteit gevraagd aub

          De piekspanning bij het opstarten van een hps is ook bij een 250 Watt hps nogal hoog dus ik zou altijd een relais aanbevelen ook voor een 250 watter.

          HPS lampen hebben een startspanning die relatief constant blijft, ongeacht hun wattage.

          Comment


            #6
            Re: hulp elektriciteit gevraagd aub

            ja daar staat nog een 2 tussen haakjes 16(2)A haha ja komt van colruyt

            die schakelklok was wel goedkoop ja dus zal wel niet lang meegaan dan..
            beter gewoon kijken voor een relaiskast dan?
            hoe zwaar zou die dan best moeten zijn? enkel 400W of iets meer?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            thanks!!

            Comment


              #7
              Re: hulp elektriciteit gevraagd aub

              het gaat er niet zozeer om of 'tie klok lang mee gaat of niet, het gaat erom dat je zo veilig mogelijk kweekt, ten bate van jouzelf, je oogst en je buren.
              Als dat dingetje doorbrandt blijft in het beste geval je lamp uit, erger zou het zijn als er brand ontstaat. Dus zo'n relais geeft gemoedsrust.

              succes ermee !
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: hulp elektriciteit gevraagd aub

                Hallo ,

                Ben er hier ook opgewezen omtrent het gebruik van timers....
                Dacht ook wel dat bepaalde dingen je toch niet overkomen met ''slechts'' een 400 wattertjuh :p
                Gelukkig verlies ik mijn kinderen geen dag uit t oog,dus kwam rond de tijd van ,,licht uit'' ,erachter dat de lamp aanbleef!!
                Inderdaad zoals eerder hier gewaarschuwd en gelezen,zijn waarschijnlijk de contact puntjes aan elkaar gesmolten.
                Als ik het niet had doorgehad ,hadden me plantjes een beuker gehad,er brandgevaar ontstaan of erger.....
                Heb een schakelkast gekocht,dat is timer+relais,voor VSA's en lampen van 400 en 600 watt, als ik over zou gaan op 600 watt,moet ik wel een 600 watt VSA kopen.
                Gewoon alles safe houden man,anders niet beginnen!!!!!

                Succes en groetjes!

                Comment


                  #9
                  Re: hulp elektriciteit gevraagd aub

                  @ moreweed : thanks, m'n gemoedsrust is me heel wat waard!
                  @ TTR : gelukkig dat je er zo rap achter kwam! en bedankt om te delen, vind ik best belangrijk om te weten!

                  heb me ondertussen ook een schakelkast aangeschaft en een fan controller, die zijn gisteren toegekomen
                  morgen nog een dagje knutselen en dan kan ik al eens 'test-draaien'

                  ik heb nu al vaker gehoord dat de draad tussen de vsa en de lamp best niet langer is dan 1 meter?
                  maar als je je lamp dan laag hangt moet de vsa dus in de tent komen dan. klopt dit?
                  of hoe lossen jullie dit op?

                  groetjes en alvast nogmaals bedankt allemaal

                  Comment


                    #10
                    Re: hulp elektriciteit gevraagd aub

                    Een schakelkast ontbreekt hier ook,'k heb in t begin enkele digitale timers gemold,maar nu gebruik ik zo'n oude analoge en dat gaat prima.
                    Al ben ik wel meestal thuis als de boel aan/uit gaat en dan let ik er op.
                    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                    Comment

                    Bezig...
                    X