Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje aan het werken aan een controller voor m'n kweektentje om wat dingetjes in de gaten te houden:
- Verlichting
- Ventilatie
- Temperatuur
- Luchtvochtigheid
Ik heb al 2 versies gebouwd (en weer afgebroken) dus met de opgedane kennis van ronde 2 ben ik nu begonnen aan ronde 3.
Dus dacht ik: laten we dit even delen met de wereld
De hardware ben ik al uit.
- Een temp/lv sensor voor in de tent
- Een temp/lv sensor voor "buiten" de tent
- Een arduino mini
- Een LCD schermpje
- Een Real Time Clock (met batterij)
- Een rotaty encoder met toets om instellingen te wijzigen
- 8 x 10A/250V relais
IMAG0254.jpg
De bedoeling is alle schema's, code etc beschikbaar te maken onder open source.
Alle onderdelen zijn makkelijk te vinden op sites als conrad en ebay dus iedereen kan het nabouwen (en verbeteren!)
Waarom al deze moeite? Ik heb een paar kweekjes gedaan met timers, relais, natte handdoeken en kacheltjes om toch maar te proberen om de dames gelukkig te houden.
Genoeg van dat. Ik wil een kastje waarop ik temp en lv kan instellen en het ding regelt het wel.
Deze kastjes bestaan wel maar kosten je een arm en een been dus ben ik maar begonnen aan een low-cost oplossing.
Ik ben benieuwd naar de reacties. En dan nu terug naar mijn secret lair om aan de software te werken!
Gr,
raiven
Ik ben al een tijdje aan het werken aan een controller voor m'n kweektentje om wat dingetjes in de gaten te houden:
- Verlichting
- Ventilatie
- Temperatuur
- Luchtvochtigheid
Ik heb al 2 versies gebouwd (en weer afgebroken) dus met de opgedane kennis van ronde 2 ben ik nu begonnen aan ronde 3.
Dus dacht ik: laten we dit even delen met de wereld
De hardware ben ik al uit.
- Een temp/lv sensor voor in de tent
- Een temp/lv sensor voor "buiten" de tent
- Een arduino mini
- Een LCD schermpje
- Een Real Time Clock (met batterij)
- Een rotaty encoder met toets om instellingen te wijzigen
- 8 x 10A/250V relais
IMAG0254.jpg
De bedoeling is alle schema's, code etc beschikbaar te maken onder open source.
Alle onderdelen zijn makkelijk te vinden op sites als conrad en ebay dus iedereen kan het nabouwen (en verbeteren!)
Waarom al deze moeite? Ik heb een paar kweekjes gedaan met timers, relais, natte handdoeken en kacheltjes om toch maar te proberen om de dames gelukkig te houden.
Genoeg van dat. Ik wil een kastje waarop ik temp en lv kan instellen en het ding regelt het wel.
Deze kastjes bestaan wel maar kosten je een arm en een been dus ben ik maar begonnen aan een low-cost oplossing.
Ik ben benieuwd naar de reacties. En dan nu terug naar mijn secret lair om aan de software te werken!
Gr,
raiven
Comment