Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stralingswarmte; Handige tips om de temp. sensor de juiste meting te laten geven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stralingswarmte; Handige tips om de temp. sensor de juiste meting te laten geven?

Rollup,

Allereerst bedankt voor je antwoord.

Stralingswarmte van de lamp word niet meegerekend zeg je . Hier houd de sensor toch geen rekening mee? of moet ik er van uitgaan dat de sensor in jouw gegeven een beschermingskapje heeft? Natuurlijk kun je de sensor zo plaatsen dat je deze tussen 2 lampen hangt, maar dan nog, zonder kapje wordt de stralingswarmte(die wel minder zal zijn) automatisch meegerekend lijkt mij, er vanuit gaand dat er nog geen sensors bestaan die dit kunnen detecteren.

Meet jij dus met een afgeschermde sensor?(dus in schaduw toch?) Dit kan ik nog niet uit je verhaal opmaken...

Dat je ter hoogte van de top meet klinkt idd logisch. Bedankt voor deze info. Ga ik zeker rekening mee houden. ..Maar dan zal je de sensor, bij meerdere dames met verschillende hoogtes, op de gemiddelde hoogte moeten plaatsen, lijkt mij dan...

Comment

Re: Stralingswarmte; Handige tips om de temp. sensor de juiste meting te laten geven?

Ik meet in de schaduw, kijk maar naar de foto hoe ik het nu heb opgelost (post #9).

Je probeert de toppen even hoog te krijgen, dat zal je niet altijd even goed lukken natuurlijk. Waar je in ieder geval voor op moet passen is dat je blad/top niet letterlijk verbrand door de hitte van je lamp.
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Silhouette, Het is sowieso de bedoeling om al e plantjes at op dezelfde hoogte te houden, dit heeft enkel voordelen.
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Mijn sensor hing ter hoogte planten , verschoven tot boven het schijnsel lamp !! naar de schaduw dus , hangt aan buis van tent ,links voor !!! kan geen verschil meten , temp is nog steeds het zelfde ,als daarvoor !!! had eigenlijk verwacht dat de temp , lager zou zijn !!! dat zou in mijn idee zo moeten zijn !! die redenatie ,klopt in mijn geval niet dus , ga de komende dagen daar mee spelen , wil het nu weten ! hoe dat zit! denk dat ik ff kapje zaag van regen pijp , en daar achter de sensor , is zien wat voor waarde's dat geeft ! grtz Budha

Comment

Geventileerde box is in dit geval dus gaatjes of roosters. In ieder geval moet de lucht er vrij omheen kunnen bewegen

Comment

klopt.

Heb net zelf ook meter met externe sensor binnen.
              Zit nog even te kijken hoe of wat ik het zelf ga aanpakken.
              Hoogstwaarschijnlijk komt deze sensor rond top/plant hoogte aan de wand komt te hangen.
              Daarbij de straling grotendeels op de boven en voorkant zal komen (klopt dit?) zullen deze gesloten blijven.
              Daarmee de zijkanten en de onderkant vrij zijn om te ventileren. (de achterkant ook maar sinds die tegen de muur zal hangen... weet niet of het veel nut heeft)

Verder zal ik mijn eigen er meer in moeten verdiepen om te kijken of het nuttig is/goed doet om eventueel de temp. sensor van de Afzuiging in dezelfde boks te hangen.

Bewerking:

Inmiddels iets in elkaar geknutseld.
              Venti box.jpginside.jpg
              Last edited by DenSchimmige; 10 October 2013, 17:14.
              If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Sensor op tophoogte tussen de planten en niet direct onder de lamp.
                Door verdamping blijft het blad altijd al koeler dan de sensor.

Comment

Zat te denken om van die kartonnen wegwepborden soort chinese hoedjes te maken en die boven de sensoren te hangen..

Iemand hier ervaring mee?

Thanks!
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Dat is precies wat ik heb Plant!

Met aan de bovenkant aluminium folie

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Foto op Post #9

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Plantos View Post
                      Zat te denken om van die kartonnen wegwepborden soort chinese hoedjes te maken en die boven de sensoren te hangen..
                      Thanks!
                      Ik weet niet wat voor effect de straling die van je muur komt heeft
                      Maar als het je sensor in de schaduw hangt en geventileerd is moet het werken
                      If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Ik ga scroggen, dus neem aan dat de sensor ter hoogte van het net moet komen te hangen en zoals ik hier heb gelezen in de schaduw en niet in een directe luchtstroom?
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Tsjonge, wat ingewikkeld allemaal. Ik hang de sensor gewoon in een bakje met ijswater, dan geeft 'ie altijd perfect 0 graden aan. Kan je je nooit vergissen.

Okee, serieus: Mijn sensoren liggen bovenop mijn koolstoffilter. Daar liggen ze in de schaduw, in een lichte luchtstroom en boven in de kast - ideaal volgens mij.

Comment

Bezig...
                          X