Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kant en klaar 'starter' set?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kant en klaar 'starter' set?

    Korting op 420shop
    Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer, we willen 5 plantjes op zolder. Mij trekt een kast wel, vind ik strakker, netter en minder vragen oproepen dan een tent.
    Maar een tent is een stuk goedkoper?

    Ik zie ook kant en klare tenten en/of kasten, waarbij alles al meegeleverd is(lampen, afzuiging e.d.) Is dat fijn om mee te beginnen? of kun je beter zelf iets samenstellen?

    Is het zo dat je materiaal voor 5 plantjes eigenlijk zonder moeite (goed geaard) op je elektrischeteit kan aansluiten? Tuurlijk een wat hoger rekeningetje, als de stoppen er maar niet uit slaan.

    Ik ben veel aan het kijken naar andermans opstellingen, maar er zijn zo veel factoren om rekening mee te houden. En dan heb ik nieteens gedoken in het plantje zelf! (voeding, water e.d.)

    Wat is een fijne maat voor 5 plantjes?
    Miss Mellow gaat tuinieren! | 2013 Danish Passion

    #2
    Re: Kant en klaar 'starter' set?

    een fijn maatje is 1,5 x 1,5 meter (hokje van gipsplaat maken en dichtplakken met folie) en 1 x 600 watt met 500 m3 afzuigertje incl filter

    Comment


      #3
      Re: Kant en klaar 'starter' set?

      Bijna onafhankelijk van de hoeveelheid plantjes is het resultaat.
      Je wilt 5 plantjes, zijn dat 5 plantjes van 100 gram, of zijn 5 plantjes van 50 gram ook voldoende ?
      Bij de eerste moet je zeker aan een 600W denken op 150x150, en dat lukt alleen als je de ronde doorkomt zonder fouten.
      Bij de tweede zou je aan een 400W genoeg hebben.
      Dan heb je genoeg aan een tentje van 100x100 met 400W lampje, schakelkastje, en afzuiger/filter.

      De keuze tussen een kast of tentje moet je zelf doen denk ik.
      Tentjes zijn goedkoper en makkelijker weg te halen als dat nodig is, een goeie tent is ook redelijk stevig.
      Maar nooit steviger dan een homemade kast natuurlijk. Voordeel daarvan is dat je 'm naar je eigen wensen kunt maken.
      Een prefab kastje zoals een GTools is leuk, maar draait ook niet zomaar perfect, daar zijn ook wat aanpassingen aan nodig, ondanks de prijs.

      Als je eens bij een goeie growshop langs gaat, kun je soms wel een tentje opzetten, of soms hebben ze die staan, dan kun je een beetje zien wat het is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Kant en klaar 'starter' set?

        Dank jullie wel!
        Ik zat te denken aan het beginnen met een tentje, dan kan ik altijd daar nog iets van een kamertje/hok overheen bouwen.

        Wat bedoel je met eerste en 2e? de 1e en 2e keer bloei? want ik dacht dat het 1x bloeien was en dan helemaal opnieuw beginnen?
        Maar wat ik al zei. over de plantjes zelf moet ik nog alles lezen.
        Miss Mellow gaat tuinieren! | 2013 Danish Passion

        Comment


          #5
          Re: Kant en klaar 'starter' set?

          Je wilt 5 plantjes, zijn dat (1e) 5 plantjes van 100 gram, of (2e) zijn 5 plantjes van 50 gram ook voldoende ?

          Bij de eerste moet je zeker aan een 600W denken op 150x150, en dat lukt alleen als je de ronde doorkomt zonder fouten.
          Bij de tweede zou je aan een 400W genoeg hebben. (op 100x100 ofzo)

          ---

          Dat bedoelde ik met 1e en 2e
          Eigenlijk kies je de lamp aan de hand van je oppervlakte.
          Maar je eindgewicht is het meest afhankelijk van de gekozen lamp, niet zozeer van de hoeveelheid plantjes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Kant en klaar 'starter' set?

            Oorspronkelijk geplaatst door MissMellow View Post
            want ik dacht dat het 1x bloeien was en dan helemaal opnieuw beginnen?
            Hehe, was dat maar zo. Misschien aangenamer dan alleen maar lezen, is het bekijken van een aantal grow vids.

            bvb. http://www.youtube.com/watch?v=EutRgG6s3yA

            Daar haal je al heel wat basisinformatie uit.

            Have fun.
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #7
              Re: Kant en klaar 'starter' set?

              volgens mij praat iedereen nu over iets anders
              __________________________________________________ ______________

              When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


              sigpic

              Comment

              Bezig...
              X