Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

growtent 1,21,2*2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    growtent 1,21,2*2

    Korting op 420shop
    Beste,

    ik heb een aantal vragen. Ik heb een LED lamp in een growtent met de volgende afmetingen. 1,2*1,2*2 wat op 2,88m3 uitkomt. Ik kom er niet uit of ik nu wel of geen afzuiging nodig heb. Hoogst waarschijnlijk wel, maar welke afzuiger heb ik dan nodig. Verder, kwa lucht inlaat, moet ik dat passief laten zodat de lucht zelf naar binnen stroom, of moet ik hier ook een ventilatortje voor nemen?
    Ik ben echt niet handig kwa elecriciteit, maar zijn er complete afzuigsets bijvoorbeeld te koop?
    Als iemand dezelfde (ongeveer) setup heeft als ik, hoor en zie ik graag hoe die setup eruit ziet.

    Alvast bedankt!
    later!

    #2
    Re: growtent 1,21,2*2

    Je hebt sowieso afzuiging nodig, is het niet voor de warmte af te voeren dan is het voor verse Co2 te geven aan je plantjes.
    dit is mij ooit verteld

    "Je plantjes verbruiken tijdens de fotosynthesen CO2 . Deze moet aangevuld worden om de fotosynthese op gang te houden. Hiervan is de eerste vuistregel afgeleid. Deze gaat dus puur over de minimale luchtverversing die je nodig hebt om geen tekort aan co2 in je ruimte te krijgen wat een negatieve invloed op de groei zou hebben. Kweekt men bijvoorbeeld onder led of TL dan heb je weinig last van te veel warmte in je ruimte en volstaat deze afzuiging doorgaans. Vuistregel: lengte x breedte x hoogte x 20
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

    Comment


      #3
      Re: growtent 1,21,2*2

      Ey Dylero,

      bedankt voor je reactie. Hoe zou het kwa lucht aanvoer moeten? gewoon passief houden of hier ook een ventilatortje voor gebruiken? en volstaat een clipventilator dan of zou ik daar een pc fan voor kunnen gebruiken?

      Comment


        #4
        Re: growtent 1,21,2*2

        Afzuiger + filter natuurlijk, anders ruikt de hele straat straks naar wietkwekerij.
        Passieve inlaat kan prima, je hoeft geen warmte af te voeren dus je hebt geen orkaan nodig.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: growtent 1,21,2*2

          Heb je 1 led lamp, welke?
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: growtent 1,21,2*2

            Hoi rollup, ik heb een Mars II 700Watt lamp van 140 ledjes ieder van 5 watt per stuk.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            @QnQ:
            bedankt, maar wat voor afzuiger raad jij me aan dan? En passieve inlaat vind ik wel makkelijk aangezien ik geen electrowonder ben.

            Comment


              #7
              Re: growtent 1,21,2*2

              Passief zou idd moete lukken, al weet ik niet hoeveel warmte zo'n ding produceerd 700watt zal altijd toch nog wel wat warmte geven niet ?
              nu ik heb geen ervaring ermee dus dat moet je zelf invullen je kan ook passief beginnnen en indien nodig actief zetten, hou er wel rekening mee dat je met passief inlaten lichtlekken hebt tenzij je een lichtdoolhof maakt, of de flappen manueel sluit elke dag.

              Gr
              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

              Comment


                #8
                Re: growtent 1,21,2*2

                met een led lamp denk ik dat de warmte vrij gering is hoor.
                en als je tent in een donkere kamer staat tijdens zijn nacht uren,
                hoef je de flappen niet iedere keer te sluiten

                Comment


                  #9
                  Re: growtent 1,21,2*2

                  PAs op met de kamer die donker is een beetje licht en je hebt een tent vol met hermas
                  en dat is een gepeuter hoor voor je een joint kunt roken.
                  Ik zou voor zekerheid gaan en een doolhof aan je passieve inlaat toevoegen.
                  Groentjes tuinbroek ps.heb dezelfde tent.

                  Comment


                    #10
                    Re: growtent 1,21,2*2

                    Iemand ervaring met de LED lamp? Zal wel veel energie schelen?

                    Comment

                    Bezig...
                    X